• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankoop Dap 900, gebruik met podukten.

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Ja de kogel is door de kerk :) Nadat ik vandaag met de Scratch X als een gek te keer ging met een oranje Monello handpad op de motorkap begin ik meer en meer te begrijpen waarom men zegt dat enkel een Dap uitsluitsel kan bieden voor de harde lak op mijn VW Passat :eek:

Volgende maand voor mijn verjaardag dus overgaan tot de aankoop van een Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition (kunt ge dat tegen eind april eens in de aanbieding zetten :-" :-b )

Mijn vraag is nu of de producten die ik hier nu thuis heb ook kan gebruiken op die Dap900, ik heb het dan over de Paint Cleaner, de Polish en de NXT 2.0 wax van Meguiars of hou ik deze beter voor handmatig gebruik tot ze opgebruikt zijn ?
 
Ik denk dat je die spullen beter handmatig kan opmaken, het kan wel met de machine. Ik denk echter dat je dan niet het gewenste resultaat gaat halen met die spullen.
 
[mod]Niet onnodig quoten, dank u[/mod]
dan wacht ik nog even met de aankoop tot deze producten op zijn. Ben trouwens nog altijd niet 100% overtuigd om hem te kopen, ben bang dat die steenslagputjes die nu zwart zijn terug wit gaan worden als ik er met de Dap over ga.
 
ik heb het dan over de Paint Cleaner, de Polish en de NXT 2.0 wax van Meguiar's of hou ik deze beter voor handmatig gebruik tot ze opgebruikt zijn

Paincleaner Step 1 :no
Polish Step 2 :no
NXT 2.0 Wax :ja

Het kan, maar ze zijn gemaakt voor handmatig gebruik en zullen daardoor te snel opdrogen met alle gevolgen van dien. Je kunt ook doen wat de meesten hier gedaan hebben, deze producten aan iemand anders geven/verkopen ;)
 
of gebruiken voor de wagens van mijn ouders en schoonouders :D

ps: sorry voor de onnodige quote :auw
 
Ik gebruik de paintcleaner, ondanks mijn dap nog wel:
deursponningen, binnenkant achterklep (die dunne lakrandjes), binnenkant motorklep, lakrandjes naast het motorblok.
Polijsten doe ik daar niet maar schoonmaken wel en dan helpt die paintcleaner dus ;)
 
Nu moet ik enkel nog overtuigd worden dat die Dap geen schade gaat aanrichten op mijn motorkap, er zitten her en daar steenslagputjes in maar nergens is er witte lak te bespeuren, de putjes zijn mooi zwart, ook na het kleien en paintcleanen bleven die mooi zwart. Ben bang dat ik ze met een dap zichtbaar ga maken daar deze toch een laagje van je lak doet :s
 
De DAP richt absoluut geen schade tenzij je em op de lak laat vallen o.i.d.

Feit is dat je wel een microscopisch laagje van je lak afschuurt.

Polijsten is feitelijk niets anders dan schuren. :grinning:

Wat je eraf schuurt, is verwaarloosbaar te meten.

Het wordt anders bij wetsanden en (grof naar licht afbouwend) roterend polijsten, destijds 'slechts' 5-7 micron weggehaald.

Let wel, 1000 micron is 1 mm dik ;)
 
Nu ben ik absoluut niet ervaren hoor maar je zegt dat je steenslagputjes donker blijven ondanks kleien?
Dan zit er dus geen vuil in (even doorredenerend)
Omdat het een putje is ligt het wat dieper dan de rest van je lak en zul je dat zwarte waarschijnlijk niet raken.
De dap haalt trouwens minimaal blanke lak weg hoor, daarom is hij ook fool (en Reny)proof.

Ik zou wel opletten met je pad/polijstmiddelcombinatie op de motorkap. En daar met een lichte combi overheen gaan.

tijdens de DAPclinic die ik heb gevolgd heeft Patrick (Nicknameless) mijn auto nagekeken met een lakdiktemeter en mijn lak is enorm dun. Mijn zwaarste combi op de hele auto is wit/mezzo. Ik haal er dus niet alles uit maar het ziet er dankzij de DAP al geweldig uit. Soms moet je tevreden zijn met 80% ipv 100% :cool:
 
Het was omdat ik ergens op het forum zoiets gelezen had, dat na het gebruik van de Dap op de motorkap ineens die steenslagputjes zichtbaar wit werden.
 
Maar waren die al behandeld met paintcleaner??

Door Black hole worden mijn witte steenslag putjes trouwens wel minder. Bij mij zijn het er teveel om allemaal te behandelen met een lankakit. Misschien is dat voor jou wel een oplossing?
 
@Reny: 'k moet zeggen dat mijn auto er na het handmatig stappenplan ook mooi uitziet maar als je hier wat rondleest op het forum dan kom ik toch telkens tot de conclusie dat het er met een Dap nog altijd ietsje strakker uitziet. De vraag is natuurlijk hoeveel procent strakker dat is met een Dap tov handmatig. Als dat aanzienlijk is dan kan ik natuurlijk wel overwegen tot aankoop maar voorlopig is er nog twijfel.
 
Ik ben omgegaan na 2 dagen spierpijn en pijn in mijn rug :grinning:

Maar misschien is er iemand in de buurt die je kan laten zien wat een DAP doet op je auto :cool:
Je bent hier welkom hoor maar dan kun je er beter een vakantie van maken door de afstand ;)
 
Ben nog aan het twijfelen om die starterskit te nemen. Las nu dat die Kompressorpads efficienter zijn dan de Smartpads maar een starterskit met Kompressorpads is er nog niet zie ik?
Nog een vraagje, ik lees hier veel over afbouwen enz, als je afbouwt van inizio forza op een oranje pad naar mezzo op een oranje pad mag dit dan op dezelfde pad of moet je daarvoor een andere oranje pad nemen ? Kwestie van te weten of ik een extra pad van elk moet bijbestellen ,^^
 
Stofke zei:
... als je afbouwt van inizio forza op een oranje pad naar mezzo op een oranje pad mag dit dan op dezelfde pad ...

Wisselen van polijstmiddel houdt in dat je met een andere / schone pad gaat werken.
Daarnaast geldt dat de polijstmiddelen afbreken en deels achterblijven in de pad.
Daarom moet je tijdens het werken om de zoveel tijd (bijv. vierkante meter) een schone pad nemen.

Hans