• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En klaar: Charade metamorfose !

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Hier is ie dan eindelijk de show off van de Charade..

Project pagina : https://forum.Carclean.com/cc_postst14790_Charade-metamorfose--Bijna-klaar.aspx

Het arme ding, altijd buiten gestaan. Wel goed onderhouden op technisch gebied maar cosmetisch moest er een hoop aan gebeuren !


Wat heb ik gedaan en gebruikt: Een indicatie want er zitten behoorlijk wat uurtjes in.... dus ik weet niet alles meer precies

Een paar keer wassen,
Veel randjes en plekjes gedaan met APC en Dasty voor de rubbers, spatborden, banden en velgen
Wiedoppen geschuurd met ScotchBrite en zilver grijs gespoten
Spatbord randen gevuld met Sikaflex kit en in de Tectyl gezet.
Clayen met grove klei en spray and wipe

Na een aantal test spot uitgekomen op good old M83 en M80.
Vervolgens 2 x een glaze namelijk Megs M7 om in de sfeer te blijven. Vervolgens nog eens blackhole omdat de lak er zo lekker glad van wordt.. :heart_eyes:
Wax laag is geworden Colli 845 en ik ga deze nog even aftoppen vandaag of morgen
Bandjes met bold en bright,
ramen met spray and wipe
trims met trimrestorer
etc etc etc

totale tijd: > 60 manuren :schaam

Nou plaatjes dan maar:



P1030925.jpg


P1030922-1.jpg


P1030920-1.jpg


P1030927.jpg


P1030943.jpg


P1030923.jpg


En de afters:



Helaas weinig zon vandaag dus dit is de enige zonnige foto: Maar die spat lekker van het scherm ( niet bewerkt !)

P1040277.jpg


De rest was helaas wel bewolkt maar goed....

P1040264.jpg


P1040253.jpg


P1040251.jpg


P1040250.jpg


P1040244.jpg


P1040249.jpg


Regelmatig kom ik bij deze auto langs, er was een plekje vrij en ik kon het niet laten..... :D

P1040275.jpg


Ennuh Moew30: bedankt voor je hulp !
 
Fantastisch resultaat! Respect voor de tijd die je/jullie erin hebben gestoken.Die is weer als nieuw. Hou je hem zelf of gaat 'ie in de verkoop?
 
Heel knap resultaat hoor :)^

Wel grappig , de foto met de 2 auto's (1 rode en 1 minder rood ) , straks vraagt die eigenaar of je de zijne ook wel eens onder handen wil nemen. Betere reclame kan haast niet .
 
WOW!!!!
Aficior, je hebt gelijk: die laatste foto is er eentje uit het handboek voor detailisten :).
 
Jammer dat er bijna geen foto's in de zon zijn, waardoor je het verschil niet echt kan zien... :-"

Nette job hoor! De geinvesteerde manuren zijn het dubbel en dwars waard geweest!:)^
 
Super resultaat !

nou lees ik dat je er 60 uur mee bezig bent geweest; kun je ook nog aangeven hoeveel kosten je hebt gemaakt aan poetsmiddelen etc. ?
 
Denk dat heel erg mee valt. Je gebruikt niet veel per auto..

Er is wel relatief veel M80 door gegaan maar ach dat zal ook nog geen 100 ml zijn gok ik..

Totaal zal het niet meer dan 20 euro zijn denk ik
 
Ziet er weer prachtig uit :)^

en nog een klein tipje : pak een knikkerbus met zwarte tectyl en spuit de wielkasten ook ff mooi zwart van binnen ;)
 
ik had niet genoeg voor de hele wielkast... heb de spatbord randen wel behandeld met tectyl...

Even kijken of ik daar van de week nog tijd voor heb...