• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diep zwart terug na polijsten?

Nee, naar Swisstec ben ik niet meer terug geweest. Dat deze site bestond en dat een auto zo kon glanzen ontdekte ik helaas pas later. Ik wilde een Holts zeem bestellen notabene, want die kon ik bij Halfords niet meer krijgen, haha... Alleen die troep van het eigen merk. En die zeem vond ik hier op Carclean. Toen ben ik weken bezig geweest om er achter te komen waar men het allemaal over had! Leek wel geheimtaal, al die merken en soorten. Had ik dat eerder geweten dan had ik de Passat direct zelf aangepakt. Maar ja, het is gelukkig nooit te laat voor een superglans.:)^
 
je hebt in ieder geval de "drive" e.d. tepakken!

zowel de golf als de passat, puik werk:)^
als je zegt dat hij bij een echte detailer is geweest, geloof je het ZO!!
maar.. jij ben dan ook een echte detailer!

mooi werk!

@vampire
word je da niet steeds uigedaagd te raacen? (als in: schaap in wolfskledij)
of als je eruit gereden word door een familie wagen?
 
Dat valt wel mee met die uitdagingen, maar ik laat me niet snel verleiden tot een potje racen. ;)
Maar met 130pk onder de kap is het best een pittig golfje, in ieder geval pittig genoeg voor mij. :ja
 
@ Vampire
Dan wel een geslaagde R32 look dan. Zeker gezien het detail; de blauwe remklauwen :)
Met een 130pk is het ook geen straf om zo rond te rijden.


@ Topic
Zelf heb ik ook de kleurcode LC9Z, maar geen 'last' van een blauwe gloed zoals die te zien is op de auto van VWVariant en Vampire.
Onder geen enkele lichtsinval (zonlicht/halogeen/etc). Geen idee waar dat mee te maken kan hebben :weetniet
 
Vampire zei:
Ik denk ook dat die blauwe waas erbij hoort. Mijn VW Golf is Magiczwart pareleffect en soms bemerk ik ook een blauwe waas, hangt volgens mij van de lichtinval af...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


dikke shit die golf vampire !!!
originele r32 kit of een alternatief ?
 
Inderaad een mooie R32 look! Vind alleen de velgen wat minder.... Had er zelf 17'' Longbeach velgen onder gezet. Die blauwe gloed, kan het niet zijn dat het pareleffect lak is? Geeft altijd een aparte zweem.
 
@ WimGTI: goed gezien :cool: Bij een R32 zijn de remschijven wel iets groter ;)

@ gerard_nl: alles origineel VW R32 :ja

@ Paulus de Boskabouter: mss komt het idd wel door het pareleffect en de manier waarop daardoor het licht wordt gereflecteerd... ;)
 
Een onaangename verrassing vorige week. De zwarte Passat bleek ineens een grote witte plek te hebben op de achterbumper. En niet zo'n klein stukje ook! Precies bij het deel dat uitsteekt, direct na het rechterachterwiel. De achterbumper van mijn mooie Passat was dus stevig geschampt door iets of iemand. Echte diepe witte krassen en misschien helemaal tot op de witte grondlaag? Met je nagel erlangs en je bleef in vrijwel iedere kras hangen. Goed waardeloos!]-0

Schade-1.jpg


Schade-2.jpg

Echt lelijke krassen, en bijzonder talrijk.

Afgelopen zaterdag de krassen te lijf met de DAP 500, de oranje Monello pad, (cutting factor 4) en de Menzerna Power finish 3,5. Gelijk begonnen met zwaar geschut want dit zag er niet best uit. Het schoot ook niet echt op, maar toch stug volgehouden. De Menzerna Pad begon uiteindelijk echt stuk te gaan. Maar wat een goeie pad is dat, ik heb er een witte Golf helemaal mee gedaan, de Pad gewassen, mijn Passat volledig ontkrast, weer de Pad gewassen, en nu de laatste aanval op de bumper.:heart_eyes:
De foto’s na het poetsen laten een iets mooier resultaat zien dan in werkelijkheid (er zitten nog wel krasjes die je op de foto niet ziet); maar toch een prachtig resultaat. De ergste krassen zijn verdwenen. Ik kon niet verder gaan omdat er kleine witte plekjes door begonnen te komen. Vanwege die plekjes durfde ik het nabewerken met de Menzerna Final Finish ook niet echt meer aan.

