• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanpakken van een Renault Megane uit 1998 met heel veel lakschade.

De dakstijlen kun je met de DAP doen, maar dan wel met een 4 inch spot buff pad icm de juiste backing plate.

- Backing plate :Carclean.com Dual Action Flexible Backing Plate - 70mm / 2,75 inch
- Cutting :Lake Country 4 inch Orange Spot Buff CCS Pad - Slim Line
- Polishing: Lake Country 4 inch White Spot Buff CCS Pad - Slim Line
- Finishing: Lake Country 4 inch Red Spot Buff CCS Pad - Slim Line
 
Hoi LB ,

Bedankt voor deze informatie ben ik weer een stukje verder ga eens op mn gemakje snuffelen op de webshop.

Fijn dat er weer zo snel een reaktie was ik wens iedereen een fijn weekend ,

Gr Rob
 
We verwachten wel een mooie show off van de grote klus. Succes!
 
Dat komt wel goed hoor ga het zoveel mogelijk proberen vast te leggen samen met mijn schoonvader de digitale camera ligt al klaar :)^

We waren eigenlijk van plan dit weekend te gaan beginnen aan het hele stappenplan maar omdat er nog wat pads bij moeten komen.

We hebben het verschoven naar het volgende weekend zodat we alles hebben wat nodig is om deze stappen goed door te komen :-b

En uiteraard volgt er dan een showoff op onze manier en hopen dat het een beetje mooie en duidelijke foto's zullen worden :party:

We gaan in ieder geval onze uiterste best doen zowel met de auto als met de foto's :!

Word vervolgd ...
 
Nou na alles gereed te hebben staan willen we morgen een begin gaan maken aan de Megane mocht eindelijk een keer tijd gaan worden ook pffffff !

Het rotte blijft dat we het van het weer moeten hebben om lekker verder te kunnen met de auto dus we zullen alles in delen gaan doen zoals eerder gezegd.

Maar als laatste nog even een klein vraagje ik dacht alles wat we nodig hebben besteld te hebben maar we missen de Eraser voor na het polijsten .

Ook IPA hebben we niet staan jammer genoeg dus de vraag is waar kunnen we het polijst residu dan mee afnemen kan dat ook met de lavare van Monello ?

Ik hoop dat iemand me nog even wil helpen hier mee ...

Alvast bedankt ,

Groet Rob
 
Kan uiteraard wel, echter zal de lavare niet ontvetten op de manier zoals de Eraser dat zou doen.
 
zou het niet beter zijn om na het polijsten de auto alleen met water te wassen ?
 
Arjan bedankt voor je reaktie misschien iets raars wat ik nu ga zeggen maar zou je het anders kunnen naspoelen met veel water en een scheut ammoniak ,

je zal wel misschien wel denken wat doet hij een rare praat maar ik ben schilder van beroep en als ontvetter dwepen wij nog steeds met ammoniak !

Als ik wartaal ga doen corrigeer me dan aub het is maar een idee wat ik nu opper hoor en bedoel dan daarna dan nog eens overnieuw wassen met lavare

Hoor het wel weer ...

Grt Rob
 
ammoniak zou ik niet op je auto gebruiken, de lak van je Megane is zeer teer en gevoelig... denk dat je nog beter niet kan ontvetten in dat geval.

Nawassen met lavare heeft geen zin, anders had je dat net zo goed de eerste wasbeurt al kunnen doen.
Waar het om gaat is dat je het beetje olie wat achter zou blijven verwijderd, als je daar met lavare overheen gaat dan is de kans groot dat die lavare glansmiddel oid bevat wat je dan weer op je schone lak krijgt.
Hoe minder zooi op je lak hoe beter het is.

Ben benieuwd wat de rest vindt van mijn idee om de auto alleen met water (en een schone washmitt) te wassen.

Mocht het echt niet lukken laat het dan lekker zo, neem de laatste polijst stap met een nieuwe en schone doek af en ga dan gwoon verder met je volgende stappen.
Het is zeker niet zo dat je wax / glaze / sealant niet zou pakken oid.
 
Anders proberen we het gewoon zoals jij het zegt gewoon met water en nieuwe washmitt we hebben nog genoeg nieuwe liggen dus dat is geen probleem.

