• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto te grof gepolijst door een bedrijf. Is dit nog te herstellen? Zo ja hoe?

denk dat prijzen goed onder druk staan en je dus wel snel moet werken, wat natuurlijk niet het beste resultaat geeft.
een klant wil nu eenmaal de goedkoopste. een goede service mag niet te veel kosten. als poets bedrijf heb je hier mee te maken.
vandaar is het wel een beetje te makkelijk om maar te zeggen dat ze het allemaal of meeste niet goed doen, hoe vaak zal er iemand komen die zegt, hier heb je de sleutel en ik kom hem over 5 dagen ophalen, die markt is gewoon te klein.


de vraag was is dit nog te herstellen en zo ja hoe, lijkt nu meer op een topic over poets bedrijven, hoe doen ze hun werk.
 
Laten we wel wezen, er is toch wel een verschil tussen 2 opdrachten:
1 - in opdracht van een autobedrijf om 'm klaar te zetten voor de overdracht
2 - specifieke 'poets'opdracht

In het eerste geval zeg ik, owkee 4 uurtjes is niet veel maar 99/100 zien/weten niet beter dus zijn blij als de auto wordt opgehaald en lekker blinkt
In het tweede geval vind ik toch wel even anders, je gaat dan privé een zakelijke transactie aan waar bij aardig wat geld voor wordt neergeteld.
Je mag mijns inzien dan toch zeker wet wat meer verwachten ( laat staan hoe het in dit geval is gedaan / afgeleverd )
 
We zijn het er over eens dat het te herstellen is. Ik denk ook dat we kunnen constateren dat de persoon die deze klus heeft uitgevoerd onbekwaam is, want bij de herkansing is het ook niet gelukt het werk te herstellen.

Dat het nu een topic over poetsbedrijven lijkt te zijn klopt wel een beetje, maar ik denk dat we allen aangenaam verrast zijn door de reacties van Peter en later ook ATS. Ik heb er in ieder geval begrip voor en kan me voorstellen dat ze zelf niets liever zouden hebben dan een reeks van opdrachten, waarbij ze dan bijvoorbeeld één dag per auto uit zouden mogen trekken. Dat mogelijk het afleverniveau hoger zou kunnen liggen door gebruik van de juiste middelen en/of schone materialen is ter beoordeling van de professionele poetsers zelf. Daar kan ik geen uitspraak over doen.

On Topic.
Hoop snel te lezen van de Topic Starter dat zijn auto weer in perfecte staat verkeerd.
 
wil alleen even toevoegen dat ik niet bij bij een poets bedrijf werk en mijn auto onderhouden een zeer rustgevende hobby vindt.
na een drukke baan, vindt ik het prettig om op deze manier te ontspannen.

alleen kan je niet iedereen over 1 kam scheren. weet zeker dat er behalve CC HQ er meer bedrijven zijn die vooraf de wagen bekijken en hier een prijsopgave van doen. en daarna met veel professionaliteit het werk uitvoeren. als vooraf afgesproken wordt dat ze een bepaalde niveau behalen zal daar ook een prijs aan hangen. Door de informatie die onder andere CC en CC forum leden verspreiden zullen meer mensen er achter komen dat er een groot verschil zit in goedkoop snel klaar en de tijd mogen nemen om de lak van een auto in top conditie te brengen. en kan daarom peters reactie goed begrijpen.

Aan auto's in showrooms vol met hologrammen en swirls stoor ik me ook. maar dan moet je wel bedenken wat voor prijs categorie de auto is. een auto van een paar ton door de wasstraat rijden voor aflevering is pas een voorbeeld van on deskundigheid en on professionaliteit. natuurlijk heeft het bedrijf bij de TS slecht werk geleverd, hoop dat het snel opgelost wordt
 
Een reactie hier van de topic starter. HELAAS HELAAS, de zondaar en ik staan op voet van oorlog. Na 2 keer niet naar tevredenheid polijsten heb ik aangegeven niet meer akkoord te gaan met een derde keer en vriendelijk gevraagd mij mijn geld terug te betalen zodat ik of zelf de auto kan herstellen op de manier zoals deze site het voor ogen heeft of het uit te besteden aan bijv Carclean.

De beste man wil geen geld teruggeven dus er rest mij niks anders dan er een zaak via de rechtsbijstand van te maken. Hij is zo rete eigenwijs dat hij ook niet kan begrijpen dat ik geen vertrouwen in hem heb, want hij doet dit al 15 jaar. Hij wil overigens ook gen enkel detail geven over de producten die hij gebruikt, wat mij al wantrouwig maakt mbt fillers ed. Hij dacht ook dat hij de auto de derde keer wel in een uur zou kunnen herstellen ( Tuuuuuurlijk dat gaat er goed uitzien!)

