Audi A4

Discussie in 'De projecten!' gestart door Geforce, 18 mei 2008.

  1. Geforce

    Geforce Detailing addict

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    101
    Leuk bevonden:
    0
    Dit jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met autopoetsen.
    Nu ben ik van plan mijn auto krasvrij te maken.
    Voordat ik hieraan begon zag mijn auto er zo uit.

    Krassen op achterscherm

    IMG_1833.jpg

    kras op kofferbak

    IMG_1836.jpg

    Krassen op handvaten

    IMG_1831.jpg

    Voor de rest veel swirls hier heb ik helaas geen foto's van.

    na een week ploeteren met de g220 heb ik veel swirls kunnen verwijderen

    PICT0009.jpg

    PICT0010.jpg

    PICT0011.jpg

    PICT0012.jpg

    PICT0013.jpg

    Nu alleen de wat diepere krassen nog, daarvoor ga ik woensdag naar Tim die mij dan laat zien hoe ik ook hier van af kom.

    Leuk plaatje van mijn auto in de foam

    PICT0005.jpg

    Verbruik valt best mee verdunning van ~1 op 6 flesje was tot de hals vol.

    PICT0008.jpg

    na woensdag volgt de rest.
     
  2. Freaky1975

    Freaky1975 Detailing rookie

    Lid sinds:
    17 mei 2008
    Berichten:
    306
    Leuk bevonden:
    1
    Zo, da's al een wereld van verschil! Nu nog de puntjes op de i en dan is ie weer als om door een ringetje te halen...
     
  3. Geforce

    Geforce Detailing addict

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    101
    Leuk bevonden:
    0
    Was ik bijna vergeten mijn uitlaat na behandeling met de powerball

    PICT0020.jpg
     
  4. Jeroen

    Jeroen Detailing guru
    Tester of Bling

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    3.216
    Leuk bevonden:
    502
    Nice!

    En ik gaat mezelf ook een powerball kado doen! :grinning:
     
  5. Geforce

    Geforce Detailing addict

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    101
    Leuk bevonden:
    0
    Vandaag bij Tim geweest.
    We hebben een paar testjes gedaan op mijn voorruit en op en stuk motorkap.

    Mijn voorruit zit onder de butsen, deuken, gaten of hoe je het ook wil noemen en veel krassen van mijn ruitewisser.
    Ik hoop dat Tim hiervan zijn foto's erbij wil zetten want die van mij zijn niet zo duidelijk.

    Het stuk motorkap is echt goed opgeknapt.
     
  6. Tjibbe

    Tjibbe Detailing rookie

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    188
    Leuk bevonden:
    1
    Door 4 ringetjes :party:

    Gr. Rudi
     
  7. Reinder

    Reinder Detailing rookie

    Lid sinds:
    19 mei 2008
    Berichten:
    180
    Leuk bevonden:
    0
    Wat heb je dan precies gedaan waardoor de ruit en de motorkap zo opgeknapt zijn?
    Lakstiftje of andere middeltjes?
     
  8. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    Okee komt ie:

    Eerst, de Diamondite test, Wel gedaan met de pad van TS24 (levelingpadje, maar hij kwam mij wat cheap over):

    De fijne krassen die je hier ziet krijgt Diamondite helemaal weg:
    Diamondite1.jpg


    Zo was de ruit voor de behandeling:
    Diamondite2.jpg


    En zo was de ruit na de behandeling, we hebben uiteindelijk alleen het middelste stuk van het linkerdeel gedaan, dus de ruit rondom de rode sluitingen van de gordels:
    Diamondite3.jpg

    De vergelijking is niet heel duidelijk. De steenslag plekjes waren duidelijk veel te diep om verwijderd te kunnen worden. De 'na' foto is wel meer close-up, terwijl je op die foto minder putjes ziet. De ruit is zeker verbeterd, maar Diamondite kon met de TS24 pad alleen de lichte putjes + de krasjes verwijderen.

    Even een demootje rotary gegeven aan Geforce:



    Na de behandeling van Geforce met de G220 is de lak al een flink stuk opgeknapt. swirls waren nog duidelijk aanwezig en diepere krassen ook (hier minder zichtbaar):
    SSR-Geforce1.jpg


    Met een lake country cuttingpad en de Poorboys SSR3 op de rotary om de diepere krassen te lijf te gaan, die krassen zijn nu voor 90% verdwenen:
    SSR-Geforce2.jpg

    Na de afwerking met eerst de SSR2.5 op een polishing pad (rotary), daarna SSR1 (rotary) op een groene light polishing/finishing en als laatst de Pinnacle Finishing Polish op een groene pad samen met de G220.

    Linkerdeel gedaan, rechterdeel niet:

    SSR-Geforce3.jpg

    Resultaat, lak amper dunner (meermalen gemeten met diktemeter), diepere krassen voor 90% verdwenen en swirls voor 98% foetsie! :ja :party:
     
  9. Dibbuz

    Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    6 apr 2008
    Berichten:
    5.965
    Leuk bevonden:
    251
    Super! Dus die glasbehandeling kan dus de swirls uit het glas halen?
     
  10. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    Yep, alleen diepe putjes niet. Dat is ook wel logisch, want dan moet je echt een boel wegpolijsten en dan ben je wel even zoet. De ruit van Geforce is er uitzonderlijk slecht aan toe!

