• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Inmiddels de Illusion gebruikt. Lekkere vettige wax die blijft smeren. Je hebt echt maar een heel klein dipje nodig op je pad. Mijn ervaring is, laat hem niet te lang curen, dat maakt het uitbuffen wat lastiger, maar niet onmogelijk.
De geur is echt genieten! Beads zijn te gek. Glans,.is zeer goed, maar dit heeft meer met de voorbereiding te maken i.mo. dan dat de wax dit opzich zelf doet.
 
Vandaag het geurkaartje
Auto_Finesse102447.jpg
vervangen door een andere
Auto_Finesse102446.jpg

Deze hing in mijn vrouw haar Lancia Y.
Dit geurkaartje had ik 30 april in de auto opgehangen, en nu 11 juni is hij uitgewerkt.
Als je aan het kaartje ruikt, ruik je nog wel wat maar te weinig om je auto lekker te laten ruiken.
Vond de geur de eerste paar dagen een beetje overheersend, maar niet onprettig.
Is een aangename geur, beetje moeilijk te omschrijven, maar geen wc verfrisser zoete lucht.
De nieuwe Red Line Tutie Fruitie ruikt ook heel lekker.
Deze lag eerst in de gangkast in de verpakking, maar toch ruik je het al een beetje door de verpakking .
Voor de prijs van 2.99 euro vind ik de prijs wel netjes voor bijna 1,5 maand werking.
Zal deze wel vaker mee bestellen, als ik weer wat nodig heb voor mezelf.
Is een aanrader.
 
Ik ben eigenlijk vanaf dag 1 al mijn auto's met Dodo BTBM aan het wassen (of sour power), nu keek ik wat rond op de site van CC om toch eens een nieuwe shampoo te proberen
En qua prijs hoeveelheid kwam ik al snel bij de AF Lather shampoo uit

Voor de mensen hier die de AF Lather shampoo gebruiken en toevallig ook de BTBM hebben, zit er een groot verschil in ge en verbruik?
Ik gebruik voor een 10 ltr emmer 15ml BTBM, is dit een beetje hetzelfde als bij Lather shampoo?
 
Ik ben van de btbm overgestapt naar de lather shampoo.
2x gebruikt en we terug bij btbm.

Reden : schuimt niet lekker en ik vindt het wassen met de btbm shampoo soepeler gaan.
Washmitt glijdt makkelijker over de lak en vindt de reiniging van de btbm ook beter.
 
Ik heb laatst een full detail op de auto van mijn vriendin gedaan.
Gewassen met Lather van Auto Finesse -> Super Shampoo voor zijn dure prijs! je hebt er niet veel van nodig in een volle emmer water.
Geclayed met Auto Finesse -> neemt niet echt voldoende op.
En daarna de Revitalise Kit 500ml van Auto Finesse Machinaal gebruikt! -> Resultaat was echt onvoorstelbaar.

Voor Clay ga ik eens een ander merk aanschaffen iemand aanraders? :-b
 
De clay is inderdaad super mild. Ik vind het een ideale stap als je niet machinaal gaat polijsten en je wagen in top conditie is. De clay van poorboys of monello zal je beter liggen denk ik.

Wat betreft de shampoo, die hoort ook niet mega veel te schuimen. Beetje als de Supernatural shampoo van dodo. Reinigende kracht heb ik tot nu toe geen problemen mee ondervonden, is gewoon goed.
 
@Stylie - kun je eens wat meer vertellen over de Revitalise kit? Misschien een kleine revieuww. Ben erg benieuwd nar de werking van de producten in vergelijking met bijvoorbeeld Monello lijn of de PB lijn.
 
inge;334940 zei:
@Stylie - kun je eens wat meer vertellen over de Revitalise kit? Misschien een kleine revieuww. Ben erg benieuwd nar de werking van de producten in vergelijking met bijvoorbeeld Monello lijn of de PB lijn.


Het is een zeer makkelijk setje vooral voor beginners in het wereldje van detailen.

Er zitten 3 flesjes & 1 pad primer in.
3 Pads
2 Microvezeldoeken
1 borsteltje voor het zuivermaken van de pads. ( borsteltje is te hard want er is al 1 pad gemold .. :sob: )

Er staan nummers op de flesjes ( 1,2,3 ) en kleuren wat duiden op welke pad je moet gebruiken.

Na de eerste 2 flesjes gebruikt te hebben zag ik niet echt veel verschil.
Totdat ik dat 3de gebruikte! de krasjes gingen als sneeuw voor de zon weg!
En de glans & Gladheid van de lak was optimaal!
Heb geen foto's gemaakt jammer genoeg.

Ben echt zeer tevreden van deze revitalise kit. Gebruikt met een Krauss 900W.

Al wil ik de producten van Monello ook eens testen omdat ik hier veel goede reacties over lees.
 
Na de eerste 2 flesjes gebruikt te hebben zag ik niet echt veel verschil.
Totdat ik dat 3de gebruikte! de krasjes gingen als sneeuw voor de zon weg!

Je zou denken dat flesje 1 en 2 toch wel resultaat moeten geven dit zijn meestal de grovere producten, en flesje 3 voor de finisch.
 
Stylie;334946 zei:
Na de eerste 2 flesjes gebruikt te hebben zag ik niet echt veel verschil.
Totdat ik dat 3de gebruikte! de krasjes gingen als sneeuw voor de zon weg!
Zou het niet verborgen zijn door de olien van 3?
Lijkt me sterk dat een finishing polish veel effectiever is dan een medium en compound.
 
+1

Heb je na de behandeling de lak met Eraser of IPA afgenomen? Dan pas kun echt inspecteren of de swirls weg zijn, of dat ze alleen gemaskeerd waren.
 
Nee heb ik niet gedaan heb de wagen de dag erna wel nog een wasbeurt gegeven en er waren geen swirls zichtbaar
 
@Stylie - je verhaal klinkt goed - maakt me nog nieuwsgieriger naar de set. Ga zelf echter eerst maar met de mothers compound aan de slag die bij de SSD dap aanbieding zit. Daar ik wel een AF fan ben zal ik die vermoedelijk ook nog wel eens gaan uitproberen.

Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt. Volgende keer misschien een uitgebreide rapportage?

@Tim en Dibbuz hebben jullie er zelf nog niet mee gewerkt - zulke ervaren rotten moeten dit natuurlijk goed op waarde kunnen schatten in een review.
 
Ik heb laatst de AF klei gebruikt. De werking is prima, ik ben er nu wel achter dat de dj bob clay weinig tot niks doet! Of ik doe iets verkeerd.

Verder voelt het doosje goed en stevig aan.
De clay lube heb ik van dodo gebruikt.