• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De horror die "schuursponsje" heet

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Afgelopen week stond dit topic op het forum.Een vervelend iets.Maar jah het kwaad is al geschiet.En heb hierbij de beste man m`n hulp aangeboden om te kijken wat we er aan konden doen.

Dus zo gezegd zo gedaan en was het vandaag zover.

En stond er iets op de dam hier wat ik wel vaker heb gezien 8o

DSCN4520.jpg

DSCN4529.jpg


Het geen waar het omgaat :

DSCN4525.jpg

DSCN4526.jpg

DSCN4528.jpg


Owkeej , hier wil ik best wel een poging aan wagen , maar niet als de wagen er zo uitziet.Dus wagen eerst maar schoonmaken.

Eerst alle rubbers en kunstof met de Poorboys APC met Meg SD mengsel gedaan.En Mathijs ( de eigenaar ) was al versteld wat dit deed met de bandjes.Bij het opsuiten kwam de bruine drap er al vanaf.Wagen afgespoten en gewassen met de Meg NXT shampoo ( was in het bezit van Mathijs ).En hierna de Iron-X z`n werking laten doen :

DSCN4530.jpg

DSCN4534.jpg


En let op het verbazende gezicht van Mathijs die z`n grijze C1 paars zag worden :

DSCN4531.jpg


Hierna de wagen ruimschoots schoongespoeld.En gedroogd.


Wagen binnengezet en de lakdiktemeter erbij gehaald :

DSCN4538.jpg

DSCN4539.jpg

DSCN4541.jpg


Merkte meteen dat de lak op de kap dus erg dunnetje is.Dus naar de andere schuur gelopen en gekeken wat die doet op een andere C1 die hier nog staat.Deze zat rond de 90 micron ( over de gehele wagen ).

Dus aan de slag gegaan met de klei.En Mathijs heeft nu de ontmaagding van het kleien achter de rugrofl

DSCN4542.jpg


Zelf de andere helft gedaan , maar aangezien Mathijs veel aan "lakstrelen" deed , duurde dit bij hem wat langer.Dus een flinke lamp erbij gehaald om de lakdefecten op de kap wat te verduidelijken :

DSCN4546.jpg

DSCN4549.jpg

DSCN4550.jpg


En de plekjes wat vergroot :

DSCN4554.jpg

DSCN4556.jpg


Na wat testspotjes uitgekomen op een gele pad met Monello Inizio op de DAP.Dit heeft voor zo`n 90% van de krassen weggehaald.Dit daarna afgewerkt met de Heavy green met Mezzo en Light green met Finale.

DSCN4560.jpg

DSCN4561.jpg

DSCN4562.jpg


En verders de gehele wagen met de Finale op de Light green gedaan , en hierbij ook Mathijs z`n volgende ontmaagding gegeven in het machinaal werken :

DSCN4563.jpg


Hierna de wagen afgenomen met een IPA en ff op adem laten komen.En vervolgens met de DAP de White Diamond ( Glaze ) van Poorboys aangebracht.En vervolgens heeft Mathijs de Natty`s Paste wax wit handmatig erop gesmeerdt.En na een wipe test deze uitgepoetst.

Al het kunstof gedaan met de Black Wow.De bandjes in de Bold N Brigth.Raampjes met de Meg Glas cleaner.

En vervolgens de wagen buiten gezet :

DSCN4564.jpg

DSCN4566.jpg

DSCN4567.jpg



De motorkap :

DSCN4570.jpg

DSCN4571.jpg


Wat reflectieshots :

DSCN4575.jpg

DSCN4576.jpg


En toen begon het wat te spetteren , dus mooi de tijd voor :

DSCN4578.jpg


En dit was niet veel voor een mooie shot , dus sprayertje water erbij :

DSCN4584.jpg


Dit was voor Mathijs weer een mooie ervaring waarvan die volgens mij wel heeft genoten en erg blij is met het resultaat.

De bewuste plekken op de motorkap niet voor de 100% weggekregen.Maar niet met de rotary erop durfen te gaan ivm de erg dunne lak daar.Maar de bewuste plek valt niet meer op en is niet direct te zien meer.Alleen als je er met je volle bakkes op zit kan je wat zien.
En meteen met Mathijs een lijstje gemaakt om de wagen netjes te kunnen houden.


En dan de laatste om af te sluiten :

DSCN4573.jpg
 
Wat ben je toch weer goed voor je medemens smurf. :)^
Weer een mooi resultaat behaald, ik hoop dat mathijs zijn schuursponsjes niet meer gaat gebruiken op zijn c1.

Ennuh....ruim je tuin nu eens op.:D
 
Hey!!

Goed gesmurft met z'n tweetjes:-b

Zo' dunne lak en dan toch met de inizio en alle andere stappen om af te bouwen,je zou voor minder schrik krijgen!!

Knap werk geleverd hoor! :ja

Danny

Met wat ben je dan "tussen" dat kenteken geweest??(zijkant pad of met een handpad??)
 
grandscenicman zei:
Met wat ben je dan "tussen" dat kenteken geweest??(zijkant pad of met een handpad??)


Kenteken????

Of bedoel je het Citroen Logo op de motorkap????

Als het het logo is dan heb ik dat inderdaad met een oranje handpad van Monello en Inizio flink aan de boen geweest;)
 
Ik ben er zo blij mee...jammer dat het zo slecht weer is deze dagen, hij wordt zo snel weer vies.
Maar ik ben uiterst tevreden met het resultaat en de hulp die ik gekregen heb.
Uiterst tevreden !
 
Netjes gedaan! Helaas is Matthijs niet de enige die dit eens geprobeerd heeft. Hier in mijn omgeving hebben het er ook een paar gedaan.

En Virus, wat wil je met zo'n budget car. Ik stond laatst ook al te kijken van de lak van een Aygo. Zo ontzettend matig.