• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto te grof gepolijst door een bedrijf. Is dit nog te herstellen? Zo ja hoe?

nu ik eindelijk de foto op groot scherm kan bekijken valt me ook de zeer rare baan op die de hologrammen volgt...
niet echt een vast stappenplan lijkt me maar gewoon in het wilde weg beginnen polieren...
pffffff hier word ik zo droevig van....
en wetende dat je het meer en meer tegenkomt, je moet maar eens in knokke(belgische kust) waar alle rijken der belgenland wonen
naar de dikke bakken gaan kijken(een 7serie van bmw is daar echt minderwaardig!!!!!)en kijken hoeveel er rondrijden met een mooie donkere lakkleur met hologram motief... voor men carclean tijdperk viel me dit niet op omdat dat de auto voorang had
maar nu ik meer weet is het de combinatie van een dikke wagen + een mooi verzorgde laklaag, of een heel simpele wagen met een super laklaag heb ik ondertussen ook zeer zeker weten te aprecieeren:ja
 
Dit is erg....men betaald in goed vertrouwen 200 euro om zijn auto te laten poetsen...met vertrouwen in het bedrijf dat de taak gaat uitvoeren.....en dan krijg je zoiets....

Het ergste vanalles is dan nog dat de oplossing die men voorstelt ook niet getuigt van veel kennis te zake...mja,het feit dat men een auto zo aflevert bewijst al dat men niet veel kennis en kunde mbt polijsten heeft..
 
Je hoeft geen opleiding te hebben om autopoetser te worden, dus iedere vent met een rotary kan een poetsbedrijf beginnen, met dit soort resultaten als gevolg. Bij de opleidingen die er bestaan wordt het ook zo geleerd, de verkeerde manier in onze ogen. Poetsbedrijven gaan voor kwantiteit en niet voor kwaliteit (in de regel).
 
Ontzettend verdrietig wordt ik hiervan,.200,- is een hoop geld. Mooi om te lezen dat je al "aanbiedingen" van mensen hier hebt gehad die je willen helpen met het oplossen van dit probleem. Regio Amersfoort wonen wel een aantal volgens mij.
 
Goede morgen allemaal. De meeste poetsbedrijven kunnen inderdaad niet de kwaliteit leveren die de de gemiddelde detailer levert. Dit komt, omdat de meeste poetsbedrijven autodealers als klant hebben. Dealers betalen gemiddeld 120€ voor een gebruikte auto, dus kun je max 4 uur met een auto bezig zijn. Dit komt uiteraard de kwaliteit niet ten goede, maar het is ook maar gewoon werk om geld te verdienen (en het is nog steeds niet binnenlopen).
Ik poets nu ongeveer 20 jaar auto's, en heb de eerste 13 jaar gepoetst zoals de meeste poetsbedrijven. Na die 13 jaar kwam ik op het punt om het anders aan te pakken, en ben ik mijzelf meer gaan specialiseren op het detailen om wat meer voldoening van je werk te krijgen. Nog steeds werk ik een uur of 4/6 aan een auto voor de dealer, maar met een auto voor een particulier ben ik een uur of 10/13 bezig voor een goed bedrag.
De kwaliteit die ik lever bij de dealer is enorm omhoog gegaan, maar 100% kwaliteit kun je niet leveren voor een laag bedrag.
Door veel te investeren in tijd, producten en apparatuur is het mij wel gelukt om de auto's voor de dealer op een commercieel goed aanvaardbaar niveau te krijgen, maar als je goed zoekt zul je altijd aanmerkingen hebben.
Om nu de meeste poetsbedrijven prutsers te noemen vind ik een beetje te ver gaan, mensen moeten ook eens duidelijk zijn met wat ze verwachten van een auto poetsen. Als een auto glimt en hij is schoon voor 100€ ben je geen prutser, maar heb je je werk gewoon gedaan.
Maar 1 ding is zeker, het is en blijft een geweldig vak om te doen.
 
