• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Gebruik

Ik had een vraag. Je moet de Dap zo recht mogelijk houden maar hou doe
ik het dan bij deze bumper bv er zit een ronding in maar dat wordt dan onmogelijk recht houden of wel:confused:
19032009933.jpg
 
dovdmeer zei:
Is het mogelijk om met de DAP hologrammen te maken? Gisteren zag ik iets op mijn deur in de zon wat me helemaaaaaaal niet aanstond, en dat was nét de kant waar ik aan de slag was geweest met de DAP + SSR2.5 en de oranje pad. Het kan ook zijn dat het de nieuwe wax is die ik geprobeert heb, (Ik had even even tijd om verder te kijken) maar het leek verdacht veel op hologrammen.

Ik had vandaag precies hetzelfde :( Gisteren met de DAP de hele auto gepolijst met SSR 2 en SSR 1 (beide met witte pad ) daarna de Poorboys Professional polish (green light pad) gebruikt. Toen ik vanochtend verder wilde gaan zag ik aan de zijkant allemaal swirls en iets wat volgens mij hologrammen moeten zijn. Leek net of het zich voor de lak bevond...
Ben toch maar verder gegaan met 2 laagjes Blackhole en 2 laagjes CG wet Wet Mirror Finish. Daarna 2 laagjes Pete's 53 .Geweldige glans en niets bijzonders meer te zien maar de lichtval was toen natuurlijk ook anders ...

Tijdens het uitpoetsen begaf mijn DAP het ook nog eens:( ! Motor loopt wel maar er beweegt niks meer. Zou me kunnen voorstellen dat het aandrijfmechanisme kapot is en dat hij de hele tijd misschien de verkeerde beweging heeft gemaakt en dat daardoor de hologrammen zijn veroorzaakt...
Ben toch bang dat de hologrammen op den duur terugkomen :s
Wat heb ik eventueel verkeerd gedaan ?
En wat is er aan te doen ?
 
Honda lak kan erg zacht zijn, toch zou PP op een light green echt geen hologrammen mogen maken... misschien residu van de PP? Soms lijken het hologrammen maar is het residu, vaak gehad.
Neem even contact op met ons via informatie@Carclean.com over hoe en wat om de DAP terug te sturen.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Kan mijns inziens geen residu van PP zijn, heb de auto na het polijsten gewassen om er zeker van te zijn dat er geen resten polijstmiddel zouden achterblijven voor ik met de volgend stappen begon. Heb de auto trouwens wel voor het polijsten gekleid maar dit kan toch geen hologramen veroorzaken ?
Anyway morgenvroeg eerst maar even kijken met de zelfde lichtval als vanochtend of ik dan nog iets raars zie, zal in dat geval proberen een foto te maken.
Maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat het toch residu is.
Heb inmiddels een mailtje naar jullie gestuurd over de DAP
 
Hologrammen met een excenter kan in ieder geval niet, technisch onmogelijk.

Buffermarks zou altijd kunnen, het kan ook gewoon zijn dat de swirls er gewoon nog niet 100% uit zijn he. Dat is de meest waarschijnlijke mogelijkheid.

Veel gebruikers denken: even 2.5 daarna 1.0 dan Pro Polish en alles is strak. Maar zo werkt het in de praktijk niet :p
 
Chris1962 zei:
Tijdens het uitpoetsen begaf mijn DAP het ook nog eens:( ! Motor loopt wel maar er beweegt niks meer. Zou me kunnen voorstellen dat het aandrijfmechanisme kapot is en dat hij de hele tijd misschien de verkeerde beweging heeft gemaakt en dat daardoor de hologrammen zijn veroorzaakt...
Ben toch bang dat de hologrammen op den duur terugkomen :s
Wat heb ik eventueel verkeerd gedaan ?
En wat is er aan te doen ?

Technisch is het trouwens niet mogelijk dat hij een verkeerde beweging heeft gemaakt. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Motorische mankementen zijn tot nu toe zeer zeldzaam, we gaan het voor je oplossen! :ja
 
Even de Workhop onder de aandacht brengen: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=2735

Op 26 April aanstaande organiseren we een DAP500 Workshop! :party:
 
Zojuist de DAP besteld..... wilde hem al eerder hebben, maar ik was aan het twijfelen. Sinds begin dit jaar ben ik met deze hobby begonnen en de auto staat er altijd netjes bij sindsdien. Wat betreft de DAP, veel mensen zeiden me dat het toch maar een paar keer gebruikt gaat worden en dattie dan in de kast ligt. En dat gaat misschien ook wel gebeuren. :schaam
Maarja.
Ik heb wel veel vrienden die ook van een strakke auto houden, maar hier niet zoveel spullen voor willen aanschaffen. Ze willen dadelijk vast wel mijn DAP lenen ( met mij erbij dan natuurlijk ).. Hoe doen jullie dat met zulke verzoeken. Want ik zie mijn pads als sneeuw voor de zon verdwijnen :p. wat vragen jullie ervoor om een dagje gezellig met je vrienden hun auto te detaillen ( voor de hobby dus ).
 
Vraag in ieder geval wat zodat je de kosten van je producten en slijtage van je pads kunt bekostigen. En laat hun lekker voor eten en drinken zorgen. ;)
 
Zaterdag j.l. de DAP500 besteld nadat ik tot in den treure alle topics m.b.t. gebruik van de DAP had gelezen. Dinsdag zat ie bij de post tesamen met de mee bestelde witte en zwart lc pad. Als cadeau een flesje Menzerna FF! thanx CC! Donderdagmiddag kon ik niet langer wachten. Nog even goed de handleiding doorgelezen (3e keer!) en toen het rechterportier van de MX-5 klaar gemaakt voor een testspot. Afgeplakt en daarna rustig met SSR 1 en de witte pad kijken wat ging gebeuren. 2 passes gemaakt en elke keer goed met een lamp naar het resultaat gekeken. Ik was best tevreden. Toen de Black hole met de zwarte pad machinaal aangebracht. even, 5 min., laten curen en daarna handmatig de Natty's blue aangebracht. Deze 15 min. laten curen. Daarna tape verwijderd en het verschil was heel duidelijk met de rest van de deur. Ik ben zeer tevreden. Alleen waait er hier nu een soort zandstorm en kon ik dus niet verder. @#$%^:p

Als er een workshop komt zal ik er zeker bij zijn om te leren, maar goed lezen en de juiste vragen stellen hier op het forum brengt je al heel ver. Vroeg of laat moet je toch die machine op je lak brengen.
Ik wil de pro's hier bedanken voor alle info. Anders had ik het denk ik niet aangedurfd om machinaal aan de gang te gaan.

Ik heb al een wachtrij met gegadigden:
- de MX-5;
- Audi A5;
- Audi TT.

Moet nu nog een paar pads bestellen en toch ook maar SSR 2 of 2,5 zodat ik meer mogelijkheden heb.