• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo juice ramenreiniger laat strepen na

Krantenpapier werkt inderdaad.
Ik heb het zelf niet nodig, dus lijkt me dat jullie het ook met de juiste doek, cleaner en methode moet lukken.

Ik ben ook nog maar een beginner :yum.
 
Krantenpapier werkt niet slecht, maar het laat toch wat residu na in mijn ervaring. Ik gebruik nu gewoon (verschillende) doeken en ik heb geen last van een waas of strepen.
 
ik heb de dodo, dat groene spul, en helaas ook ik heb er geen geweldige ervaringen mee, dus ik gebruik tegenwoordig iets anders, zal niet zeggen wat want carclean verkoopt het niet maar het is rood.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Misschien is dit vloeken in de kerk. Maar uit een glasreiniger test kwam de W5 glasreiniger van Lidl als best naar boven met een 8,7.
Drie keer raden wat ik gisteren aangeschaft heb om te proberen ;)

Resultaten moet ik nog even laten weten. Het is een liter fles voor 1,29 ofzo. Eens in de Monello 250ML fles doen en met een monello applicator opbrengen.
 
kranten papier zit petroleum in,
dit gebruikte vroeger de glazenwasser ook wel eens,
voor hele kleine raampjes.
ik zelf doe het vaak met zo,n papieren rol waar je ook je handen mee afdroogt.
 
Kan het ook zijn dat je ramen gewoonweg te vies zijn om te kunnen reinigen met glasreiniger of shampoo?

Als je je ramen gaat polijsten met een Glass Polish en microvezel ding dan zul je versteld staan wat er soms nog af komt na het wassen...
 
Kan het ook zijn dat je ramen gewoonweg te vies zijn om te kunnen reinigen met glasreiniger of shampoo?

Als je je ramen gaat polijsten met een Glass Polish en microvezel ding dan zul je versteld staan wat er soms nog af komt na het wassen...
dat komt dat vuil in de porieen gaat zitten,
glas lijkt glad maar leg het maar eens onder de microscoop dan zul je zien
dat het een open structuur heeft.
 
Kan het ook zijn dat je ramen gewoonweg te vies zijn om te kunnen reinigen met glasreiniger of shampoo?

Als je je ramen gaat polijsten met een Glass Polish en microvezel ding dan zul je versteld staan wat er soms nog af komt na het wassen...
Kunt ge ook je ruiten Clayen? Voor je het gaat polishen, of is dat niet nodig ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
jazeker kan dat!
Als dat nog nooit gedaan is, kun je nog wel eens verbaasd komen staan wat er van (in mijn ervaring vooral de achter-)ruiten komt!
Waarom zou je glas anders behandelen dan lakwerk ;)
Wash - clay - clean - polish - prep - seal :)
 
Als je de ruiten gaat voorzien van een coating zoals Turtle Wax Rain Repellent of DJ Supernatural Glass Sealant is het stappenplan als volgt :

1. Ruiten wassen met shampoo. (oftewel gewoon meewassen met de auto)
2. Ruiten kleien.
3. Ruiten reinigen met glas reiniger.
4. Ruiten polijsten.
5. Ruiten reinigen met glas reiniger.
6. Ruiten moeten zeker weten 100% droog en uitgedampt zijn.
7. Glas coating aanbrengen.

Dus het antwoord op kun je glas kleien is JA.
In principe kun je alles kleien wat glad is.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81