• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Fin Pads

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.538
223
41
Gouda
Hallo mede car cleaners,

Vraagje.

Ik ben van plan een DAP500 v3 aan te schaffen.
Ik ben zelf redelijk een Dodo Junkie en wil dus met Lime Prime, Lime Prime Plus en Lime Prime Lite gaan werken.

Is het stappenplan als volgt een goed idee?

Als er veel krasjes en swirls zijn :
Lime Prime Plus met de Green Fin Heavy Polishing Pad

Wanneer er alleen maar lichte swirls zijn :
Lime Prime met Blue Fin Light Polishing Pad.

Wanneer de auto alleen in de wax hoeft te worden gezet :
Lime Prime Lite met de Black Fin Finishing Pad.
 
Ik zit een beetje te zoeken en lezen maar volgens mij denk ik helemaal verkeerd.

Volgens mij moet ik meer denken als volgt :

Heftige swirls :
Lime Prime eerst met Heavy Polishing dan Light Polishing en dan Finishing Pad

Lichte swirls :
Lime Prime eerst met Light Polishing en dan Finishing Pad

Allen nieuwe wax :
Lime Prime met alleen Finishing Pad


Toch?????
 
Nou volgens mij zijn het meer pre wax cleaners. De ene met korrel en de ander zonder korrel. Ik denk dat swirls weghalen niet echt de bedoeling is met deze middelen. Dan zou je gewoon polijst middelen moeten gebruiken. Ik heb geen ervaring met de Lime Prime serie maar als ik het zo lees is dit wel mijn insteek.

Ik heb wel een machine die bij jou past
6a8bba8321e30945326366e486c35497.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hmmm.... Zoals Tembaco aangeeft, lijken mij dit ook alleen pre-wax cleaners.

Lime Prime Lite - Geen korrel.
Lime Prime - Korrel.
Lime Prime Plus - Grovere korrel?


Volgens de reviews bij de Lime Prime (normaal) staat dat het uitstekend verdoezeld (glaze) en lichte swirls ietsjes minder maakt. De korrel zal dus wel wat voor je doen, maar niet te vergelijken met een polijstmiddel. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, behalve dat ik de Lime Prime Lite in den beginne puur als glaze gebruikte, maar iets zegt mij dat je beter af bent om bij je DAP gewoon wat polijstmiddelen te nemen met alle toebehoren.

Zo weet ik bijv. ook niet of Dodo een lijn met polijstmiddelen heeft...? (Volgens mij niet?)


Greetz
 
@Quantoxx Dat is dus inderdaad ook erg jammer dat ze geen polijstmiddelen hebben maar dat is voor alsnog niet mijn bedoeling te gaan doen.

@Tim Oke dank je. Ik dacht ergens te lezen dat het wel de bedoeling was maar nu bevestig je gelukkig wat ik dan dus moet doen. Monello pad's dus.

@tembaco Is dat een DAP? Heb je die te koop?
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Veel tijd en weinig kennis maar zeg ik iets raars als ik dan als volgt denk?

Lime Prime voor normale lakken
Eerst Raffini White Light Polishing
en dan Raffini Black Finishing Pad

Lime Prime Plus voor hardere lakken
Eerst Raffini White Light Polishing
en dan Raffini Black Finishing Pad
 
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik niet weet of de micro-abrasive in een glaze met cleaner erin genoeg is om swirls aan te pakken.

Ik snap je gedachtegang wat betreft de Lime Prime voor normale lak en de grovere versie voor de hardere lak. Het enige wat ik daar voor je kan meegeven is dat ik enkele weken geleden een VW Lupo 3L heb gedaan waarbij ik zelfs (diepere?) swirls pas na een flinke hit met een zware combi minder kreeg en niet eens weg.


Greetz
 
Wat gebruik jij dan @Quantoxx ?

Ik ben wel een hobbyist met alleen maar eigen of vrienden auto's.
Ik wil voor nu nog niet meteen al te snel gaan. Eerst beetje simpel houden maar niet verkeerd doen.

Edit: Ik lees net dat Tim als advies bij Lime Prime (normale) geeft om dit met de zwarte pad te doen ivm korreltjes. Dus die is opgelost...
 
