• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Actiedagen november!

Ik zou dan eerder voor de DAP + Scholl set kijken ivm de harde polo lak. Paar sandwich spiderpads erbij...
Ddj red mist ,Supernatural clay + sn clay Lube .
Ddj born to be mild = ook een aanrader
Ddj Wax = oké en verwerkt perfect maar verwacht geen wonderen qua looks wellicht dat de Supernatural 2.0 wat extra's kan brengen (hoger carnauba gehalte)maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.

Deze pad icm met s3+ gaat alle swirls en krassen uit mijn lak halen? https://www.carclean.com/nl/product/Scholl_Concepts/Sandwich_Spider_Foam_Polishing_Pad_135mm_102858
En welke pad om met s30 te finishen?....
En hoeveel mm en inch pads passen op de kleine backing plate die bij de dap 900 v3 word geleverd....?

Thanks :cool:
 
Oh en vegeten te zeggen wij hebben thuis ook nog een opel corsa uit 2006 en een golf mk5 uit 2005 die lakken zijn beide ook keihard volgens mij kan ik die ook polijsten of moet kan ik dan beter monello bestellen...

:cool:
 
Deze pad icm met s3+ gaat alle swirls en krassen uit mijn lak halen? https://www.carclean.com/nl/product/Scholl_Concepts/Sandwich_Spider_Foam_Polishing_Pad_135mm_102858
En welke pad om met s30 te finishen?....
En hoeveel mm en inch pads passen op de kleine backing plate die bij de dap 900 v3 word geleverd....?
Thanks :cool:
Als het goed is kom je een heel eind!
Met Scholl kun je ook de Golf/Corsa polijsten. S30 kan op een Monello witte pad/Scholl oranje pad.
 
  • Leuk
Reactions: Tom98Tuinstra
@Tom98Tuinstra ,
Koop naast dat DAP pakket dan gelijk wat extra Monello edgeless mf doeken.
Voorbereiding/polijsten=90% van het eindresultaat besteed dus ook 90% van je budget aan die stappen.
Na het polijsten met Gyeon Prep de lak ontvetten en inwaxen met de degelijke Wax als Collinite 845/476.
Zo zou ik het doen...
 
@Tom98Tuinstra ,
Koop naast dat DAP pakket dan gelijk wat extra Monello edgeless mf doeken.
Voorbereiding/polijsten=90% van het eindresultaat besteed dus ook 90% van je budget aan die stappen.
Na het polijsten met Gyeon Prep de lak ontvetten en inwaxen met de degelijke Wax als Collinite 845/476.
Zo zou ik het doen...

Ik ga sowiso even idd fles prep bestellen heb je aan 500 ml genoeg of heb je 1000 nodig?
En ik heb al 3 groene doeken van monello en 3 in het pakket dus 6 doeken in totaal

:cool:
 
Ik ga sowiso even idd fles prep bestellen heb je aan 500 ml genoeg of heb je 1000 nodig?
En ik heb al 3 groene doeken van monello en 3 in het pakket dus 6 doeken in totaal
:cool:
500ml is genoeg voor jouw auto maar je ging ook nog een golf/Corsa doen toch?
6 doeken= nietgenoeg imo ik gebruik er zomaar 15/20 per detail.
 
  • Leuk
Reactions: Tom98Tuinstra
500ml is genoeg voor jouw auto maar je ging ook nog een golf/Corsa doen toch?
6 doeken= nietgenoeg imo ik gebruik er zomaar 15/20 per detail.

Okee bestel ik meteen nog 2 pakjes van 3 doeken mee en een fles prep van 500ml als mijn ouders hun auto aan de beurt zijn zien we dan weer :innocent:
Kan het polijsten met Scholl ook in dit vieze november weer we beschikken over een garage!

:cool:
 
Spiderpads passen op de DAP.
Koop voor de kleine BP 4" pads. Uitzondering op de regel zou de wat hardere 3'5" sandwich spiderpad zijn die is wel te doen.
 
waxaddict gaat denk ik eind deze week nieuwe producten uitbrengen, zullen deze ook bij carclean voorradig zijn dan?
 
DAPpere dinsdag zou ik men eerste polijst set willen kopen.
Iemand raad voor op een bmw ?
Ook scholl ivm met de harde lak?
Nog extras nodig? heb namelijk nog niks voor pollijsten buiten klei materiaal en gyeon prep.
 
DAPpere dinsdag zou ik men eerste polijst set willen kopen.
Iemand raad voor op een bmw ?
Ook scholl ivm met de harde lak?
Nog extras nodig? heb namelijk nog niks voor pollijsten buiten klei materiaal en gyeon prep.

Jazeker, pak die Scholl set! Ik had nog nooit een DAP gebruikt, maar het combi pakket met de Scholl producten heeft mij verrast, E91 van 2010 terug gehaald van 6 jaar zonder liefde voor de lak. Slechts 2 hits met de S3+ op de beroerdste panelen deden de truc. Zoals hier boven al gemeld, je wil niet zonder voldoende MF doeken komen te zitten!
 
  • Leuk
Reactions: Beemermadness
Als het goed is kom je een heel eind!
Met Scholl kun je ook de Golf/Corsa polijsten. S30 kan op een Monello witte pad/Scholl oranje pad.

Ga ik met Scholl s3 en een Spiderpad niet meteen te snel?... ik zie op facebook een foto staan van een Golf GTI ed 30 en die heeft het geprobeerd met s3+monello geel en die haalde een prachtig resultaat :)

:cool:
 
@Tom98Tuinstra ,
Om zeker te zijn dat je niet te snel gaat moet je eigenlijk bij iedere auto die je nog nooit gezien hebt een testspot doen. Echter inzake die Golf/Polo zou het mij enigszins verbazen als je er zou zijn met 1 hit S3 op Monello geel.
S3 op geel zal zeker verbetering geven maar om het daadwerkelijke resultaat te zien zegt een foto vaak niets en moet je naast de auto staan om het werk te kunnen beoordelen.
Nogmaals ik gok erop dat je gewoon op S3/sandwich spiderpad zal uitkomen...