    Hij gaat nu aan zijn rotaryavontuur beginnen! :cool:
     
  11. Reinder

    Reinder Detailing rookie

    Lid sinds:
    19 mei 2008
    Berichten:
    180
    Leuk bevonden:
    0
    Geweldig. Als ik dus niet uit de voeten kom met mijn G220 en Z4, is er nog een oplossing :)
    Echt super dit!
     
  12. Freaky1975

    Freaky1975 Detailing rookie

    Lid sinds:
    17 mei 2008
    Berichten:
    306
    Leuk bevonden:
    1
    Cool, met deze resultaten begin ik langzaam te geloven dat zelfs mijn ouwe lijk nog redelijk tot leven gebracht kan worden! Echt waanzinnige resultaten! Sjappoo!
     
  13. Geforce

    Geforce Detailing addict

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    101
    Leuk bevonden:
    0
    Toch een paar foto's van mij erbij.

    De master aan het werk, zonder hologrammen te maken:|~*

    IMG_1884.jpg

    Compount volledig afgebroken de motorkap stond in de volle zon de kap was knap warm na het polijsten slechts ietsje warmer.

    IMG_1889.jpg

    Thuis gekomen nog een gedeelte van de kap op de foto genomen die we niet behandeld hadden. Dit gedeelte had ik al eerder behandeld met M83 en Stap 1. Toch nog een goed resultaat voor een beginnend proetser al zeg ik hetzelf, als je nagaat dat hij echt veel swirls had.

    IMG_1898.jpg

    Ja en dan natuurlijk het eindresultaat :party: als je goed kijkt zijn de iets diepere krassen nog zichtbaar maar zo klein en onzichtbaar geworden dat je het met je blote oog niet ziet. De deukjes en putjes zijn het resultaat van je aan de maximumsnelheid houden in Duitsland.

    IMG_1897.jpg

    Hartelijk dank voor het lezen, en mijn grootste dank gaat uit naar Tim die mij geheel belangeloos heeft geholpen:heart_eyes: , een paar flesjes poorboy heeft hij aan mij verdient. Hij is toch zo"n drie uur met me bezig geweest denk ik, het merendeell van de tijd was hij wel opzoek naar zijn doekjes die hij weer ergens had neergelegd:D . Dat zet mij tot denken drie uur voor 1/100 ste deel van mijn auto, ik denk dat ik nog even bezig ben met de full detail van mijn auto.:cool:

    Maar dat is hij wel waard als je ziet hoe de kleur van het behandelde deel is eindelijk het resultaat wat ik wil bereiken De hele lak ziet er zo mooi uit.

    Bijna vergeten de laatste tip van Tim om te controleren of de wax laag van je auto nog goed is spray wat water op je auto en als de bolletjes mooi rond zijn is ie goed gaan ze rare vormen aannemen word het tijd om opnieuw te waxen.
     
  14. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    Had ik zooooooooooooooooveeel SSR3? WTF :d Ik dacht ik pak wat extra omdat ik in de volle zon stond. :D

    Hmm, op de laatste foto moeten we nog ergens een stapje nabewerking hebben. Ik zie namelijk nog een paar swirls op die foto? Is dat de foto na de laatste stap?
     
  15. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    Trouwens, die SSR serie werkt opvallend goed in de zon! Al vreet die cuttingpad van Lake wel bijna alles op (die nieuwe serie heeft een enorm open structuur waar voor mijn idee de halve fles in opgezogen kan worden).

    Zelfs in de volle zon op een zwarte kap bijna geen stof met de SSR3, 2.5 en 1! Moet ik met de M83 niet proberen :roll
     
  16. Geforce

    Geforce Detailing addict

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    101
    Leuk bevonden:
    0
    Ik vond ook al dat je veel SSR3 gebruikte wel anderhalve theelepel.

    De laatste foto heb ik thuis gemaakt, de zon stond er op zijn felst bij en maximaal close opgenomen, ga je een paar centimeter verder staan dan zie je ze niet meer.
     
  17. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    De pad nam het wel weer netjes op, op de foto lijkt het niet 1,5 theelepel maar 4 soeplepels :)

    Die laatste paar swirls kan je met de SSR1 en gevolgd door de finishing polish eruit krijgen (ik denk zelfs dat de finishing polish voldoende kan zijn). (kan beide excentrisch zelfs) het kan ook zijn dat die swirls in je wax zitten nadat we die waterdruppeltjes weggepoetst hebben. De wax zat er net op.

    Het voordeel van uni zwart is dat het ontzettend mooi is als het helemaal strak is, het nadeel is dat je werkelijk elk dingetje ziet. Hetzelfde hadden we met de uni rode Golf van Dana!
     
  18. Patrick

    Patrick Detailing chief

    Lid sinds:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.188
    Leuk bevonden:
    15
    Ziet er mooi uit.
     
  19. Joost

    Joost Detailing rookie

    Lid sinds:
    14 mei 2008
    Berichten:
    386
    Leuk bevonden:
    0
    Je ziet inderdaad ernstig veel verschil.

    8o
    Joost
     
  20. Tim

    Tim Master of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    9.653
    Leuk bevonden:
    707
    Die laatste swirls moeten eruit! }:)w (Sorry dat is een beetje een tik van me :ja )