• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite foamgun op Nilfisk

FRfreak

Detailing addict
25 mei 2008
426
68
61
De laatste tijd merk ik dat mijn Karcher 205 af begint te takelen. Het duurt in het begin even voor hij druk lijkt op te bouwen.
Verder zie ik hem aan de onderkant lekken. Gaat dus niet goed.
Ik overweeg nu een Nilfisk. Regelmatig zie ik leuke aanbiedingen bij Karwei en zowel hier op het CC-forum als bij kieskeurig veel positieve berichten. Nu gebruik ik mijn karcher vooral voor het foamen van de auto. Ik heb de Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher.
Nu schijnt het mogelijk te zijn om deze met een verloopstukje ook met de Nilfisk te gebruiken. Iemand hier ervaring mee?
 
De foamlans zelf is altijd hetzelfde, of je nu de Kärcher versie hebt of de Nilfisk.
Wat verschilt is het aansluitstukje. Autobrite verkoopt de aansluitstukjes ook los. Dan is het een kwestie van de Kärcher-aansluiting verwijderen en de Nilfisk aansluiting (met een beetje Loc-tite of teflon-tape) erop schroeven. Volgens mij kan Carclean ze ook wel leveren. Een mailtje of telefoontje lijkt me de snelste weg om daar achter te komen.
 
Ahh...het moet dus kunnen. Had al zo'n vermoeden. Mailtje naar CC verstuurd.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Misschien kun je zelfs de Karcher hogedrukslang wel op de nieuwe hogedrukreiniger schroeven. Als de draad gelijk is, hoef je verder niets te doen.
 
Zou ik ook nog kunnen proberen, ware het niet dat de slang van de Karcher te kort is en gescheurd. Ik heb er wat ducktape omhreen gewikkeld en dat gaat goed, maar ik vind de slang gewoon net wat te kort.
 
Vandaag bij Karwei een Nilfsik C110.5 gekocht. Wegens de 10% kortingsactie voor een leuk prijsje. Verloopstukje erbij, zodat ik gewoon mijn foamkit en terrasreiniger van Karcher nog kan gebruiken. Vanmiddag meteen even de Leon in de foam gezet. Werkt prima. De nieuwe maakt minder geluid dan mijn oude Karcher. Verder heb ik het idee dat de foam veel minder hard gaat. Normaal gebruik ik een halve fles voor een foambeurt en nu nog minder dan een derde.