• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap500 voor volvo v50 en ford focus

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Voor een zwarte volvo v50 en een zwarte ford focus zit ik toch wel heel erg te twijfelen over en dap500. net handmatig gepoetst en dat kost veel tijd, spierpijn en nog denk ik dat het resultaat beter kan.

Met name de focus heeft veel ingebeten vogeluitwerpselen en die gaan met handmatig poetsen niet weg. Al aardig wat topics gelezen hier maar toch nog wat vragen.

1) kan ik verwachten dat ik de witte kringen van vogelpoep wegkrijg met een dap500?
2) als je poetst (niet polijsten dus) gebruik je dan gewoon normale poets? Heb nog een hoop spul staan. Kan me ook wel iets bedenken dat het machinaal warmer wordt dus dat er ander spul nodig is.

3) wat heb je aan spullen nodig naast het apparaat? Ik wil dus poetsen en licht polijsten. Volgens mij heeft de Raffini startkit 3 polijstpads en polijstspul maar nog geen poetspad. Het startpakket heeft al wel een poetspad, maar weer ander polijstspul van poorboys ipv monello terwijl ik hier met name artikelen lees over monello. En dan nog padreiniger. Die laatste kit lijkt het meest compleet maar de kosten lopen wel rap op zo ;) *

4) Ik wil toch wel heel zeker zijn dat ik niets verknal met die dap500. Ik zie wat krasjes en geen hologrammen - en dat wil ik zo houden! Ik vond een instructiefilmpje hier, zijn er nog andere instructiedemo's of ervaringen met de lak van deze twee auto's? En is dit echt redelijk idiot-proof?

edit: zie net dat er ook een raffini uitgebreide startkit is
 
1) Ligt eraan hoe erg de poep is ingevreten in de lak. Het kan meevallen en het kan tegenvallen.
Verwacht er niet teveel van als het echt ingevreten vogelpoep is.
2) Wat bedoel je precies met 'poets'? :| Wat heb je zoal nog staan dan?
3) DAP + polijstpads + polijstmiddelen + doeken + eventuele inspectiespray/IPA
4) Ik kan het ook, dus lijkt me redelijk idiotproof :-b
 
Ik heb Meguiars gold class wax en colorx, zijn die te gebruiken? Wellicht ben ik beter af met de standaard editie om poetsen makkelijker te maken, die vogelpoepvlekken zitten er al lang in.

mooie quote in je signature ;)

Soepergrover zei:
2) Wat bedoel je precies met 'poets'? :| Wat heb je zoal nog staan dan?
 
Hier ook een Focus bestuurder en ik kan je vertellen dat (los van de auto) een DAP500/900 zeker de moeite waard is. Na aanschaf ga je jezelf afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan. Het apparaat is zo veelzijdig... Gisteren nog even een koplamp gepolijst van een Golf. Laatst de auto van m`n vrouw even opgefrist. Dit doe je makkelijker met een DAP.

Dus.. :-"


Robert
 
"poets", "poetsen", "poetspad"

:weetniet

Poetsen is min of meer een algemeen begrip voor het netjes maken van je auto. Een poetspad bestaat niet ;)
 
Ik val volledig door de mand hier :-" Doelde meer op het glansspul vs polijstspul :eek:)

stimpy68 zei:
"poets", "poetsen", "poetspad"

:weetniet

Poetsen is min of meer een algemeen begrip voor het netjes maken van je auto. Een poetspad bestaat niet ;)
 
Ik zie net dat ik naast de kit ook tape nodig heb om af te plakken. Staat er ergens een guide/tutorial oid over wat en hoe je afplakt en werkt met de DAP?

Is polijsten met de bovengenoemde startkits iets wat je jaarlijks kan doen, ook gezien de lakken van beide auto's?
 
Kleine bump, iemand?

Jasper1971 zei:
Ik zie net dat ik naast de kit ook tape nodig heb om af te plakken. Staat er ergens een guide/tutorial oid over wat en hoe je afplakt en werkt met de DAP?

Is polijsten met de bovengenoemde startkits iets wat je jaarlijks kan doen, ook gezien de lakken van beide auto's?
 
Ik weet niet of er een handleiding is over het ´afplakken´. Ik zeg niet dat het kinderspel is, maar gewoon hetgeen afplakken waarvan jij denkt dat het niet in aanraking mag komen met polijstspul. Een beetje aankijken en het gaat wel, desnoods kleine stukjes afscheuren.

Als je een Dap bestelt, krijg je ook een boekje erbij volgens mij, hoe de Dap te hanteren. verder veel lezen.

Je kan in mijn ogen meerdere malen polijsten hoor met de dap in een jaar. Geen probleem, vooral niet als je licht wilt polijsten;)
 
Lijstje imiddels bijna compleet, ik ga voor de dap 500 starterkit Monello. Net ook het hele stappenplan nagelezen.

Kan ik na de monello stappen ook verder gaan met colorx en daarna meguiars gold class wax of heb ik echt een sealant nodig? colorx en gold class waxx zijn nog bijna volle flessen dus zou zonde zijn als ik die niet meer kan gebruiken.
 
ColorX is een product wat hier eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt...

Waarom zou je die colorX eigenlijk gaan gebruiken ? Eigenlijk is deze bedoeld voor het ophalen van doffe en verweerde lakken.
Dit is dus eigenlijk vergelijkbaar met polijstmiddel waar jij dus de monello serie van hebt.
Omdat je ook van een zware naar een lichte combinatie werkt zou ik de colorx niet meer gaan gebruiken.

Concreet is het dus overbodig geworden.


De Gold Class Wax daarintegen kan je gewoon blijven gebruiken, niks mis mee !
 
Jasper1971 zei:
Top, dus na de Monello Finale gewoon de gold class wax, en geen sealant.

een sealant voor je wax aanbrengen geeft in elk geval een verlenging van de bescherming. In het algemeen geeft een sealant een wat langere standtijd dan een wax.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals bijvoorbeeld de collinite 915 wax met een super standtijd :heart_eyes:

Een wax geeft meestal een wat warmere glans door de toevoeging van carnauba-oliën. Tegenwoordig bestaan er ook al sealants met carnauba zoals de EX-sealant met carnauba :)^
 
Dank voor alle hulp. Wil net de Raffini lite kit bestellen met de gouden pad uit de full set voor mijn wax maar die gouden pad lijkt niet op de site te staan. Als ik het stappenplan lees is rood ook prima, maakt dat niet uit? Ben net te laat om te bellen naar CC.