Als ik jou was zou ik gewoon een DAP of andere machine kopen. Daar kan je weinig verkeerd mee doen en als het je toch niet bevalt kan je hem altijd verkopen. Daarmee zal je een veel beter resultaat behalen.
 
Ik ben ook begonnen als hobbyist. Mei 2015 welteverstaan. Ik heb toen een DAP900 V3 PowerPack gekocht met een hoop andere (enigszins extra) dingen. Inmiddels heeft het Detailing-virus mij behoorlijk te pakken gehad en ben ik simpelweg een slachtoffer geworden.

Met een DAP behaal je zoveel meer en zoveel sneller een goed resultaat, dat is met handmatig niet te vergelijken. Een machine met bijbehorende pads en polijstmiddelen, goede doeken en de nodige afplaktape, is al een enorme stap richting kwaliteit. Naast de set nam ik ook nog een goede klei en geschikte detailerspray.

Je hebt al veel dingen van DDJ in huis, dus je zal naast een goede machine en toebehoren niks meer nodig hebben, schat ik zo.
 
Wat gebruik jij dan @Quantoxx ?

Ik ben wel een hobbyist met alleen maar eigen of vrienden auto's.
Ik wil voor nu nog niet meteen al te snel gaan. Eerst beetje simpel houden maar niet verkeerd doen.

Edit: Ik lees net dat Tim als advies bij Lime Prime (normale) geeft om dit met de zwarte pad te doen ivm korreltjes. Dus die is opgelost...

Ik zat precies met hetzelfde probleem toen ik in november mijn eerste setje spullen ging kopen, wat DOEN die micro abrasives in godsnaam als ze geen swirls weghalen. Om je een indicatie te geven twee foto's van voor en na met Lime Prime (de normale dus):

Iemand had met z'n vette klauwen aan mijn auto gezeten afgelopen zomer en huidolien of zonnebrand of wat dan ook achtergelaten. Dit was soort van erin 'gebrand'. Met wassen ging dit niet meer weg maar Lime Prime icm de easy detailing polishing hand pad (witte pad, hele lichte cutting factor volgens mij) van monello heb ik toch prima restultaat geboekt:
20151214_141935.jpg



20151215_143834.jpg


Zoals je ziet, afdrukken weg en ook niet meer teruggekomen sinds november, ze zijn dus niet gemaskeerd, maar echt wel eruit 'gepolijst'. Echter na de hele auto met de hand met Lime Prime gedaan te hebben zitten er nog net zoveel swirls en krassen in, hiervoor is de korrel echt niet genoeg.

Wat ik hier uithaal voor mezelf is dat de korrel zeker aanwezig is voor de meest oppervlakkige oneffenheden of om wax te verwijderen (echt als cleaner gebruiken) maar om te polijsten zul je toch op echt polijstmiddelen over moeten stappen.

Succes!
 
Ik denk dat de cleaner het meeste heeft gedaan. En net zoals je al aangeeft, denk ik persoonlijk ook dat de korrel te licht is.

Leuke foto's trouwens, geeft een goed idee.


Greetz
 
@350Z Top man! Dank je wel voor je uitstekende review. Nu weet ik welk niveau het inderdaad zit. Ben blij dat ik niet de enige anpoetsbeet ben.
Wel veel werk met de hand een hele auto doen denk ik....
 
Hihihi... Handmatig een hele auto... Ik moet er niet aan denken! Ik heb ooit eens mijn HELE auto met de hand gedaan, met Commandant. Als ik daar nu weer aan denk en ik inmiddels de DAP gewend ben, word ik al niet goed. Haha!


Greetz
 
@Istnogferarie @Quantoxx

Yep, was echt een verschrikking, toch zeker twee a drie uur mijn schouder uit de kom staan wrijven.. Ik heb het een kleine twee weken geleden nogmaals gebruikt op mijn Nissan met de DAP, dan is het een fluitje van een cent en werkt het heerlijk!

Maar zeker graag gedaan, hoop dat het zo een idee geeft van wat je er ongeveer mee kan bereiken.
 
Hahaha mooizo, ik heb mijn vrouwlief zover gekregen die DAP voor mijn verjaardag te geven. Was misschien ook een beetje om mij m'n mond te laten houden, heb het gewoon een maand lang elke dag over polijsten, waxen en kleien gehad ;)