• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Kit

Als je een sterk geoxideerde lak hebt kan een oranje met SSR3 prima, op harde VAG lakken is het een minder groot succes ;)
 
Wanneer zijn jullie deze week open?
Ik zou eens aan willen komen met mijn 5 alpine voor een advies.
Kan ik meteen een stel pads meenemen, mijn bestelde pads liggen ergens op een distributiecentrum te
wachtten tot ons bedrijf weer open gaat:( en ou toch graag willen gaan poetsen.
 
Dibbuz zei:
Als je een sterk geoxideerde lak hebt kan een oranje met SSR3 prima, op harde VAG lakken is het een minder groot succes ;)

dat is eigenlijk het antwoord wat exact klopt :)^
Op harde VAG-lak niet altijd de beste oplossing, maar proberen op een testspot is altijd het beste lijkt mij.

SSR3 is wel een erg fijn middel; ben er zeer tevreden over.
 
tinus zei:
niet zo boos he?! Ik vertel alleen mijn ervaringen, en die worden door sommigen gedeeld, vandaar.

Zie mijn ervaringen in de volgende post: "ALS ZELFS KLEI NIET MEER VOLDOENDE IS

quote: "Poorboys SSR3 op een Lake country lightcut pad op de Meg G220 machine op de motorkap (stand 4 en 5) op een 40/40 cm plek: mijn god wat een slechte combinatie... stuiteren, krasjes, doffe lak, SSR3 die z'n werk niet kan doen.
Vervolgens een Lake Country witte polishingpad: Heerlijk! wat een verschil, en de SSR3 verwerkt als een droom. Breekt af tot een fijne olierijke witachtige smurrie die niet snel opdroogt. Je ziet de fijne en medium swirls verdwijnen, en de diepere krasjes qua scherpte worden duidelijk milder. Grof spul maar zorgt gelukkig niet voor extra krasjes op de harde VW lak. Glans is goed, en tot 90% v.d swirls is verdwenen!."

Het verhaal is iedereen bekend; in sommige gevallen KAN een grove polish met een grove pad (lightcutting/cutting) op een dualaction niet superfijn werken. Daarom zei ik dat, net zoals onze eigen Tim...

]d~^

Maar klopt helemaal, in sommige gevallen is de combo zeker te zwaar, maar niet altijd dus! ;)
 
ericon zei:
Wanneer zijn jullie deze week open?
Ik zou eens aan willen komen met mijn 5 alpine voor een advies.
Kan ik meteen een stel pads meenemen, mijn bestelde pads liggen ergens op een distributiecentrum te
wachtten tot ons bedrijf weer open gaat:( en ou toch graag willen gaan poetsen.
Het is deze week nogal een gekkenhuis :) Lukt het de maandag na kerst? Stuur even een mailtje inderdaad, dat maakt makkelijker afspraken. :)^
 
Tim zei:
Het is deze week nogal een gekkenhuis :) Lukt het de maandag na kerst? Stuur even een mailtje inderdaad, dat maakt makkelijker afspraken. :)^

Dank je Tim, ik laat het weten.
Heb vandaag zovast maar wat pads besteld + uni balls voor de alu velgen.
 
Het zit me echt niet mee, mijn 1e bestelling met pads staat nog steeds op een distributiecentrum te wachtten tot ons bedrijf open gaat.
De 2e bestelling dinsdag gedaan met een stel pads om toch maar aan in mijn vakantie het werk te kunnen, is die nog steeds niet binnen ]-0 TPG maakt er een zooitje van, ik baal als een stekker.
Was ik maar naar Bergschenhoek gereden, dan had ik deze week nog wat kunnen doen, had, had ,had :sob:
 
Mijn DAPje plus de schijven staan ook nog steeds bij de TNT in dordrecht:( Maar goed....had ik kunnen verwachten....dag voor kerst besteld:D
 
ik heb al meerdere keren zonder problemen de oranje pad met ssr2.5 op de dap gebruikt! De gele pad en de foamed wool komen ook nog deze kant op binnenkort dus die ga ik dan ook uittesten op de dap.
 
Met de gele zou ik erg oppassen Pascal, ik persoonlijk heb hem nog niet gebruikt na slechte ervaringen van gebruikers gelezen te hebben. De pad is echt erg hard. Wil je echt grof gaan zou ik eerder voor een woolpad kiezen.
 
als ik een dap koop!
en ik ben een beginner met zo'n machine.
welke pad's moet ik er dan bij hebben??
welke poetsmiddel??


weet niet als ik het hier mag vragen...?? :schaam
 
Zou je een kitje SSR aanschaffen ,eventueel de 1 & 2.5.

Pads van Lake Country ,zeker een paar witte en eventueel oranje ,groene...En als je gaat glazen zou ik ook een zwarte of blauwe doen.
 
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad

dus als ik dit neem wat hier boven staat!
dan heb ik al een mooi beginen met het poetsmachine!?
 
jeffrey rallye zei:
als ik een dap koop!
en ik ben een beginner met zo'n machine.
welke pad's moet ik er dan bij hebben??
welke poetsmiddel??


weet niet als ik het hier mag vragen...?? :schaam

Het stond er al:

DAF-44 zei:
Neem dan gewoon:

PB SSR1
PB SSR2.5

Heavy Polishing (Groen) 1x
Polishing (Wit) 2x
Finishing (Zwart) 1x

En je kunt al een heel eind vooruit.

Ik heb voorzichtigheidshalve de groene heavy polishing genomen ipv. de (hardere) oranje.
 
jeffrey rallye zei:
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad

dus als ik dit neem wat hier boven staat!
dan heb ik al een mooi beginen met het poetsmachine!?

Wellicht meer als 1 pad nemen van elk. Vooral van de witte polishing pad zou ik er meer nemen.
 
Als je een glaze zou erbij nemen ,dan zou je eventueel een zwarte kunnen kopen.
Maar zoals jy het zet zou ik gaan voor :
-SSR1
-SSR2.5
-Green Heavy Polishing x1 (of oranje ,maar je kan beter voor groen gaan)
-White Polishing x2
-Green Light Polishing x1

Als je een glaze erbij zou kopen (black hole of white diamond) dan kan je ook eventueel een zwarte aanschaffen.
 
jeffrey rallye zei:
als ik een dap koop!
en ik ben een beginner met zo'n machine.
welke pad's moet ik er dan bij hebben??
welke poetsmiddel??


weet niet als ik het hier mag vragen...?? :schaam

euhm vat dit niet lullig op ofzo, maar als je een eigen bedrijfje wil beginnen maar dit nog niet zeker weet..... dan denk ik dat ik dat idee voorlopig even in de ijskast zou zetten en eerst veel ervaring met de auto van je ouders op doen, daarna pas je eigen auto :D

denk dat je eerst goed moet kunnen inschatten wat je allemaal moet gebruiken, ben ik zelf ook nog niet altijd helemaal achter
 
Dit is ook al gezegd in het andere topic, eerst ervaring op doen (en niet geheel onbelangrijk: productkennis!), dan pas denken aan auto´s van anderen. ;)