Het is vooral dat ze het niet weten. In 1.5 uur kan ik veel meer bereiken dan een "poetser" in 4 uur. Hoe? Door de juiste pads en juiste product.
De auto rond gaan met een rotary, witte pad + Mezzo en daarna roterend zwarte pad + Finale is al 500% beter dan wat hier gebeurt is.
En dat kost echt niet zoveel tijd, daarna een wax machinaal aanbrengen en klaar. Dit is gewoon prutswerk door iemand die geen idee heeft wat die aan het doen is (gezien ook zijn reactie).
 
Als je als poetser niet weet wat hologrammen zijn of ze niet ziet,dan klopt het al niet.

@Peter496: jij hebt op een gegeven moment ingezien dat er meer uit te halen is en bent gaan investeren in de juiste producten en je kennis, Hulde! Probleem is dat de meeste poetsbedrijven het puur voor het geld doen, wat logisch is natuurlijk, begrijp mij niet verkeerd, maar een beetje passie voor het vak kan bij veel bedrijven geen kwaad, daardoor zijn de resultaten vaak ook veel beter ;) Alleen hoe herken je zo'n bedrijf? :weetniet
 
@stimpy68 Die bedrijven herken je door met ze te praten, met 1 gesprek weet je of ze het vak met passie uitvoeren. Als bij het woord hologram een stilte valt, dan weet je meestal genoeg.

@Dibbuz voelt het goed, om zo denigrerend over mijn vak te praten. Leuk voor je dat je een auto in 1 1/2 uur meer kan bereiken dan ik in 4 uur. Is het vandaag autopoetser afzeik dag?
 
Euh... het is ook Dibbuz zijn vak, detailen dan ;) Dat is vaak het probleem, je hebt poetser en detailers, tenminste, de kenners weten dat. Ik denk dat jij inmiddels wel onder de detailers valt ;) Je moet je dus niet aangesproken voelen!
 
Ik heb het over de man die auto van TS heeft gedaan, ik ken jouw werk niet en kan daar ook niet over oordelen. En hij is niet de enige, ik zie de "resultaten" regelmatig hier langskomen.
Als ik dezelfde auto met een DAP900, witte pad en Monello Mezzo zou doen dan heb ik al een wereld van verschil, incl waxen is dat 1.5 uur ongeveer. Dus ja, in 1.5 uur kan ik meer bereiken dan iemand die 4 uur staat te tollen met een vieze wollen pad en grof polijstmiddel.

Dat is niet denegerend over autopoetsers maar meer over die prutsers die het voor de rest verpesten. Je wou toch niet zeggen dat jouw werk ook zo eruit ziet?
Zoals ik al zei, als je dezelfde man een andere pad geeft, ander product en je hebt gelijk al veel beter resultaat.

Helaas moet het allemaal zo goedkoop mogelijk en mag het weinig tijd kosten maar zelfs dan kan je beter maar 1 keer eroverheen met wat goeds dan 4 uur staan trappen met rommel.
 
@ Peter496,

wat Dennis bedoelt, is dat hij méér resultaat (lees: hologramvrij werk enz) boekt op bijvoorbeeld een motorkap dan een 'poetser' in 4 uur een hele auto doet (met alle gevolgen).

Goed lezen is ook een vak ... ;)
 
Jongens, deze Golf is inderdaad niet om aan te zien maar sta eens in de file en met een leuk zonnetje stel je toch vast dat 80% van de auto's op de baan vol met swirls en hologrammen zitten.
Ik denk gewoon dat wij(prettig gestoorde detailers)te hoge eisen aan ons zelf stellen.
Zelf heb ik de laatste tijd ook best veel "klanten" en ik lever ze af alsof het mijn eigen wagen zou zijn met resultaat dat ik 6 tot 7 uur aan een auto bezig ben.
Daar het als hobby bedoelt is vraag ik gewoon een eerlijke prijs die mijn tijd en zeker mijn poetsspullen(en energie zoals water en elektriciteit)vergoed.
Ik wil er geen dikke poen mee verdienen maar de voldoening van blije gezichten is ook heel leuk.
En moeder de vrouw heeft veel liever dat ik met een auto in gevecht ga dan dat ik uren in de kroeg hang:-"
 
Dat bedoel ik ook met 'hij is niet de enige'. En je hoeft echt niet alle krasjes eruit te halen, gros van de mensen ziet dat niet eens.
Als je de swirls en hologrammen verwijdert is dat voor een poetsbedrijf/dealer meer dan genoeg. Het is geen detailklus en het resultaat van een detailklus is ook niet nodig.

