• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner Machinaal poetsen - Advies aanschaf dap900 kit + andere spullen

Ik kan je verklappen dat de mothers klei net iets meer op de lak doet dan de AF klei, deze komt net iets te kort in mijn ogen. Op een goed onderhouden auto is de AF klei wel lekker werken, maar mijn favoriet blijft de klei van Mothers.
 
grijzepanda;337123 zei:
Ziet er zeker goed uit,Alleen vind ik het jammer dat je er na al die uren Nxt op zet,Mijn eerste wax was ook de Nxt deze had echt een super mooie glans maar de standtijd was heel kort ongveer een kleine maand,Vorig jaar heb ik de natty"s blue vaste wax gebruikt en dit vond ik een fijne wax om mee te werken,Aleen heb ik vorge maand dodo purple haze pro gebruikt en vind dit echt een super fijne wax om mee te werken.
Je zou een panel pot kunnen kopen of een wax van Collinite deze schijnen ook heel erg goed te zijn.En dan eventueel Black hole er onder.Persoonlijk is dit net de kerst op taart.


Zo een panel pot is inderdaad geen slecht idee. Welke van die waxen kan eigenlijk meteen na de polish erop?
Wil op dit moment eigenlijk nog geen tussenstap (bijv black hole) .
 
Inderdaad alle waxen. Qua standtijd is de Collinite bij mij ook favoriet. Zou de nxt schrappen en vervangen door of een DJ supernatural panelpot of de Collinite.

Zag verder een rode 4" pad en geen 6" zwarte of rode. Zou die er dus ook nog bij je lijstje zetten.

Voor het beetje meer zou ik de power van de 900 de voorkeur geven en mocht je ooit iemand anders zijn auto doen dan heb je die extra power misschien gewoon nodig.
 
Bedankt. Alleen wel erg zonde om een volle NXT wax te vervangen. Of is die NXT zo slecht?

Voor de duidelijkheid die NXT had ik al in bezit en nog maar 1 keer gebruikt.
 
Dan gewoon opmaken en toppen met Reload - verleng je de standtijd mee en daar reload multi-functioneel is... altijd handig in je autospullen verzameling.
 
Als ik jou was zou ik de NXT opmaken. Ondertussen verdiepen en inlezen over andere waxen, want de keuze is reuze.
 
inge;337150 zei:
Dan gewoon opmaken en toppen met Reload - verleng je de standtijd mee en daar reload multi-functioneel is... altijd handig in je autospullen verzameling.

Ik zal die NXT aanbrengen en dan aftoppen met reload. Is 50ml sample voldoende voor een kleine auto?
Wist eigenlijk niet dat je bovenop een wax nog een sealant kon aanbrengen?
 
De NXT is technisch gezien geen (pure) wax. NXT is op basis van polymeren, dat zijn chemische bestanddelen en geen natuurlijk zoals je die vind in bijv. carnauba waxen van Dodo Juice. De NXT is dus meer een sealant dan een wax. Als deze goed gecured is kan je die aftoppen met ReLoad. 50ml lijkt mij wat aan de kleine kant, maar ik heb er geen ervaring mee.
 
Met 50 ml doe je best een auto - erg zuinig in gebruik, je hebt maar een paar pufjes per paneel nodig. Sprayen op een mf pad en aanbrengen op de lak daarna uitpoetsen met een mf doek. Ik denk dat ik op mijn dinky toy max 1/4 tot 1/2 flesje gebruik(inclusief de ramen).
 
Zonde van de reload. Deze pas gebruiken als je in tijde van nood (?) niks meer tot je beschikking hebt. Op die NXT,die prima is, heeft het aanbrengen van reload geen toegevoegde waarde. Als de NXT weg is,gewoon nieuwe smeren.
 
Allen bedankt.

Met jullie adviezen en tips is de uiteindelijke lijst als volgt geworden:

101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
101329 Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 60x60cm
102075 CarPro - Eraser - 500ml
102118 Monello - Dolce Verde Klei Set
102412 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit - Power Pack
102387 Monello - Disco Duo applicator pads

Gezien de goede recensies van de Collinite wax toch meegenomen.
Denk dat ik hiermee aardig compleet ben?
Is het aanbrengen van de collinite wax handmatig goed te doen?
 
Mooie set die je gaat bestellen. De #845 kun je handmatig aanbrengen, althans ik heb het hier meerdere keren voorbij zien komen.
 
Zelf werk ik altijd buiten. Heb geen beschikking over een garege o.i.d. Straks neem ik de parasol er maar bij denk ik.