• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dender's collectie

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
51
Lange dag maar leerzaam en vooral gezellig gehad in Berkel en Rodenrijs op de clinic van vandaag!

VEEL geleerd en toen ik aan kwam rijden vroeg men of mijn TT als demo (motorkap) dienst mocht doen binnen.
Gelijk binnengereden en HEEL veel resultaat met de lak behaald, wat een eer van je werk!!
(Knoertharde Unilak uiteraard)

Na de lunch kon ik mijn eigen motorkap afmaken en de rest van de puristen op eigen auto of andere demo panelen aan de gang maar de tijd vloog..

Geen hologrammen aanwezig, wel enkele swirls en vooral krasjes....
Mijn auto heeft bij mij nog nooit klei gezien dus dat hielp ook wel.
De poorboys klei voelde prima aan maar heb zelf een Mothers Kit genomen op advies van CC. (2 stukjes klei met alles wat je nodig hebt)
De DAP V2 mocht met de Monello producten direct de wollen pad 4 passes hebben..., dan oranje en afwerken met zwart en gold is dus nu even de werkwijze voor mijn auto.
Het zijn allemaal stappen extra maar ik wil het goed doen dus ook de Black Hole gaat erover want je ziet dat het voeding aan de lak geeft.
Even het zoeken naar gevoel kreeg ik het met voorkeur voor de pads met lamellen goed te pakken.

Het resultaat zal jullie niet vreemd zijn maar oke nog een keer; WAT een verschil :D TOP!!

Einde van de dag een goede kassabon afgerekend maar beter dan tobben met de verkeerde spullen!
Ik kan in ieder geval flink op weg met de nieuwe hobby.
Een en ander ga ik nog voor op stap en af en toe zal er wel een bestelling bijkomen..

Iedereen @CC & Diventa: bedankt voor de goede zorg en inzet bij deze, prima clinic!
Leuk ook forumleden al gesproken te hebben maar de meeste namen kan ik nog niet helemaal plaatsen uiteraard: tijd vloog/veel te doen/kletsen...



Mijn aankoop / collectie:

- DAP900V2 Starterskit Lite
- Monello Lavare
- Monello Raffini inizio Forza
- Monello Raffini Mezzo
- Monello Raffini Finale
- Monello Foamed Whoolpad 5.5
- Monello Concorso Finishing pad
- Monello Black Finessing pad
- Monello Green Light pad
- Monello White pad
- Monello Orange pad
- Monello Wash Mitt
- Monello Peluche verde 2x
- Monello Peluche Bianco trio
- Monello Senza Aqua drying towel
- Mother's wax California Gold Clay Bar KIT
- C.Pro Iron-X cleaner
- Poorboys World Black Hole
- Poorboys World EXP Pure Sealant
- Scratch shield RED
- Scratch shield BLUE
- 3M 19mm 3434 tape


pict0614.jpg


pict0616.jpg
 
Hey Dennis,

Dat ziet er al erg goed uit hoor, met een DAP900 en andere topproducten! Ik ben kleiner begonnen, een washmitt en een emmer en daar hield het wel mee op. Nadeel is wel dat er steeds meer bij komt :-b

Weet zeker dat je de TT hiermee 'wie neu' zal krijgen, zoals je zegt valt er veel eer van te behalen. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Kan zelf ook haast niet wachten om aan de slag te gaan op die krassenbak van me!

En het mag gezegd worden, het was een leerzame en gezellige dag, weer een aantal mensen ontmoet. Alles was goed geregeld door CarClean! Ook diverse tips gehad en wat producten mogen testen. :)^

Groeten,

Erik
 
Goedemorgen Erik, was goed te doen de terugreis maar voor ons is het ook niet ver rijden eigenlijk!

Dat gaat zeker wel goedkomen en er zal best nog wel wat vergeten zijn /bijkomen..
Ik wist van tevoren dat ik spullen moest hebben maar bij CC is veel duidelijk geworden juist door die clinic bij mij.
Daarom kon ik betere keuzes maken gezien het resultaat en de tips van het team, heb ik die gemaakt.