Na-het-poetsen-2.jpg


Na-het-poetsen-1.jpg

Na de behandeling met de Menzerna, toch weer een klein wonder.

Dus toen maar gestopt en daarna nog de Poorboys Black Hole, de Poorboys EX-P en de Natty's Paste Wax aangebracht. Toen werd het weer diepzwart en de Black Hole vulde ook de zichtbare krasjes nog wat op. Ik kan altijd nog een keer voorzichtig de krasjes met lak opvullen. Voor deze zaterdag was het echter wel genoeg. Auto wassen en in de garage, met een tevreden gevoel. En een beter resultaat dan ik had durven hopen. De Passat heeft er weer een vervelende plek bij gekregen, maar dit avontuur heeft gelukkig toch nog een happy end gekregen. Wondermiddel Menzerna mag ik wel zeggen.:)^ In combinatie met de DAP en de Monello pads toch wel een bijzonder resultaat en meer dan een half uur heeft het niet gekost.
 
}:)w heb daar zo'n hekel aan; lui die doorrijden nadat ze schade hebben gemaakt. Geen briefje, niks]-0 . Heb hetzelfde gehad met de A2. Alleen stond mijn achterwiel krom.

Zeer mooi resultaat aan de Passat, schade is bijna weer onzichtbaar. Een bevriende schadehersteller vertelde mij dat als je met een natte vinger over de krassen gaat en deze weer donker worden, je deze weg kunt polijsten. Blijven ze zichtbaar: te diep!
 
Paulus de Boskabouter zei:
}:)w heb daar zo'n hekel aan; lui die doorrijden nadat ze schade hebben gemaakt. Geen briefje, niks]-0 .
+1 ]-0 Hier allemaal parkeerdeukjes van openslaande portieren. Om gek van te worden. :sob:

@VWVariant: Je hebt wel een zeer mooi resultaat behaald in dat half uurtje tijd 8-())
Bij de eerste foto's dacht ik, dat wordt overspuiten :confused:
 
@VWVariant: Damn, dat heb je mooi voor elkaar gekregen !
Misschien dat je bij iemand een lakmeter op kan zetten, dan heb je enig indicatie of je nog een extra keer overheen kan gaan met de Final Finish ? !
 
Het diep zwart terug krijgen is intussen wel gelukt met de Poorboys Black Hole, de Poorboys EX-P en de Poorboys Natty's Paste Wax. De krassen eruit krijgen met de Menzerna is ook prima gelukt. Die elf jaar oude Passat Variant staat er nog steeds superstrak bij. Dat een extra waslaag aanbrengen met de Collinitte's 845 een heel langdurig effect heeft en deze winter vol strooizout toch prima blijft zitten weet ik nu ook. En ook dat ie zonder verder onderhoud maandenlang een mooie glans houdt. Nu wilde ik kijken of de Wolfgang een nog diepere glans zou geven want ik had er hier op het forum veel positieve dingen over gelezen. Wel wat duurder dus zou het dat ook waard zijn?

Ik had de Passat ooit nogal intensief bewerkt met de Menzerna, dus de Menzerna Finishing Finish durfde ik toen niet meer aan. Maar nu wel, want het leek me een prima manier om de oude waslagen eraf te krijgen en hem weer strak en glad te krijgen (niet zo bang uitgevallen, er zit vast nog wel veel lak op en de Finishing Finish slijpt toch niet zo erg meer). Bovendien was ie nog erg strak, dus behalve plaatselijk wat krasjes wegwerken hoefde ik er geen zwaar materieel op los te laten.
Helemaal gedaan met de Witte Monello Pad (cutting factor 2) en de DAP 500, en ik moet zeggen: wat een wonderspul is dat Menzerna toch! Dit is na één keer met de Menzerna Final Finish en zoals hier op het forum zo vaak gezegd wordt, het gaat om de voorbewerking. Als die in orde is dan heb je al zo'n mooi resultaat.