Maar zolang de werkwijze niet wordt aangepast is dit helaas het straatbeeld tegenwoordig. Vaaks als je tegen een dealer verteld over hologrammen dan kijken ze al of ze water zien branden.
Ze hebben geen idee wat het is en waar ze naar moeten kijken. "Dat hoort meneer, dat heb je altijd bij poetsen", "paar keer waxen en dan is het weg". Dat soort reacties krijg je dan niet kant nog wal raken.

Nogmaals Peter, echt niks tegen jouw bedoeld, je geeft zelf al aan dat je "het licht" gezien hebt. Helaas ben je wel 1 van de weinigen.
 
Wel erg eerlijk dat Peter het even uitlegt en verklaard. Ik moet ook constateren dat het vrijwel onmogelijk is om in een zeer korte tijd een auto volledig in detailed staat te krijgen.
Kan me voorstellen dat de prijzen onder druk staan in Peter zijn wereld en dat hij dan consessies moet doen. Anders verdient hij niets meer.
 
Afiacior inderdaad plus het feit dat je gebonden bent aan de wensen/orders van de opdrachtgever waarschijnlijk.....

Zo heb ik weet van een merkgarage waar de detailer van dienst 4 u tijd krijgt om zijn ding te doen met een 2dehandswagen (dus alles zit in die 4 uur: wassen, interieur, lak, kunststof enz...) Om in die tijd een mooi resultaat neer te zetten is op zijn minst een uitdaging mi, denk dat er in die tijdspanne polijsten niet eens aan bod kan komen.

And here's the catch....word de wagen verkocht en heeft de koper opmerkingen mbt de staat van de lak....dan krijgt de detailer een bijkomende 8 u voor diezelfde wagen....word de wagen verkocht zonder dat de koper op- of aanmerkingen heeft dan heeft de garage mooi 8 detail-werkuren bespaard....
 
Juist omdat er een beperkte tijd en daardoor beperkt budget beschikbaar is, gaat men "shortcuts" nemen. Producten met fillers en/of All In One producten om snel resultaat te behalen. Met deze producten kan dat ook wel goed gebeuren, maar dan moet je wel de juiste techniek gebruiken in combinatie met de juiste pads.

De meeste poetsbedrijven gebruiken pads te lang en/of reinigen de pads niet vaak genoeg, wat op zijn beurt ook weer hologrammen veroorzaakt. Ik denk ook dat de meesten niet eens een padwasher hebben.

Het is dus een combinatie van factoren en wat ook om de hoek komt kijken is dat het bij opleidingen vaak ook mis gaat wat uitleg betreft. uitleg over het afbouwen in polijsten(middelen) en het gebruik van verschillende pads komt te weinig aan bod denk ik.
 
Dibbuz dat weet ik eigenlijk niet :weetniet

Ik denk dat de meesten de auto wel zo accepteren want in het andere geval zou die bijkomende 8 u waarschijnlijk de vaste regel geworden zijn na verloop van tijd...
(maar als ik 'm nog eens zie zal ik eens informeren wat nu het vaakste voorkomt)
 
Ik heb mijn A4 ook zo geaccepteerd :-" Ik zag de hologrammen er in zitten en de swirls ook. Maar daar kijk ik doorheen. Ik weet dat een dealer eigenlijk niet beter weet. Bij de telefonische enquête over de aflevering werd ook gevraagd hoe de staat van de auto bij aflevering was. Ik heb eerlijk aangegeven wat ik er van vond en waarom ik er verder geen probleem van maakte. 9 van de 10 mensen ziet het niet, "wij" wel...