• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Actiedagen november!

DAPpere dinsdag zou ik men eerste polijst set willen kopen.
Iemand raad voor op een bmw ?
Ook scholl ivm met de harde lak?
Nog extras nodig? heb namelijk nog niks voor pollijsten buiten klei materiaal en gyeon prep.
Idd Scholl set pakken .Wat handig is om minimaal oa voorhanden te hebben:
-sandwich spiderpads
-Gyeon prep
-15 edgeless Monello mf doeken
-afplaktape
-heb je al Wax?
 
  • Leuk
Reactions: Beemermadness
@Tom98Tuinstra ,
Om zeker te zijn dat je niet te snel gaat moet je eigenlijk bij iedere auto die je nog nooit gezien hebt een testspot doen. Echter inzake die Golf/Polo zou het mij enigszins verbazen als je er zou zijn met 1 hit S3 op Monello geel.
S3 op geel zal zeker verbetering geven maar om het daadwerkelijke resultaat te zien zegt een foto vaak niets en moet je naast de auto staan om het werk te kunnen beoordelen.
Nogmaals ik gok erop dat je gewoon op S3/sandwich spiderpad zal uitkomen...

Ik zal eerst maar eens even met s30 op wit klein stukje doen als dar geen resultaat boekt s3 op geel als dat niks doen spider-sandwich met s3

:cool:
 
Idd Scholl set pakken .Wat handig is om minimaal oa voorhanden te hebben:
-sandwich spiderpads ga ik bestellen!
-Gyeon prep ook bestellen
-15 edgeless Monello mf doeken ook bestellen
-afplaktape ja 1tje nog nooit gebruikt zal ff sneupen voor nog een rolletje
-heb je al Wax?
Collinite 476s en Natty's blue, panelpot blue velvet en purple haze aan te raden op zwart?! Of iets anders?!

:cool:
 
Ik zal eerst maar eens even met s30 op wit klein stukje doen als dar geen resultaat boekt s3 op geel als dat niks doen spider-sandwich met s3
:cool:
Testspot met S30 op VAG lak is nutteloos.
Testspot doe ik vaak met een medium polish maar ik moet de eerste VW nog tegenkomen waarbij een medium polish genoeg zou zijn...
 
Collinite 476s en Natty's blue, panelpot blue velvet en purple haze aan te raden op zwart?! Of iets anders?!
:cool:
Voorbereiding/polijsten= 90% van het resultaat.
Wax=beschermlaag voornamelijk.
Op de Polo zijn alle genoemde waxen toepasbaar en de kleur van de auto staat zo goed als los van de te kiezen wax. Qua verwerking/resultaat/standtijd en prijs/kwaliteit verhouding zou ik absoluut voor de 476 gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Tom98Tuinstra
Testspot met S30 op VAG lak is nutteloos.
Testspot doe ik vaak met een medium polish maar ik moet de eerste VW nog tegenkomen waarbij een medium polish genoeg zou zijn...

Haha duidelijk verhaal!

Lekker 476s op polootje smeren? Heb t op de corsa zitten heb nu al 3x natty's op polo gesmeerd en de beading en sheeting op de corsa is nog steeds perfect!

:cool:
 
Idd Scholl set pakken .Wat handig is om minimaal oa voorhanden te hebben:
-sandwich spiderpads
-Gyeon prep
-15 edgeless Monello mf doeken
-afplaktape
-heb je al Wax?
De prep heb ik al maar mss nog extra bestellen?
En vorige zaterdag had ik al besteld:
  • Blue velvet hard wax
  • Ultra glaze
  • Dolce verde kleiset
 
Met de paarse compounding pad en oranje polishing pad van scholl, heb ik op mijn eigen autos zeer leuke resultaten behaald. Pads zijn ook een stukje goedkoper.
 
Ik zit er misschien te denken om een Rupus BigFoot 15 MarkII aan te schaffen om sneller correctie te behalen. Heb het probleem met de DAP900 dat ik teveel hits nodig heb op harde lakken om het gewenste resultaat te behalen om vervolgens af te bouwen. (VAG\BMW e.d.)
Is het mogelijk om die Spiderpads hier ook voor te gebruiken? Want met de Rup 15 MKII, spiderpad en S3 moet het toch allemaal wat sneller gaan lijkt mij.

En met de Scholl aanbieding is het misschien makkelijk om goed in te slaan.
 
Ok, thanks @m@rio Zet ik ze op mijn verlanglijst.

Iemand ervaring met DDJ Crudzilla. Heb wel eens een auto te poetsen die zo vies zijn, dat bij het kleien een stukje van 20 bij 20 cm mijn klei al bruin is. Ik zoek dus iets wat beter "pre washt" en gewoon die sheet alvast los kan weken.
 
Hiero ervaring met Crudzilla. Het kan ook niet anders natuurlijk.
Ik ben er erg tevreden over. Doet wat een Agressieve Pre-Wash moet doen.
In een concentraat aanschaffen maakt het extra goedkoop.
 
Hahah, kon niet anders inderdaad. Heb je het ook wel eens bij goed verwaarloosde auto's geprobeerd? Want Truus die wordt natuurlijk niet verwaarloost. Zou het beter werken dan de pre wash van valet pro?
 
Niet de beste foto maar de laatste keer op dit busje gebruikt.
Deze staat altijd onder bomen in open omgeving.
101_0175.JPG

De waterrand bovenaan stond vol met zwarte rommel en de hele bus was groen. Crudzilla eerst gebruikt, daarna afspoelen met HD en er kwam echt ontzettend vel vanaf.
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL