• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bejaarde Starlet inwendig gereinigd

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover dat ik mijn extractor uit kon proberen in onze bejaarde Starlet.
Eerst heb ik beide stoelen eruit gesleuteld en het zitvlak van de achterbank.
Daarna goed stof gezogen.
Daarna met de groene APC 1:4 voorbehandeld en ingeborsteld.
Vervolgens de extractor aangeslingerd met de rode APC 1:10.

Eerst heb ik de vloerbedekking gedaan en de rugleuning van de achterbank.
Nadat dit was gedaan de voorstoelen en het zitvlak van de achterbank.
De voorstoelen waren het hardnekkigst vervuild en ik ben hier dan ook in totaal 5x met de extractor overgeweest.
Na de vierde keer heb ik beide stoelen flink nat gesproeid met de extractor en een half uur laten trekken en toen de stoelen weer uitgezogen toen het uiteindelijk goed was.
Op aanraden van Tsunami69 heb ik het interieur nabehandeld met een vuil en water afstotend goedje van de schoenenzaak.
Hier enkele foto's voor.


IMG_8289-1.jpg
IMG_8290-1.jpg
IMG_8296.jpg


Het vervuilde water wat door de extractor is opgevangen.

IMG_8295.jpg


Foto's na.

IMG_8297.jpg
IMG_8299.jpg
IMG_8300.jpg
.

De laatste foto heb ik het dashboard behandeld met PB trimrestorer.

Met dank aan de goede tips van Tsunami69 was dit klusje goed te doen en nu ook absoluut geen spijt van de investering van deze extractor.
 
wat een geweldig apparaat zo'n extractor...

ik wil eerst een rotary en daarna wellicht een extractor....
 
Ziet er super uit Jan, lijkt wel als nieuw! Ik moet ook eens aan de slag bij mijn Starletje, die kan ook wel een extractor beurtje gebruiken.
 
sign0173.gif
Verbluffend resultaat! Kan niet wachten als ik ook een extractor heb. Kleine opmerking: had liever Natural Look gebruikt i.p.v. Trim Restorer. Geeft een mooiere finish in mijn optiek. Maar toppie hoor!
 
Paulus de Boskabouter zei:
sign0173.gif
Verbluffend resultaat! Kan niet wachten als ik ook een extractor heb. Kleine opmerking: had liever Natural Look gebruikt i.p.v. Trim Restorer. Geeft een mooiere finish in mijn optiek. Maar toppie hoor!
Hoe moet ik jouw optiek zien:-"
Bedoel je dat het kunststof wel diep van kleur wordt maar normaal mat blijft?
Mijn broertje Noeltie heeft wel Natural look op de plank staan, moet ik maar eens even testen dan:ja