Ben eigenlijk nog een busje "erazer" voor het geval dat vergeten maar oke, ik had het zelf niet nodig toen ik mijn motorkap gedaan had in alle stappen.
Moet ook nog wat spullen verzamelen die ik al heb en opmaken en ook wat handige dingen bij de Action zoeken hehe
Het liefst wil ik ook een soort gereedschaps/rol-box waar alles zo'n beetje in kan, ik heb nu een enorme doorzichtige draagbox waar ik iets anders in heb zitten maar al die boxen zijn niet handig.

Trouwens, jouw auto gaat ook zeker weer letterlijk als nieuw worden als we zo keken op je testspot hoor, mooi!

Als je trouwens iets wilt testen op je wagen of zien op de "Duitse lak", laat even weten dan spreken we wat af een keer, je woont 1 wijk verder dacht ik... Ervaring uitwisselen is toch alles!
Jij was ook te spreken over de "Reload" tov de "Revive" toch?
Ook dat ben ik eigenlijk vergeten ondanks ik een goedkope variant nog heb.

@ibizasigno: Dankje! dat worden uurtjes met voldoening denk ik ook :cool:
 
Top van je dat je bereid was je auto beschikbaar te stellen voor de clinic! En zo te zien was je ook met een hoop plezier bezig na de lunch.
Veel plezier met je nieuwe collectie spullen en natuurlijk veel plezier met je mooie Audi (die er volgens mij alleen maar mooier uit gaat zien)

Groeten,
Johan
 
Hij kon er alleen maar beter van worden gezien de resultaten, maar was idd leuk om mijn Uni lak gelijk maar beschikbaar te stellen!
(ssst ik had hem niet eens gewassen, alsof ik het aanvoelde he haha)


Volgende keer als ik in Rotterdam ben op visite bij familie rij ik gelijk wel even langs het pand weer om enkele "vergeten" artikelen zoals o.a. de erazer op te halen na een belletje/voorraad.

Eerst nog even langs de Action dan voor een paar artikelen zoals goedkope microvezeldoekenset, borsteltjes en kleidoosjes bijvoorbeeld!
Ook voorzichtig kijken naar betaalbare flightcase/opberg/rol mogelijkheden ala all in one...

Tips welkom overigens :roll
 
Denders zei:
Als je trouwens iets wilt testen op je wagen of zien op de "Duitse lak", laat even weten dan spreken we wat af een keer, je woont 1 wijk verder dacht ik... Ervaring uitwisselen is toch alles!

Goed plan! Kunnen we inderdaad ervaringen uitwisselen en wat spullen proberen. Heb hier ook nog "genoeg" staan als je iets zoekt of wil proberen, zal zo mijn collectie topic even updaten. Voor de afstand hoeven we het in ieder geval niet te laten ;)

Ik wil in augustus de hele wagen gaan doen, waarschijnlijk kan ik dan ook een garage 'lenen'. Misschien ook leuk om de resultaten op elkaar's auto's in real life te zien, dat is wel wat anders dan op een foto bij een Show Off :)^
 
Dank allen voor de positieve reacties, ben er erg blij mee de "juiste" keus te hebben kunnen maken voor zover.

@Erik: Strak plan, prima!
Real life 3D gaat trouwens boven foto's :idee

Show off lijkt me erg leuk maar ik ga er maar niet aan beginnen, doe dat motorisch wel vaak of met een uitbreiding(en) enz. maar ik weet nu als ik met detailen ga beginnen, ik door wil gaan en dat is niet bevorderlijk voor mij om dan net die ene foto te willen maken die waarschijnlijk niet gaat komen door eea. haha

Maar die plek, je bedoeld een garageplek gehuurd zoals bij een garagebedrijf?

Ik ga hier ook niet staan hoor, dat gaat gebeuren bij mijn ouders (in de Bonsen hoek) met oprit(je) en garage aan huis om toch als het nodig is binnen te kunnen staan.
 
Mooi spul hoor! Verschilt vrijwel niet van mijn starters set. Detailer spray van Mothers ruikt zooo lekker. Snel moeten vervangen echter door PB born slippy refill; het verbruik van de Mother's gaat erg snel. Tip: 1:1 mengen kan prima; die je er toch wat langer mee!