Nu hebben we denk ik ook wel genoeg mf doeken liggen maar hoeveel doeken gebruik je nu eigenlijk voor een gemiddelde exterieur klus ?

Daar mee bedoel ik voor het polijstwerk , de glaze , sealant en wax we hebben er een stuk of 20 liggen zal dit genoeg zijn ?

Ik hoop in ieder geval dat de weergoden ons goed gezind zijn maar dat zien we morgen wel !
 
Met 20 ga je het zekker redden, ga maar uit van 2 of 3 voor clayen en 2 per polijst middel stap, 1 voor glaze, 1 voor sealant, 1 voor wax en 1 voor je ramen dan zit je zeker ruim.
 
Toppie Arjan bedankt nogmaals voor je reakties ik duim in ieder geval voor het weer van morgen ook al doen we maar een zijkantje dan ben ik al blij !

Alvast een fijne Zondag gewenst allemaal ,

Groet Rob
 
Even een berichtje tussendoor jammer genoeg:

Gisteren de auto schoon gemaakt en met motorkap begonnen met kleien met spray and wipe en de elastic clay van Poorboys maar er bleef gewoon heel

veel vervuiling op de kap zitten daarna ook de schermen proberen te kleien maar ook daar zit nog heel veel vuil op :(

We vragen ons nu ook af of deze klei niet te zacht is voor de vervuiling die er op zit en welke we dan eventueel kunnen proberen ...

Op het linkerscherm stukje proberen te polijsten met zowel witte/oranje en gele pad met mezzo maar de krasjes zitten er nog in maar voelen doe je ze niet !

Ook ik had kontinu het poederen met de mezzo terwijl ik redelijk korte stukken heb geprobeerd met een paar erwtjes als polish.

Ook begreep ik van Arjan (juffer) dat de lak van een Renault Megane redelijk zacht is maar leek wel mee te vallen met deze Megane.(of ik doe het fout)

Wie wil me nog wat advies geven hier over want vind het best lastig gelijktijdig des te meer respekt voor de mensen die dit goed onder de knie hebben ;)

Thanks alvast ...
 
Je woont in Dordrecht, ik zou zeggen: maak even een afspraak bij Carclean, rij er naartoe met je Megane en de spulletjes en het komt helemaal goed! Of er moet een forumlid in de buurt je even op weg willen helpen. Denk dat er iets mis gaat met je techniek van kleien/polijsten
 
Hoi stimpy68 ,

Ik denk zelf ook dat het daar in zit hoor ben echt een noob noob in dit hele detail gebeuren dus dat doe je dan niet zo maar even :(

Ik zal eens kijken of iemand me even op weg zou willen helpen want anders word dit een " Never Ending Story " denk ik zelf ,

als ik niemand kan vinden zal ik zeker kijken of de mannen van carclean tijd voor me hebben :weetniet
 
Zo er is een pm de deur uit richting FRfeak die ook uit Dordrecht komt ,

met de vraag om deze detail noob een keer op weg te kunnen helpen :ja

En dan maar hopen dat hij het ziet zitten en er tijd voor heeft :weetniet

We wachten het maar geduldig af 8d
 
RobvanPelt zei:
Oke bloemie bedankt voor de tip ging vandaag nog eens wat beter kijken en alle siliconen er eerst afgeboend
en zag op een dorpel bij de linker achterdeur toch een aantal plekjes onder de lak kan ik daar nog wat aan doen


je kan er wat aan doen ,maar de ervaring is dat het onder de lak een tuk verder is .

ik heb het wel eens met een dremel geschuurt en tectyl er op
 
LB zei:
De dakstijlen kun je met de DAP doen, maar dan wel met een 4 inch spot buff pad icm de juiste backing plate.

Ik ben met de "standaard" backing plate over de deurstijlen gegaan, heeft waarschijnlijk weinig zin omdat de pad dan amper raakvlak heeft? Idem dito voor smalle randen (bijvoorbeeld spoilerlip) onderaan de bumper. Niet meer doen dus zonder kleine backing plate?

Heb nog maar twee keer de DAP gebruikt, dus leer hier ook weer van ;)