• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

De velgen reiniger is ook een toppertje!

Ik had er niet al teveel van verwacht maar daar zit stiekem toch nog best wat kracht in!:)^

Maar Rejuvenate en Desire is een hele lekkere combi 8d
 
De Imperial Wheel Cleaner is inderdaad een fijne Woody. Heb je het concentraat of de rtu versie? Beide vind ik fijn. Het concentraat heb ik nu 1:10 aangemaakt, fijn middel.
 
@quincy probeer eens revive trim gel. Beading, diep zwarte look en lange standtijd afhankelijk van de trim soort.
 
SkyBuMp;327302 zei:
@quincy probeer eens revive trim gel. Beading, diep zwarte look en lange standtijd afhankelijk van de trim soort.

Zal die op mijn verlanglijstje zetten Dennis, de Poorboys is toch bijna op :)

Bandengel ook een aanrader of is die minder? Ik gebruikte tot afgelopen week nog de endurance gel van Meg
 
@ Quincy: Mijn ervaring met de AF satin tyre gel is dat het product een subliem resultaat geeft, maar de standtijd valt tegen. Het product houdt het hoogstens een week uit bij mij. Kan je even laten weten hoe de Lather shampoo je bevalt? Momenteel gebruik ik PB SS&S en ik zou eens iets anders willen bestellen, ik twijfel tussen DDJ Born To Be Mild en AF Lather.

AF Revive, Tough Coat en Clay liggen hier nog om uit te proberen:grinning: .
 
Persoonlijk vind ik de BtbM fijner werken dan Lather van AF. Ruikt lekkerder, glijdt lekker en misschien is het wel een kwestie van interpretatie en persoonlijke voorkeur.
 
@meanmachine, dat zal ik doen!

@Ibizia signo, BTBM is idd ook een hele fijne shampoo, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de tik heb dat ik alles van hetzelfde wil...dus als ik AF als bescherming heb, wil ik ook persé de shampoo ervan :grinning:
 
Dat zal dan inderdaad wel een "tik" zijn, haha! We weten allemaal dat het in principe niets uitmaakt, maar ik kan het me wel voorstellen. ;)
 
AF Lather, de nieuwe formule is ook prima. Schuimt wel minder dan een poorboys slick en suds, maar reinigt perfect en slick! Deze shampoo laat geen laagje achter.

BTBM blijft een toppertje inderdaad, maar het blijft leuk om af te wisselen.
 
Heb vanmorgen de Citrus Bug & Tar remover geprobeerd op mijn voorkant van de auto. Zit flink wat vliegvlekjes/resten op. Auto met HD natgemaakt. Spul opgespoten, na ongeveer 1,5 minuut weer afgespoeld. Merk weinig verschil. De wat oudere plekjes zitten er nog. Moet het spul langer inwerken? Of moet ik voor het afspuiten het deel eerst gewoon wassen?
 
Kijk eens naar dit filmpje: https://forum.Carclean.com/cc_postst13067/Poorboy-s-Bug-Squash-and-Auto-Finesse-Citrus-Power.aspx
Revieuw van dit product vs de poorboys variant. Dibbuz legt in dit filmpje uit hoe het werkt. Je ziet dan ook meteen dat hij het 5 minuten laat zitten, en niet de 1,5 minuut. Vermoedelijk behaal je dan dus meer resultaat?
 
Heeft iemand van jullie ook ervaring met de gilde clay lube ?

Heb hem nu 4x gebruikt (icm met de AF clay bar) maar op de een of andere reden blijf ik een soort van vette waas houden, zelfs als ik er daarna met een delirium towel overheen ga ?
Rare is dat als ik die clay bar met spray & wipe of met born slippy gebruik ik dat niet heb.

Vraag me af of het nu aan de glide ligt, aan de buitentemperaturen of doe ik soms zelf iets verkeerd ?
 
Ik zal het eens testen van het weekend, heb toevallig de Glide ook staan. De claybar heb ik ook gebruikt met spray en wipe en met deze combinatie had ik er ook geen last van.
 
@SkyBuMp: deze volg ik ook wel even, heb net dezelfde kit liggen - AF Glide en Claybar.
@Juffer1: ik heb op een demodag de claybar met glide mogen testen en toen had ik niet meteen een vette waas. De demowagen was zwarte metallic, dus weet niet of daar verschil in kan zitten. Heb wel overvloedig met glide gespoten op een stuk van ongeveer een A4-tje groot voor ik met de claybar aan de slag ging.
 
De clay is zeker niet de oorzaak. Heb mijn flesje uitgeleend aan iemand met een zwarte metallic Astra en die heeft exact dezelfde problemen.
Afgelopen week heb ik een stukje geprobeerd op de mercedes van m'n ouders, exact hetzelfde probleem.

Komende week nog eens een poging doen op een Hyundai I30...