• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Kit

Alfa 147(Jan)

Detailing rookie
22 nov 2008
50
0
zou het mogelijk zijn dat Carclean ook een DAP500 Kit samensteld bv een...

DAP500 Poorboys SSR Kit
DAP500_Kit_PB.jpg



DAP500_Kit_SmallPads.jpg

DAP500 Pads Kit.
 
Dat is denk moeilijk omdat het van hoop dingen afhangt wat je nodig hebt. Bijv staat van de auto enz.
 
Misschien het overwegen waard om er een ritje bergsehoek te plannen. Krijg je gelijk passend advies wat betreft pads en ssr producten


En het is daar nog gezellig ook :D
 
Het eindigt toch zo dat je na verloop van tijd zo goed als alle pads in je bezit hebt :-" .
Met de SSR1 en SSR2.5 raak je al heel ver in het verwijderen van krassen, swirls.
 
Patrick zei:
Dat is denk moeilijk omdat het van hoop dingen afhangt wat je nodig hebt. Bijv staat van de auto enz.

voordeel is wel dat een beginner alles heeft en zo ook goed vooruit kan
toen ik voor het eerst machinaal wou zag ik door de bomen het bos ook even niet meer
 
Neem dan gewoon:

PB SSR1
PB SSR2.5

Heavy Polishing (Groen) 1x
Polishing (Wit) 2x
Finishing (Zwart) 1x

En je kunt al een heel eind vooruit.

Ik heb voorzichtigheidshalve de groene heavy polishing genomen ipv. de (hardere) oranje.
 
DAF-44 zei:
Ik heb voorzichtigheidshalve de groene heavy polishing genomen ipv. de (hardere) oranje.

En die is zeer goed, heb die nu al eenmaal bovengehaald om eens een testspot te doen en denk dat de oranje pad bij mij zelden tot nooit meer zal gebruikt worden voor de lak van de Renaults.
 
Ik gebruik geen DAP, maar een Bosch PEX400. Bij swirls gebruik ik de oranje pad met M83. Voor het afronden de PB Professional ook op een oranje pad. Komt misschien omdat de Audi- en VW-lakken zo hard zijn?
Zolang de Bosch het goed blijft doen, heb ik geen DAP nodig. Gisteren met Bosch + oranje pads naar ieders tevredenheid een dikke kras uit een Golf gehaald en de boel prachtig gepolijst. Glaze, sealer, wax opbrengen en uitpoetsen doe ik liever met de hand (ouderwets hè) :schaam
 
was toch ergens een topic over, dat cutting pads en een d/a niet samen gaan, overigens gebruik ik zelf wel de oranje pad
 
Bij onvakkundig gebruik zal een oranje pad natuurlijk sneller ongewenste resultaten geven geven als een zachtere pad.
De ene lak is de andere niet.
Aangezien er nogal wat beginners zijn op dit forum is het wellicht verstandig om in het begin wat extra voorzichtigheid te betrachten. Je kunt altijd nog zwaarder gaan maar lak die er eenmaal af is komt er niet meer op ...
 
Tim zei:
Waar haal je die wijsheid vandaan? Kan gewoon op oranje en zelfs geel, maar ligt aan de staat van de lak.

niet zo boos he?! :grinning: Ik vertel alleen mijn ervaringen, en die worden door sommigen gedeeld, vandaar.

Zie mijn ervaringen in de volgende post: "ALS ZELFS KLEI NIET MEER VOLDOENDE IS

quote: "Poorboys SSR3 op een Lake country lightcut pad op de Meg G220 machine op de motorkap (stand 4 en 5) op een 40/40 cm plek: mijn god wat een slechte combinatie... stuiteren, krasjes, doffe lak, SSR3 die z'n werk niet kan doen.
Vervolgens een Lake Country witte polishingpad: Heerlijk! wat een verschil, en de SSR3 verwerkt als een droom. Breekt af tot een fijne olierijke witachtige smurrie die niet snel opdroogt. Je ziet de fijne en medium swirls verdwijnen, en de diepere krasjes qua scherpte worden duidelijk milder. Grof spul maar zorgt gelukkig niet voor extra krasjes op de harde VW lak. Glans is goed, en tot 90% v.d swirls is verdwenen!."

Het verhaal is iedereen bekend; in sommige gevallen KAN een grove polish met een grove pad (lightcutting/cutting) op een dualaction niet superfijn werken. Daarom zei ik dat, net zoals onze eigen Tim... :)

Tim zei:
En inderdaad een te grove combo, ik kan het niet te vaak zeggen! :)