• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zware krassen..welke pad ?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
De kogel is door de kerk en ga me toch maar een DAP900 aanschaffen Er zitten dergelijke zware krassen op de auto ( harde zwarte lak) dat ik na het vele poetsen met mijn gespierde armen niet meer in de kleren pas rofl
Kortom een DAP900 power pack .
Nu is de vraag welke pad te gebruiken om erg zware krassen te polijsten.
Heb al van alles gelezen op het forum maar het is wel ff makkelijker en duidelijker voor me om specifiek deze vraag te stellen

Hoor dus graag
 
http://www.carclean.be/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Starterskit_Power_Pack__102412

:cool:
 
Thanks voor je antwoord.
Echter heb ik iets gelezen over een pad voor erg zware krassen en die je kan gebruiken op een DAP900

weet iemand welke en wat de ervaringen zijn. Ben immers een beginnen en heb 2 linker handen dus veiligheid voor de lak is geboden :-b
 
De paarse wollen pad van monello? Zwaarder dan dat ga je ze bijna niet krijgen. Maar maak voor de zekerheid idd altijd een testspot. Het is zonde van je lak (en je tijd) om deze zwaarder te behandelen dan nodig.
 
Ik vraag me af welke auto je hebt als ik je avatar zie en het is een Alfa heb je geluk is zo gedaan is echt niet hard.
Op mijn 164 kom ik met Monello Mezzo op witte smartpad en afbouwen met Mezzo Finale op zwarte smartpad al een heel eind.
Testspot altijd doen is van afstand moeilijk te beoordelen....
 
Het is op een zwarte gtv spider echter is deze geheel overgespoten met super harde lak. Dus niet met de waterverf van tegenwoordig maar nog de harde lak.:)^ :)^
Natuurlijk erg mooi en goed maar nu even een nadeel dat de lak super hard is
 
Als je nou de 3 laatste reactie's leest dan zie je eigenlijk zelf het antwoord uit Wilma's reactie terugkomen.

Niemand kan inschatten welke combinatie je nodig gaat hebben omdat iedere lak anders reageert.
Normaliter moet je met een oranje, witte en licht groene pad een heel eind komen maar het kan ook best zijn dan dat nog harder moet zoals een gele of misschien wel wollen pad. Het kan ook heel goed zijn dat de oranje pad er bij jou de krassen al intrekt en je nog zachter moet starten.
Let wel op dat een wollen pad ook nogal wat "schade" kan achterlaten zoals pigtails ed.

Daarnaast hangt de corrigerende factor ook af van het polijstmiddel wat je erop aan brengt en op welke stand.

Er is dus geen zinnig antwoord op te geven. Houdt er ook rekening mee dat wellicht niet alle delen zijn overgespoten en het ene deel dus anders is van hardheid dan het andere deel.
 
Thanks allemaal.
Heb ondertussen de "Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack" besteld dus hoop binnenkort te kunnen beginnen.
Erg benieuwd of het allemaal lukt en de alfa weer een auto wordt die ik (toen ik hem kocht) voor ogen had.
Zal waarschijnlijk nog wel eens om raad vragen in de nabije toekomst:-b