• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M op Youtube

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Misschien dat 3M al langer een eigen kanaal had op Youtube, maar ik ben het net pas tegengekomen. Ik dacht altijd dat 3M zich op de professionele markt richtte, maar deze filmpjes zijn op de consument gericht. Ze hebben Miracle Detail inschakelt voor het promoten van de producten. Zitten een paar leuke fimpjes tussen.

>> klik - 3M Kanaal op Youtube - klik
 
Heb bij dit filmpje toch zo mn twijvels :

https://www.youtube.com/user/3MCarCare#p/u/2/pVRz6ibbv-s

Wel een gritguard maar in combinatie met een (nieuwe) spons.
Er wordt wel gewaarschuwd hoe je met een spons moet wassen maar waarom niet gelijk die pons weg en alleen met een washmitt wassen :weetniet
 
Staan informatieve filmpjes bij, zoals je voornamelijk op de engelse forums leest lijkt het wel of iedereen de 3m polijstmiddelen gebruikt....
 
Over de 3M polijstmiddelen lees je weinig op het CC forum. Eigenlijk wel vreemd het zijn uitstekende producten. In het verleden heb ik veel vogelpoep schade hersteld met 3M producten.
 
Is het ook niet zo dat de 3M polijstmiddelen specifiek gemaakt zijn voor verwerking met een rotary en niet zo zeer voor een DA?
 
Ik vind de 3m polijstmiddelen goed werken, veel cutting power en een mooie finish. Ook dat je ze per kilo koopt is niet echt voordelig hier, de meesten doen al lang genoeg over een klein flesje. Wel zitten er ook veel oliën in de 3M polijstmiddelen, een IPA wipedown om je resultaat te beoordelen is dus nodig.
 
Ik maak vooral gebruik van de rotary, doe enkel een nabewerking met de DA als het echt nodig is. Als er dus na de laatste stap polijsten toch nog hologrammen zouden zichtbaar zijn.
 
Pfoew, ik denk dat de minst agressieve polishes van 3M best in combinatie met de DA gebruikt kunnen worden. De sterkere polishes zoals bijvoorbeeld de FC+ zijn daarvoor minder geschikt vrees ik, dit omdat ik niet weet of de DA wel genoeg kracht heeft om de polish dan volledig af te breken. Best kan je als je enkel gebruikt maakt van de DA gaan voor de Poorboy's SSR serie of voor de Monello/menzerna spullen.
 
Juffer1 zei:
Heb bij dit filmpje toch zo mn twijvels :

https://www.youtube.com/user/3MCarCare#p/u/2/pVRz6ibbv-s

Wel een gritguard maar in combinatie met een (nieuwe) spons.
Er wordt wel gewaarschuwd hoe je met een spons moet wassen maar waarom niet gelijk die pons weg en alleen met een washmitt wassen :weetniet

Het gaat al fout op het moment dat hij de emmers vult. (0.59 sec.) Hij houd de lans van de HD in het water. Lekker al het zand wat eraan kan zitten al in je "schone" water nog voordat je bent begonnen.
 
...deze gast weet ECHT wel ie doet... Hij is een begrip in Engeland en ver daarbuiten...

ik heb zelf ook weinig ervaring met de 3M producten. Temeer ook omdat ik ze niet spannend vindt. Als ik moet kiezen tussen Dodo of PB en dan 3M... tja dan zou ik niet zo snel voor 3M kiezen. Ik vind de range een beetje saai. Overigens zeg ik daarmee niet dat het geen goede producten zijn. Misschien moet ik maar eens wat gaan uitproberen...
 
@Pinomerta de fast cut plus is een hele fijn hoor,wat ik een nadeel vindt van 3M polijstmiddelen is de grote verpakkingen
 
Voorraad Jeroen, voorraad!:)^

Gebruik zelf ook niet heel veel 3M, wel enkele polijstmiddelen, wat schuurpapier en het schuurklosje voor de zelfklevende schuurpapiertjes.
Maar datgene wat ik heb ben ik wel erg tevreden mee.
 
zuidwest10 zei:
das een zymol sponge geen normalehoor

Al heet hij pukkie puk, een spons is een spons en geen washmit, waarom werkt een mitt of een cobra of een schaap(achtige)wel, toch omdat hij de ruimte heeft om vuil op te nemen, en een spons is toch een gesloten celstruktuur, grof of fijn, hard of zacht....sorry maar sinds ik in aanraking ben gekomen met detailing hoort een spons in de keuken thuis, zelfs m'n velgen wil ik niet eens met een spons beroeren.

Just my 2 cents.....maar we roepen met z'n alle dat een spons no done is, behalve als hij zymol, dodojuice, of een ander detailingsmerk heet, dan is hij goed, maar owee als het er 1 van sorbo is dan deugt hij niet.......(en Joost mag weten waar die van zymol (of consorte) gemaakt wordt......

Zo dat wou ik even kwijt.....hè hè dat lucht op