• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een nieuwe manier van machinaal polijsten: de BuffPro

LB zei:
@Rolf; Dat "wij" niet enthousiast zijn komt denk ik vooral omdat het voor onze toepassing geen handige machine is. Te groot en te zwaar. Zoals aangegeven zou het op bijvoorbeeld de Airstream wel een handig apparaat zijn. Op de gemiddelde personenauto vind ik het geen handig apparaat, maar wellicht wordt ik verrast na een test.

De conclusie dat ie niet handig is op ons formaat auto'tjes had ik zelf ook al getrokken.

"Of het de investering waard is voor onze autotjes, denk het niet, daar is ie te beperkt voor"

Het ging mij meer om de toon hoe sommige reacties geplaatst worden, het is iets anders, niemand heeft het hier ooit in z'n handen gehad laat staan gebruikt maar hebben er wel al een oordeel over.
Dat heeft in mijn optiek niets met "enthousiast zijn" te maken, eerder het tegenover gestelde.
Kan ik me wel eens aan storen, dit gedrag komt wel vaker voor helaas.
Herinner mij een topic over een nieuw product van chemical guy's, ben de naam even kwijt.
Werden ook oordelen gegeven terwijl niemand het ooit gebruikt heeft, wat aan de andere kant dan ook wel bijzonder knap vindt..................... :-"
 
Hans heeft het juiste woord reeds gebruikt.

Gaat er helemaal niet om of het toestel goed is of niet, het gaat er om of het bruikbaar is voor de leden van carclean.

Als je 400 dollar wil uitgeven, dan moet je toch ook wel zeker zijn dat het een goede investering is, en zoals ik het zie is het niet meer als wat tell-sell. Geweldig op de reclame en thuis staat de sh*t werkeloos in de doos.

De persoon die het wil proberen, mij niet gelaten. Maar ik denk wel dat mijn boodschap duidelijk is.
 
M.a.w.: je vind het zelf ook gewoon helemaal niks voor een auto ondanks het feit dat je de machine zelf ook niet in je handen hebt gehad.
Beetje in tegenstijd met je stukje over het feit dat jij je verbaast over het feit dat een ander gaat oordelen zonder ook zelf de machine in handen gehad te hebben .... je snapt de tegenstelling ?
Dat men niet enthousisast is over iets ( wel / niet zelf bekend met het product ) doet er toch verder niet aan toe, men is toch in staat om zelf een bepaalde afweging te maken of iets wel / niet past in diens straatje ?!

Ik heb geen robot tot mijn beschikking en moet het dus met mijn eigen handen doen .... 5 kilo is dan veel te zwaar .... niet enthousiast
Ik heb teveel kleine plekjes .... machine is veel te groot .... niet enthousiast
Ik heb geen airstream / motorhome / zeiljacht ( ga ik ook niet kopen en / of detailen ) .... onnodige om aan te schaffen .... niet enthousiast
Ik doe alleen mijn eigen auto ( en af en toe help ik iemand anders ) .... tijdswinst niet van belang .... niet enthousiast

Bedrijf-X doet meerdere auto's per dag .... tijdswinst van belang .... enthouisiast
Bedrijf-X wil niet EN rotary EN excenter ivm hologramvrij eindigen .... eindproduct/kwaliteit van belang .... wel enthousiast


Dit geld voor alles: bv de Pro900 vs Festool Shinex ( noem maar een dwarsstraat ):
haal je de meerwaarde van de shinex er gewoonweg niet uit .... een andere machine .... niet enthousiast over de shinex / wel enthousiast over de Pro900

Maar goed: RedCat/Hans vatte dit al keurig in 1 woord samen ( deductie ), desalniettemin heb ik toch even de moeite genomen om
wellicht het 1 en ander te verduidelijken
 
D20VT zei:
Ik vind het een beetje lijken of je met een electrische wc rolhouder bezig bent :-"
Precies, ik dacht ook gelijk dat het een soort van konthaar krabber was.

Verder vraag ik me af in hoeverre er lak beschadigingen/swirls aanwezig zijn/waren?

