Afgelopen week stond dit topic op het forum.Een vervelend iets.Maar jah het kwaad is al geschiet.En heb hierbij de beste man m`n hulp aangeboden om te kijken wat we er aan konden doen.
Dus zo gezegd zo gedaan en was het vandaag zover.
En stond er iets op de dam hier wat ik wel vaker heb gezien 8o
Het geen waar het omgaat :
Owkeej , hier wil ik best wel een poging aan wagen , maar niet als de wagen er zo uitziet.Dus wagen eerst maar schoonmaken.
Eerst alle rubbers en kunstof met de Poorboys APC met Meg SD mengsel gedaan.En Mathijs ( de eigenaar ) was al versteld wat dit deed met de bandjes.Bij het opsuiten kwam de bruine drap er al vanaf.Wagen afgespoten en gewassen met de Meg NXT shampoo ( was in het bezit van Mathijs ).En hierna de Iron-X z`n werking laten doen :
En let op het verbazende gezicht van Mathijs die z`n grijze C1 paars zag worden :
Hierna de wagen ruimschoots schoongespoeld.En gedroogd.
Wagen binnengezet en de lakdiktemeter erbij gehaald :
Merkte meteen dat de lak op de kap dus erg dunnetje is.Dus naar de andere schuur gelopen en gekeken wat die doet op een andere C1 die hier nog staat.Deze zat rond de 90 micron ( over de gehele wagen ).
Dus aan de slag gegaan met de klei.En Mathijs heeft nu de ontmaagding van het kleien achter de rugrofl
Zelf de andere helft gedaan , maar aangezien Mathijs veel aan "lakstrelen" deed , duurde dit bij hem wat langer.Dus een flinke lamp erbij gehaald om de lakdefecten op de kap wat te verduidelijken :
En de plekjes wat vergroot :
Na wat testspotjes uitgekomen op een gele pad met Monello Inizio op de DAP.Dit heeft voor zo`n 90% van de krassen weggehaald.Dit daarna afgewerkt met de Heavy green met Mezzo en Light green met Finale.
En verders de gehele wagen met de Finale op de Light green gedaan , en hierbij ook Mathijs z`n volgende ontmaagding gegeven in het machinaal werken :
Hierna de wagen afgenomen met een IPA en ff op adem laten komen.En vervolgens met de DAP de White Diamond ( Glaze ) van Poorboys aangebracht.En vervolgens heeft Mathijs de Natty`s Paste wax wit handmatig erop gesmeerdt.En na een wipe test deze uitgepoetst.
Al het kunstof gedaan met de Black Wow.De bandjes in de Bold N Brigth.Raampjes met de Meg Glas cleaner.
En vervolgens de wagen buiten gezet :
De motorkap :
Wat reflectieshots :
En toen begon het wat te spetteren , dus mooi de tijd voor :
En dit was niet veel voor een mooie shot , dus sprayertje water erbij :
Dit was voor Mathijs weer een mooie ervaring waarvan die volgens mij wel heeft genoten en erg blij is met het resultaat.
De bewuste plekken op de motorkap niet voor de 100% weggekregen.Maar niet met de rotary erop durfen te gaan ivm de erg dunne lak daar.Maar de bewuste plek valt niet meer op en is niet direct te zien meer.Alleen als je er met je volle bakkes op zit kan je wat zien.
En meteen met Mathijs een lijstje gemaakt om de wagen netjes te kunnen houden.
En dan de laatste om af te sluiten :
Dus zo gezegd zo gedaan en was het vandaag zover.
En stond er iets op de dam hier wat ik wel vaker heb gezien 8o
Het geen waar het omgaat :
Owkeej , hier wil ik best wel een poging aan wagen , maar niet als de wagen er zo uitziet.Dus wagen eerst maar schoonmaken.
Eerst alle rubbers en kunstof met de Poorboys APC met Meg SD mengsel gedaan.En Mathijs ( de eigenaar ) was al versteld wat dit deed met de bandjes.Bij het opsuiten kwam de bruine drap er al vanaf.Wagen afgespoten en gewassen met de Meg NXT shampoo ( was in het bezit van Mathijs ).En hierna de Iron-X z`n werking laten doen :
En let op het verbazende gezicht van Mathijs die z`n grijze C1 paars zag worden :
Hierna de wagen ruimschoots schoongespoeld.En gedroogd.
Wagen binnengezet en de lakdiktemeter erbij gehaald :
Merkte meteen dat de lak op de kap dus erg dunnetje is.Dus naar de andere schuur gelopen en gekeken wat die doet op een andere C1 die hier nog staat.Deze zat rond de 90 micron ( over de gehele wagen ).
Dus aan de slag gegaan met de klei.En Mathijs heeft nu de ontmaagding van het kleien achter de rugrofl
Zelf de andere helft gedaan , maar aangezien Mathijs veel aan "lakstrelen" deed , duurde dit bij hem wat langer.Dus een flinke lamp erbij gehaald om de lakdefecten op de kap wat te verduidelijken :
En de plekjes wat vergroot :
Na wat testspotjes uitgekomen op een gele pad met Monello Inizio op de DAP.Dit heeft voor zo`n 90% van de krassen weggehaald.Dit daarna afgewerkt met de Heavy green met Mezzo en Light green met Finale.
En verders de gehele wagen met de Finale op de Light green gedaan , en hierbij ook Mathijs z`n volgende ontmaagding gegeven in het machinaal werken :
Hierna de wagen afgenomen met een IPA en ff op adem laten komen.En vervolgens met de DAP de White Diamond ( Glaze ) van Poorboys aangebracht.En vervolgens heeft Mathijs de Natty`s Paste wax wit handmatig erop gesmeerdt.En na een wipe test deze uitgepoetst.
Al het kunstof gedaan met de Black Wow.De bandjes in de Bold N Brigth.Raampjes met de Meg Glas cleaner.
En vervolgens de wagen buiten gezet :
De motorkap :
Wat reflectieshots :
En toen begon het wat te spetteren , dus mooi de tijd voor :
En dit was niet veel voor een mooie shot , dus sprayertje water erbij :
Dit was voor Mathijs weer een mooie ervaring waarvan die volgens mij wel heeft genoten en erg blij is met het resultaat.
De bewuste plekken op de motorkap niet voor de 100% weggekregen.Maar niet met de rotary erop durfen te gaan ivm de erg dunne lak daar.Maar de bewuste plek valt niet meer op en is niet direct te zien meer.Alleen als je er met je volle bakkes op zit kan je wat zien.
En meteen met Mathijs een lijstje gemaakt om de wagen netjes te kunnen houden.
En dan de laatste om af te sluiten :