• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beske

Beske

Detailing addict
17 mrt 2011
35
52
Ik zal mij ook eens voorstellen:

Ik ben dus Bas, 19 jaar en kom uit Stein. Doordeweeks zit ik echter in Eindhoven waar in Automotive Engineering studeer aan de Fontys PTH. Sinds vorig jaar ben ik in bezit van een rode BMW e30 316 en die zal natuurlijk ook gepoetst moeten worden :party:
Daarom heb ik vorig jaar al een bestelling gedaan hier bij carclean:

-1x Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
-2x Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
-1x CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
-1x Poorboys World - Black Hole - 473ml
-1x Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam,Hand Applicator (Gratis erbij gekregen :))

Verder nog een goedkope washmitt en een paar microvezeldoeken gehaald bij halfords.
ook voor de chromen bumpers een potje Belgom Chroom gekocht :)^

Heb er nog even over getwijfeld om mijn auto te laten behandelen door ivo wat hier ook op het forum zit (ken hem zelf van een e30 forum) Maar eigenlijk vind ik het veel leuker om het zelf te doen :)

Dit wil ik voor komende zomer nog bestellen om mijn auto een wat uitgebreidere beurt te geven:

-4x Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
-1x Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
-1x Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
-1x Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
-1x Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
-1x Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
-1x Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
-1x Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml (of zou ik de 476s pakken?:weetniet )
-4x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
-1x Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt
-1x Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter

Stappen wat ik in gedachte had voor de bmw:

- Eerst de motorruimte doen met de autoglym engine cleaner (vuilste werk eerst)
- Poetsen met DJ Born to be mild shampoo en de Meguiars wash mitt
- Drogen met de Delirium
- Kleien met de Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System
- Eventueel PBW Black hole (ik las ergens dat je wax dan minder goed hecht?)
- Waxen met Collinite 845 (heeft een tweede laag 845 of PBW natty's nog effect op glans en/of standtijd?)
- Trims behandelen met de trim restorer
- Chromen bumpers behandelen met Belgom Chroom
- Interieur schoonmaken met APC (hoeveel verdunt moet dit?)
- Dashboard in de Natural look dressing

Misschien dat jullie nog iets aan te merken hebben op de volgorde/producten?
Kunnen Belgom chroom en Trim Restorer wellicht ook voor het kleien? (minder kans met knoeien op je vers gewassen auto)

Verder heb ik hier nog een setje zomervelgen liggen die binnenkort overgespoten moeten worden (tips zijn van harte welkom!)
na het spuiten wou ik deze:

- Even snel schoonmaken met APC (zijn toch nog niet vies want ze hebben dan alleen even in de garage gelegen)
- Kleien met wat klei wat over is van mijn auto (eventuele stofjes ofzo wat tijdens het spuiten erin zijn gekomen verwijderen)
- 2 lagen Collinite 845 erop zodat ze ook schoon blijven

In de toekomst staat ook nog een DAP op de planning maar ik wil eerst de rest van de spullen compleet hebben en dat is voorlopig wel even duur genoeg :grinning:

Tips en trucs zijn in ieder geval van harte welkom!

Hieronder nog wat plaatjes van mijn auto, aangezien mijnalbum.nl geblokkeerd is op stage heb ik ze direct van een ander forum gekopieerd en kan ik dus niet zien wat ik post :D

als het de foto's zijn die ik denk dat het zijn dan is hij behandeld met:

- Gepoetst met een of andere turtle :)-& ) shampoo wat nog in de garage stond en de goedkope washmitt
- Gedroogd met de delirium
- PBW black hole
- PBW natty's
- Bumpers met de Belgom Chroom

Foto-NFHT3JT7.jpg


Velgen was ik vergeten te doen :schaam

Foto-NHQ6TNXR.jpg


Foto-YMR6Q7W4.jpg


Foto-UIAQRJBS.jpg


Foto-KBPGTMJB.jpg


Foto-WVT7R3UR.jpg


Foto's zijn gemaakt met mijn telefoon dus niet helemaal geweldig...
 
Kijk, ook de weg naar Carclean gevonden dus :party:
Goed bezig..! En als je wat wilt proberen oid, you know where to find me...!

Owjah, welkom hier :D
 
ivo's zei:
Kijk, ook de weg naar Carclean.com gevonden dus :party:
Goed bezig..! En als je wat wilt proberen oid, you know where to find me...!

Owjah, welkom hier :D

Haha ik lees al een tijdje mee hoor, moest me alleen nog steeds eens voorstellen.
 
Dank jullie allemaal :)

Maare, heeft niemand iets aan te merken op mijn stappenplan/aanpak?

Wat betreft de opleiding: grotendeels een hele leuke opleiding, zit alleen soms niet helemaal goed in elkaar. Dacht dat dat alleen bij Fontys zo was maar hoor van studenten van de HAN en de Hogeschool Rotterdam (beide ongeveer dezelfde opleiding) dat we niet de enige zijn. :(

En soms mag de hobby best even voorrang hebben :grinning:
 
Vandaag de Volkswagen Transporter T5 van mijn pa gedaan, ondanks dat deze vorig jaar nog een complete detail beurt heeft gehad zaten er toch aardig wat swirls en krasjes op. Moet er wel bij zeggen dat het een auto van het bedrijf is (mijn pa heeft een eigen hoveniersbedrijf) en dat deze vaak redelijk smerig is. aangezien we het allebei druk hebben en hij absoluut niet van een smerige wagen houdt gaat hij vaker door de wasstraat:-& Ook staat hij meestal langs een heg en onder een boom geparkeerd dus veel verontreinigingen in de lak, zo snel mogelijk dus maar klei en iron-x bestellen.

Wel een mooi voordeel voor mij: kan ik de rekening aan "de baas" geven:grinning:

Uiteindelijk een uurtje of 5 bezig geweest met: wassen, PBW black hole en PBW natty's.
interieur was ongeveer evenveel werk als het exterieur, leuk om een hoveniersbus te poetsen als het de dagen ervoor geregend heeft en het personeel de bus als vuilnisbak gebruikt :confused: gelukkig heeft hij er een rubber tapijt in liggen i.p.v. een stoffen dus het kan gewoon met een sopje gepoetst worden. Uiteindelijk wel 5 keer een nieuwe emmer met sop kunnen halen!

Foto's heb ik niet gemaakt omdat ik vergeten was foto's te maken voordat ik begon en je dus geen verschil kan zien met hoe het was.
Swirls e.d krijg ik niet goed op de foto met mijn telefoon dus was de moeite niet waard.