Bedoel, een glaze/wax hologram aanbrengen met zo'n machine, dat kan bij wijze van iedereen. Draaide die ook op volle toeren?

Ik ben nog niet overtuigd van deze machine.
 
Wat een wazig apparraat, het zal vast wel doen wat hij moet doen maar ik zie mezelf er niet snel mee in me handen staan.

Als je hem wel gebruikt wil ik de reacties van buren of passanten ook niet weten.
Dan ben je helemaal een dag kwijt om het uit te leggen.
 
Als er een test versie was, dan had ik 'm wel willen proberen (niet op mijn eigen auto ;) ) Nog voordat ik het apparaat in het echt gezien te hebben vallen mij gewoon zaken op die mij al niet bevallen, en dat heeft niets te maken met onbekend maakt onbemind :

- Groot
- Zwaar
- Duur
- Alleen voor grote oppervlakken

Okay, je schaft het apparaat aan, je kunt er in principe alleen het dak, zijkanten, motorkap en achterklep mee doen, en dan ook alleen de vlakken, de randen en dat soort zaken zul je nog steeds met een rotary of D/A moeten doen, want dat lijkt mij erg onhandig met dit apparaat.

@Rolf: wel eens met een rotary van een kilo of 3 de zijkanten van een auto gedaan? Zo ja,dan weet je dat dit redelijk zwaar is, dit apparaat is 5 kilo.... en je kunt het maar op 1 manier vasthouden.

Logischerwijs is het apparaat in mijn ogen het niet echt.
 
mk-us zei:
M.a.w.: je vind het zelf ook gewoon helemaal niks voor een auto ondanks het feit dat je de machine zelf ook niet in je handen hebt gehad.
Beetje in tegenstijd met je stukje over het feit dat jij je verbaast over het feit dat een ander gaat oordelen zonder ook zelf de machine in handen gehad te hebben .... je snapt de tegenstelling ?
Dat men niet enthousisast is over iets ( wel / niet zelf bekend met het product ) doet er toch verder niet aan toe, men is toch in staat om zelf een bepaalde afweging te maken of iets wel / niet past in diens straatje ?!

Neem aan dat het op mijn reactie slaat.

Ik heb nergens geschreven dat ik "het niks" vind, alleen voor de toepassing op een gemiddeld europees auto'tje het de investering niet waard is en wat ik er op het internet over gelezen hebt is de machine beter geschikt voor grote oppervlakken.
Ik heb helemaal geen oordeel gegeven of die machine nu wel of niet goed is of niet, dus ik begrijp jou reactie totaal niet.
Bij mij zijn er geen tegenstellingen te bespeuren.
Ik geef en kan geen oordeel vellen over de polijst kwaliteiten van de machine en dat doe ik ook niet, daarintegen wordt er wel hard geroepen dat het niks is, hollogrammen veroorzaakt en wat al niet meer zij.
Daar verbaas ik mij dan over, oordelen over wat je zelf nog nooit gebruikt hebt.
 
Laten we het dan zo zeggen, wij trekken de prachtige verkoopverhalen over deze machine in twijfel ;)

Deze man heeft blijkbaar weinig verstand van detailen, hij zegt namelijk dat je in principe met een D/A niets kunt. Iedereen hier weet dat dit totale onzin is.
Als een professionele detailer bijvoorbeeld deze machine zou reviewen (iemand op een van de bekende buitenlandse detailing fora), onafhankelijk dus, dan zou ik dat eerder aannemen dat dit prachtig opgezette reclamefilmpje.
 
@Rolf: sloeg idd op jou:
Rolf zei:
De conclusie dat ie niet handig is op ons formaat auto'tjes had ik zelf ook al getrokken.
"Of het de investering waard is voor onze autotjes, denk het niet, daar is ie te beperkt voor"
Daarin geef je toch zelf al aan dat je het 'niks vind': op ons formaat autotjes is ie niet handig + investering niet waard + te beperkt
Nu trek je zelf toch ook al een conclusie zonder er zelf daadwerkelijk mee gewerkt te hebben ?
Zal wel aan mij liggen, maar dit is mijns inzien toch een persoonlijk oordeel.
Je moet dan niet gaan verkondigen dat je zelf geen persoonlijk oordeel velt, terwijl je dit dus wel degelijk doet !

