• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo juice ramenreiniger laat strepen na

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
31
beste leden,

Ik ben op zoek naar een ander product om de ramen streeploos te reinigen, nadat je klaar bent en vol trots rond je auto loopt zie je op je voorruit witte strepen/wazen zitten, ik kan buffen wat ik wil maar het gaat niet weg....

Ligt dit aan de dodo juice(groen) of moet ik een ander product/werkwijze hanteren?
 
Ik neem aan dat je de Clearly Mentol gebruikt? En weet je zeker dat het aan de buitenkant zit en dat het van de ruitenreiniger komt? Ik heb daar ook wel eens last van gehad, maar ik kwam erachter dat ik gewoon te veel gebruikte. Met alle ruitenreinigers gebruik ik tegenwoordig zo min mogelijk. Overigens vind ik de Nanolex Premium Glass Cleaner het meest vergevingsgezind wat dat betreft. Daar kan je zo veel van gebruiken als je wilt zonder te strepen. Nadeel is dat die ook behoorlijk duur is.

Ik gebruik nu vooral de reiniger van Meguiar's en die werkt ook prima.
 
Ik neem aan dat je de Clearly Mentol gebruikt? En weet je zeker dat het aan de buitenkant zit en dat het van de ruitenreiniger komt? Ik heb daar ook wel eens last van gehad, maar ik kwam erachter dat ik gewoon te veel gebruikte. Met alle ruitenreinigers gebruik ik tegenwoordig zo min mogelijk. Overigens vind ik de Nanolex Premium Glass Cleaner het meest vergevingsgezind wat dat betreft. Daar kan je zo veel van gebruiken als je wilt zonder te strepen. Nadeel is dat die ook behoorlijk duur is.

Ik gebruik nu vooral de reiniger van Meguiar's en die werkt ook prima.
Ja precies, clearly menthol. Ik zal proberen minder te gebruiken
 
Ik vind Clearly Menthol ook niet prettig, ik wil nu de gel van Scholl gaan testen...de Menthol staat nu in de verkoop.
 
Ik gebruik deze ook.
Met zo'n monello doek.
Werkt prima en nergens last van

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Mijn raam krijg ik alleen maar streeploos schoon met een "wafeldoek". Met gewone monello mf doeken lukt het mij ook niet.
 
Ik gebruik groene waffrl doeken van Dodo, echt geen strepen of waas op de ruiten.

Als ze doeken vies zijn geworden laat ik ze nacht weken in de schoonmaak azijn en daarna in de wasmachine met schoonmaak azijn. Geen andere middelen toevoegen, werkt alleen maar strepen in de hand.
 
Ik heb nooit ruzie met ramenreinigers, behalve bij teveel gebruikt product, of te warme autoruiten van de zon.

Altijd in combinatie met een "wafeldoek"

Daarnaast speelt natuurlijk wel mee dat je je doeken op de juiste wijze schoon houd.
 
Ik heb mf doeken en de droogdoeken gebruikt van monello maar helaas blijven er strepen...
 
Ik heb al van alles gebruikt, waffle doek van Monello, alle microvezel doeken van Monello, keukenrol, en zijde doekjes...ik vind de waas gewoon niet prettig.
Ik gebruik Autotaalglas cleaner en diverse anderen en deze werken prima met een waffle doek of keukenrol.
Het zal ook vast aan mij liggen maar ik gebruik hem niet meer.