EDIT: waren er geen zwarte sprayers mee voor de IronX? Voor zover ik weet zijn die beter bestand tegen de chemicalien van de IronX en werd bij mij standaard geleverd.
 
Hi Jeroen,

Ik heb alles thuis besnuffeld en ik rook van kaneel tot noten en pina colada haha
Behalve bij de Iron-x ging ik zowat over mijn nek en dan is dit nog verbeterd ook had ik eerder ergens gelezen/begrepen.

De klei die ik daar had was van Poorboys, ook prima, niks mis mee en gebruikte erg weinig born slippy daarbij.
De Mothers beviel me wel door de kit uiteraard.
Mengen kan dus, maar zonder nadelen dan? want ik wil het wel goed doen zonder tobben...

Ik heb me echt door de organisatoren laten adviseren op mijn grote lijnen.
De sprayer zie ik snel genoeg of het een goede is, anders heb ik nog wel een kleine blauw-aluminium bottle met een zwarte spraykop.. geloof ik voor haargel geschikt en sterk, ziet er ook leuk uit..
Daar kan ik dan misschien 1:1 naar mengen en gebruiken!
 
Lekker he die geur :) Ik ben sowieso een kaneel fan :) Helaas ruikt de bron slippy niet zo lekker (wel lekker, maar anders), maar een stuk goedkoper op termijn.
Ik heb geen nadelige gevolgen van de 1:1 gemerkt bij het kleien. Ik heb het zowel puur als verdund gebruikt, maar merkte weinig verschil. Op het forum staan volgens miij ook meerdere posts van detaillers die het verdunde.

De kit had ik ook, en is uitstekend. Ik heb zelf een tupperware doosje gebruikt om de gebruikte klei te bewaren.

Goed idee om die sprayer te gebruiken. Let er wel op dat de straal niet te geconcentreert is, anders ga je alsnog meer gebruiken. Zelf heb ik 2 DoDo spritzers gekocht, maar ik doe het ook gewoon met standaard spul van een goedkope groshandel.
Niet alles hoeft er speciaal voor gemaakt te zijn :) (Je weet mij te vinden)

IronX is inderdaad erg erg erg vies. Went overigens wel!
 
Nou, behalve Iron-X dan want dat is extreem dode/afstotende lucht, geeft de geur denk ik voor jezelf een psychologisch goed gevoel maar alles went dus het mag van mij echt allemaal neutraal zijn want je went er toch aan denk ik.
Ik weet niet of het nou zo lekker is dat je elke keer in een andere lucht staat, iedereen is verschillend.

Aan de andere kant zal iemand die net komt kijken bij jou en de auto dan wel vaak positief reageren.

Ik ga dan idd. de kleine fles gebruiken om de Mothers te verdunnen naar 1:1
Overigens is dat kleine flesje ideaal daarvoor en heeft een goede volwaardige zwarte spraykop!

Ook ga ik nog heel creatief bij Action kijken voor doosjes, handige dingetjes en microvezeldoeken voor alles behalve de lak.
 
Denders zei:
Maar die plek, je bedoeld een garageplek gehuurd zoals bij een garagebedrijf?

Nee, ook een garage geleend (van schoonzus en zwager), net zoals jij bij je ouders dan. Wou dat ik het zelf had, maar helaas, je kunt niet alles hebben.
 
Hier dan nog wat ik al had en de ICE is leuk maar dat mag een nieuw baasje want ik heb nu dan anders..
De rest maak ik op en de Rain-X werkt goed om nog vele ramen waterafstotend te maken.

De lange borstel is om de binnenkant van de voorruit makkelijk af te kunnen nemen.
De platte slang is een opzetstuk. Hiermee kom je in kleine hoekjes en gaatjes waar je met een "gewone" stofzuigerslang niet kan komen.

pict0623.jpg
 
Super collectie.

En vooral de Motorkap zag er echt super uit.
En door jouw motorkap heb ik ook veel geleerd.

heel veel plezier met de rest van de auto.