Voor de mensen die willen weet wie het is dat ga ik morgen natuurlijk groots kenbaar maken op diverse sites, want ik wil iedereen behoeden om zn auto te laten poetsen bij dit poets/prutsbedrijf.

Ik wist ook weinig van detailen af tot vorige week, maar ik heb me aardig ingelezen en ik ga fijn een eigen dap 900 aanschaffen en alle bijhorende producten. Met hulp van een aantal behulpzame plaatsgenoten gaan ik me ook storten in het poetsen,......want wat prutser kan dat kan ik toch zonder ervaring echt beter.

Morgen de onthulling van het bedrijf dat heeft gepoetst.

Ben benieuwd of er meer mensen ervaring met dit bedrijf hebben (nieuw Topic?)
 
Ik denk dat je het beter onderling kunt regelen met het bedrijf en je rechtsbijstand. Doet je zaak geen goed om op een forum/internet een hoop laster/negatiefs te zetten.
 
Weet niet of de sfeer en je positie in een eventuele rechtsbijstand zaak erbij gaan helpen hier allemaal negatieve uitspattingen over een bedrijf te gaan plaatsen. Lijkt me meer een "achteraf als alles achter de rug" is moment. Misschien (met de nadruk op misschien) komt het nog goed en staat bij het intoetsen van de bedrijfsnaam van betreffend persoon op google gelijk een 2 pagina lang negatief verhaal.
 
Wie slecht doet,....:slotje

Het bedrijf is zelf verantwoordelijk voor de slechte publiciteit. Hij kan het ook netjes oplossen ipv net doen of hij degene is die onrecht wordt aangedaan. een klacht is een kans,.......een klacht zo afhandelen vraagt om dit soort vermelding op een forum. Bovendien zie ik het niet als zwartmaken , maar meer als waarschuwing richting mensen die hun dure bezit een poetsbeurt willen geven.

Ben benieuwd wat je reactie had geweest als jou auto er zo bij had gestaan en je alleen een middelvinger krijgt als oplossing
 
Ik snap dat je boos bent, maar mocht je echt een zaak willen beginnen dan is het natuurlijk niet handig als hij weer met de vinger terug kan wijzen omdat jij op een openbaar forum allerlei negatieve uitingen doet waardoor zijn naam schade oploopt.

Ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten, maar als er echt geen andere keuze meer is dan zou je dan alsnog ergens je ongenoegen kunnen uiten.

kleine ps. Denk niet dat er op dit forum sowieso iemand te vinden is die zijn auto naar een "normaal" poetsbedrijf brengt...
 
schepp zei:
Ben benieuwd of er meer mensen ervaring met dit bedrijf hebben (nieuw Topic?)

Een nieuw topic is niet nodig. De naam noemen ook niet. Nu je besloten hebt om het via de rechtsbijstand te laten lopen heb je ook geen andere 'kanalen' nodig. Het zal alleen maar tegen je werken.
 
Ik denk dat je dan eerder bij het forum van Tros Radar moet wezen als je een klacht wilt achterlaten over een bepaald bedrijf. Daar kan men je misschien ook voorzien van juridisch advies?? :weetniet
 
Dibbuz zei:
Het is vooral dat ze het niet weten. In 1.5 uur kan ik veel meer bereiken dan een "poetser" in 4 uur. Hoe? Door de juiste pads en juiste product.
De auto rond gaan met een rotary, witte pad + Mezzo en daarna roterend zwarte pad + Finale is al 500% beter dan wat hier gebeurt is.
En dat kost echt niet zoveel tijd, daarna een wax machinaal aanbrengen en klaar. Dit is gewoon prutswerk door iemand die geen idee heeft wat die aan het doen is (gezien ook zijn reactie).
Dennis waarde vriend,ik kan een partijtje doorrammen maar 1,5 uur dat ga ik van ze lang zal ze levensdagen niet redden....:weetniet
 
Zelf doe ik dit ook voor de kost.En het is moeilijk om een dealer uit te leggen wat je doet.Ze willen allemaal veel voor weinig.Mag tegenwoordig gewoon weinig kosten een "poetsbeurt".Want de klant wilt ook altijd goedkoop z`n wagen hebben.En moet er dus worden bespaard op dit soort dingen.En dan ga je dit krijgen.

Zelf doe ik vaak de C1tjes.En heb hier ook een strakke prijs voor moeten zetten.En gelukkig heb ik niet het probleem van een tijdsdruk , want krijg optijd door wanneer welke weg gaat.Soms doe ik over een wagen wat langer , maar gebeurt ook dat ik vrij snel klaar ben met een wagen.Dan heb ik weer de geluk.

Een particulier zal een wat hogere eis hebben.En daar kan je dan ook meer je ding in kwijt.Want elke wagen die ik doe laat ik altijd eerst langskomen zodat ik de wagen kan beoordelen.En dan samen met de klant kan bepalen wat hij/zij wilt.En daar kan je dan ook je prijs op baseren.