• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Gebruik

Niets moet! Laten we dat voorop stellen.

EX-P is een sealant en als je al een wax hebt is het niet noodzakelijk om een sealant te hebben, het KAN, maar MOET niet! Ditzelfde geldt voor de pro polish, dit is MOET niet, dit KAN.

Jeffrey, het is handiger om een apart topic te maken voor de vragen die je hebt, ze staan nu in een topic over het gebruik van de DAP500 en we gaan erg off-topic op deze manier.
Geef in je topic aan welke producten je in je bezit hebt en in welke volgorde je ze zou willen gebruiken en eventueel met welke pad. Ik geef je dus een beetje "huiswerk" mee voor vandaag ;)

Als je dat gedaan hebt dan kan iedereen aangeven of het goed is of waar er iets aangepast moet worden. Steeds deze losse vragen stellen werkt niet echt goed.

Dus stel voor jouw auto een detail plan op en wij helpen je er verder mee :ja
 
Nu we toch off-topic bezig zijn:
Iedereen bedankt voor alle tips/trucs/how to's en tutorials.:cool:
Het is inderdaad soms lastig om iets te vinden maar al lezend kom je wel steeds verder. Alhoewel ze hier thuis soms gek ervan worden: ook de filmpjes zijn superhandig.

Ik moet alleen soms wennen aan de vaktaal die jullie gebruiken, bijv woorden als cutting e.d. (hoeft niet uitgelegd te worden staan een paar bijdrages hierboven:D )

Ik blijf (om budgetaire redenen) voorlopig nog een handpoetser maar ook dat is al een verzameling waard:-"
 
Misschien een rare vraag.. maar als je je auto gaat behandelen met de DAP500 moet je dan kracht zeggen? of juist niet?
Bang dat de lak er straks aan gaat:schaam
 
Echt kracht moet je niet zetten. Vooral de machine het werk laten doen.
Ik zou eens achter een testpaneel zoeken. Een oude motorkap oid, kan je veilig oefenen zoveel je wil!
 
had een G220 op de kop kunnen tikken, en wat blijkt...
is al stuk.
Had hem van iemand overgekocht.
Was dus tweedehands.
Ben hem vandaag met iemand langere tijd aan het proberen geweest en na een tijdje
is het net dat de motor geen kracht meer heeft. Ruikt ook wat verbrand precies.

Dus juist hier een nieuwe bestelling gedaan voor een dap 500.
Heb over de dap 500 hier al zoveel goede reacties gelezen.
Ik zie er naar uit om hem zo snel mogelijk te kunnen gebruiken:ja
 
Ik heb gisteren even met de DAP 500 geoefend op mijn achterklep en............
echt super. Gisteren kon ik weinig zien door het weer maar net even in de zon gekeken
en op wat diepere krasjes na is alles weg:)^
Ik heb getest met ssr2,5 en oranje, zou kunnen maar laat een witte waas achter.
Toen ssr,2,5 en wit is ook goed, ook ietsje een waas aar minder als bij oranje.
Bij beide moet ik het nadoen met groen en ssr1.
Ik heb zowel bij oranje als wit en groen ietsje druk gegeven.

Ik heb nog niet zoveel ervaring machinaal, maar ik kan mij hier goed in vinden.

Is het zo dat ssr2,5 en oranje omdat deze die ergere waas achter laat erg is om te gebruiken
tov wit?
 
Oranje is zwaarder dan wit.
Dat in combinatie met 2.5 kan dat snel te hard gaan ja.
Snap eerlijk gezegt ook niet dat je eerst oranje hebt gedaan en daarna wit.
Zou het persoonlijk juist andersom doen.
 
Nee sorry ik heb eerst wit gedaan en ik wilde gewoon
daarna ff oranje testen. Ik ben dus eerst voor wit gegaan;)
 
Moet je altijd eerst kleien voor dat je gaat cleanen met de DAP500, kun je niet gewoon na het wassen al beginnen met de cleaning als je auto goed schoon is ?
 
er staan een aantal draadjes op het forum dacht ik waarom altijd eerst te kleien.

dus ja, pak de klei maar :grinning:
 
@AudiDTM

Als je een goede basis voor een waxlaag aan wilt brengen, zou ik zeker eerst een keer kleien. Alle zooi 'af fabriek / af dealer' is er dan vanaf. Er staan elders ook draadjes over kleien, maar doe de boterhamzakjes test: hand in het zakje en dan met je vingers over de lak heen gaan. Ruw? Kleien! Niet ruw? Dan kan je verder gaan met cleanen.
 
Is het mogelijk om met de DAP hologrammen te maken? Gisteren zag ik iets op mijn deur in de zon wat me helemaaaaaaal niet aanstond, en dat was nét de kant waar ik aan de slag was geweest met de DAP + SSR2.5 en de oranje pad. Het kan ook zijn dat het de nieuwe wax is die ik geprobeert heb, (Ik had even even tijd om verder te kijken) maar het leek verdacht veel op hologrammen.
 
Dat zou kunnen op hele harde of hele zachte lak. Had je na de SSR2.5 en oranje nog nabewerkt?
 
Normaal moet na het nabewerken de hologrammen zeker weg zijn. Probeer er anders eens een foto van te maken. Want nu is het moeilijk zeggen wat je gezien hebt.
 
rodders zei:
Normaal moet na het nabewerken de hologrammen zeker weg zijn. Probeer er anders eens een foto van te maken. Want nu is het moeilijk zeggen wat je gezien hebt.

Dat dacht ik ook. Ik had het ook niet eerder gezien, en nu onder een bepaalde hoek zag ik ineens (volgens mij) hologrammen. De zon is hier in het westen wel verdwenen...:( Zodra er een zonnestraaltje is probeer ik een foto te maken.

Baal er wel verschrikkelijk van als het echt hologrammen zijn, want dan ben ik toch aardig fout gegaan met polijsten.... :sob: :sob: :klap :klap :klap