• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanpakken van een Renault Megane uit 1998 met heel veel lakschade.

Juffer1 post : ben heel benieuwd wat er uit het bezoek van FRfreak komt.
Volgens mij gaat er in je stappenplan gewoon iets fout, met Mezzo op een gele pad moeten je swirls toch echt al een hel eind weg zijn.

Keep uw posted !
 
@bloemie bedankt voor je reaktie maar dat is dan maar zo anders moet er maar eens iemand naar kijken met sjoegen van die dingen

@ Wilma bedankt voor het doorgeven van het bericht snap er zelf ook niets van heb de dap best een poosje laten werken op de krassen maar het enige wat

er gebeurd is dat de krassen niet voelbaar meer zijn maar gaan niet weg jammer genoeg en heb toch echt korte stukken gepakt ...

Ook de Mezzo verpoeierde heel erg snel heb het een aantal keren opnieuw geprobeerd maar wacht FRfreak zijn mailtje af en dan zie ik het wel !

Keep you posted !!!!!!!!!!!
 
Om het poederen van Mezzo tegen te gaan, kan je ook een drupje Finale op de pad erbij doen. Deze bevat veel olie, waardoor het stoffen minder snel optreedt.
Het kan ook zijn dat je pad verzadigd is of dat je te lang doorwerkt.
 
RobvanPelt zei:
... is dat de krassen niet voelbaar meer zijn maar gaan niet weg jammer genoeg ...

Als je post #3 leest dan had je dat van te voren ook al kunnen weten.
Met een DA is het onmogelijk om dat soort krassen eruit te halen.

Een DA is in eerste instantie bedoeld om swirls te verwijderen, niet om krassen zoals op de eerste pagina staat vermeld eruit te halen.
 
RobvanPelt zei:
@bloemie bedankt voor je reaktie maar dat is dan maar zo anders moet er maar eens iemand naar kijken met sjoegen van die dingen

geloof mij gewoon laten zitten en niets aan doen ,om dat weg te laten werken zal je zien dat het meer kost dan de auto waard is.

nu je hem gepoets heb kijkt de auto al een stuk leuker toch
 
Vanavond met Rob een poging gedaan om de krassen op zijn Renault aan te pakken. Begonnen met kleien van de motorkap. Kwam geen vuil af. Onder het TL-licht waren de krassen goed zichtbaar. Voelbaar waren ze niet en ook was er geen grondlak zichtbaar. Verder zaten er rond de spuitkoppen van de ruitensproeier ingebeten vlekken. Weet niet welke vloeistof er ooit in de ruitensproeier had gezeten, maar het moet vrij agressief spul zijn geweest. Verder de nodige steenslagplekjes, maar dat is op een auto van 13 jaar niet zo vreemd. Al met al had ik het idee dat we de lak niet in nieuwstaat zouden krijgen, maar toch zeker een deel van de krassen er wel uit moesten krijgen.
Dus op zoek naar de juiste combinatie van pad en polijstmiddel.
DAP als eerste voorzien van een witte pad en Mezzo. Na 2 hits geen zichtbare verbetering. Daarna overgegaan op oranje met Mezzo. Ook geen verbetering. Vervolgens een poging gedaan met Forza op oranje. Ook niets. Uiteindelijk ook 2 hits gedaan met een gele pad en Forza.
Krassen bleven goed zichtbaar. Voor de gein ook nog gekeken of SSR misschien iets opleverde. Zoals te verwachten viel ook niets.
Voor mijn gevoel zijn de krassen nu ook weer niet zo diep dat ze niet sterk verminderd kunnen worden. Wellicht dat dit met een rotary lukt. Deze heb ik niet en ik heb ook geen ervaring met een rotary.
Rob aangeraden om een keer bij Carclean af te spreken voor een consult bij de echte specilisten. Ben benieuwd welke oplossing hier uitkomt.
 
Het is goed mogelijk dat de kap een keer is overgespoten en dat daar dus niet de orginele lak meer opzit en dat deze dus fors harder is.
 
Zou best kunnen. Ik kreeg zelfs even het idee dat een laag blanke lak gespoten was over een niet zo beste ondergrond.
Maar dat zou een beetje spuiter toch niet in zijn hoofd halen....of misschien toch?
 
Zo als FRfreak al verteld heeft kwam er geen zichtbare verbetering op de Megane na heel het polijst rijtje afgelopen te hebben .

Vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt met Carclean dan wil ik hun er eens naar laten kijken daar kan ik as Woensdag terecht.

Ben heel erg benieuwd wat zij hier over gaan zeggen en wat ze me zullen gaan adviseren !

word vervolgd dus ...
 
FRfreak zei:
Zou best kunnen. Ik kreeg zelfs even het idee dat een laag blanke lak gespoten was over een niet zo beste ondergrond.
Maar dat zou een beetje spuiter toch niet in zijn hoofd halen....of misschien toch?


heel herkenbaar wat ik toen had met mijn megane scenic ,wat jullie opschrijven is een kopie wat ik toen op de motorkap had.

Krassen waren niet weg te krijgen ,ik heb gebruikt poorboy's ,3M ,meq en nog geen resultaat.

Toen de kap maar laten spuiten.