IMG_6103.jpg


Ik vind het toch steeds weer een wonder om te zien dat je auto al in een spiegel verandert na één keer met de Menzerna.

IMG_6105.jpg


Nou de basis is dik in orde, tijd voor de Poorboys Black Hole (ik wil hem tenslotte graag diep zwart hebben) en daarover de Wolfgang Finishing Glaze. Na de Wolfgang Finishing Glaze nog de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Wat een werk zeg, al die lagen, ik hoop dat het de moeite waard is! En zo'n Passat variant is best groot hoor! Maar het resultaat valt niet tegen. Best al een superglans.

IMG_6109.jpg


Maar is dit een beter resultaat dan de Poorboys behandeling? Moeilijk te zeggen. Nu 12 uur laten staan en morgen als laatste de Collinitte Marque D'Elegance erop. Veel goede dingen over gelezen op dit forum. Wel jammer dat ie allemaal dunne witte randjes achterlaat (op dat zwart zie je alles). De Collinite's 845 heeft dat niet. Dus helemaal nalopen. Het was helaas te donker om het eindresultaat nog te fotograferen en de volgende dag was ie al snel groen van het vele stuifmeel. Dus die foto's komen nog. Eens zien of de Wolfgang en deMarque D'Elegance de Poorboys kunnen evenaren.
 
Om maar even terug te komen op de blauwe waas die meerder keren in dit topic wordt genoemd.

Zelf heb ik ook een vw met lakcode lc9z en ik ben er nav dit topic er eens op gaan letten.
Wanneer de zon (of een andere goede lichtbron) op een bepaalde manier op de lak schijnt geeft deze inderdaad een blauwe waas/gloed.

Topic starter geeft aan deze waas kwijt te willen, gaat je niet lukken ]d~^ :D
Het hoort bij de lak.
 
zoals ik dus ook al zei in post #35...

strak resultaat op de passat. en de menzerna final finish schuurt amper. ik gebruik het paar keer per jaar, en nog steeds de lak er dik genoeg op zitten.
 
Volgens mij is het helemaal niet nodig om de Menzerna Final Finish te gebruiken, aangezien je de Wolfgang Glaze hebt.
Wat ik mij heb laten vertellen door Dibbuz, heeft deze namelijk de Nano Finish van Menzerna al aan boord ;) Dus wanneer je deze machinaal gebruikt zou je er hetzelfde resultaat mee moeten kunnen behalen, plus de toegevoegde waarde van de glaze-elementen er in.
 
Dat zou heel mooi zijn want dan scheelt het behoorlijk veel werk. Dan kan er een hele poetsbeurt overgeslagen worden! Maar als ik dat zou doen sla ik als tweede stap wel de Poorboys Black Hole over. Want ik ga ervan uit dat ik na de Wolfgang Finishing Glaze geen Black Hole meer moet aanbrengen. Dat heeft denk ik wel effect op de mate waarin de auto diep zwart wordt.
Nu was de volgorde:
1. Menzerna Nano Finish (verwijderen oude lagen en voorbereiden)
2. Poorboys Black Hole (maakt donkerder)
3. Wolfgang Finishing Glaze (meer glans)
4. Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (diepere glans/beschermen?)
5. Collinitte Marque D'Elegance (beschermen)

De vorige manier was:
1. Menzerna Nano Finish (verwijderen oude lagen en voorbereiden)
2. Poorboys Black Hole (maakt donkerder)
3. Poorboys EX-P Glaze (meer glans)
4. Natty's Paste Wax ((maakt donkerder en beschermen)

Dus de Poorboys was 1x minder poetsen en goedkoper. Ik moet de auto nog fotograferen om te zien of er een verschil is, maar zo op het oog zie ik niet dat er nu meer glans is t.o.v. de vorige keren met de Poorboys. Leuk om eens te proberen, je weet het tenslotte nooit. Ik heb ook al eens gekeken naar de Mothers Reflections Advanced Top Coat. Misschien dat die nog wat extra glans geeft. Volgende keer maar eens meebestellen.
 
Finishing glaze na de black hole zal weinig zin hebben want de wolfgang glaze reinigd ook een beetje dus zou de black hole weer weg halen volgens mij.