Het is op zichzelf staand feit dat indien je ergens iets van vind en dit naar buiten brengt, je er een waardeoordeel over geeft.
Het gaat mij er niet om wat je er van vind, maar als je gaat stellen dat jij je verbaast dat mensen ergens over oordelen zonder het daadwerkelijk te kennen,
je dan zelf ook pas op de plaats dient te maken en je er dus dan ook niet over uit moet laten maar voor jezelf te houden ( omdat je dan ook aan het oordelen bent )
 
Of je begrijpt mij niet of je wilt mij niet begrijpen...........
Het gaat mij om het oordelen over of die machine goede polijstresultaten geeft!
Ik heb wat internet onderzoek gepleegd, en deze machine wordt hoofdzakelijk gebruikt op boten en caravans en dergelijke en amerikaanse auto's met veel m2. Grooootttte vlakken dus.
Ja, dan kan ik zelf ook wel verzinnen dat het op een fiat panda weinig zin heeft en deze machine dan een dure investering is.
Dat is geen conclusie, maar een constatering.
Maar dat doet niet aan het feit af dat de polijst kwaliteit mischien best goed kan zijn, dat hij mischien best makkelijk werkt, daar kan ik niet over oordelen! en niemand niet maar wordt hier en daar vrolijk geventileert.
En maar roepen dat dat ding niet handig werkt, hollogrammen veroorzaakt, enz. zonder hem maar een seconde in de eigen handen gehad te hebben.
Maar goed, laat maar..............
 
Ik wilde vandaag al wat zoekwerk gaan doen, maar Lexusfreak had al iets gevonden, bedankt voor de link :)^ . Mike Philips, voor wie hem niet kent, een gepassioneerde detailer uit de US die jaren voor Meguiar's gewerkt heeft (nu voor Autogeek), heeft de machine gebruikt, hij schrijft er het volgende over:

My observations and recommendations for the tool was to target it at the Boat building, finishing and detailing industries as well as anything large, like Motorhomes...

Wat wij ook al zeggen, de machine is aan te raden voor grote oppervlakken zoals boten, caravans e.d.

It can be used to detail cars but you would have to try it out yourself and make up your own mind.

Het apparaat kan dus gebruikt worden op auto's, maar dat moet je zelf uitproberen en dan opmaken of het iets voor jou is.

In een ander draadje over de BuffPro, zie hij het volgende:

Was out in the garage today doing multiple product testing and one of the things I tested out was a new mystery machine. Can't show pictures of it but I did pull #1500 Grit Sanding Marks out using M105 and a single foam pad with no swirls.

Het verwijderen van 1500 Grit schuurkrassen is dus mogelijk en laat geen swirls achter. Hij zegt hier "swirls" en geen hologrammen. In dit geval lees ik hier dus dat de sandingmarks volledig weg zijn.

Mike Philips is niet de minste in detailingland, en eigenlijk zegt hij dus min of meer hetzelfde als wij hier al zeggen, en hij heeft de machine gebruikt. Natuurlijk zijn er nog meer vragen, waaronder of het nu wel of geen hologrammen achterlaat, de opmerking van Mike Philips is daar niet geheel duidelijk in...

Ik ga nog wat verder zoekwerk verrichten ;)
 
Hehe..
Volgens mij vinden we allemaal ongeveer hetzelfde, maar blijft er toch discussie bestaan over wie/wat/hoe/waar. ]d~^

Ik zou zelf best wel een goede, onafhankelijke review van dit apparaat willen zien, maar ik zie mezelf niet snel zo'n ding kopen. De argumenten hiervoor zijn hier al meermalen aangedragen in dit topic.
 
Als je als producent nou echt overtuigd bent van je product hè, dan lever je toch een testapparaat (kosteloos of tegen verzendkosten) aan een nieuwe markt? Of zie ik dat verkeerd?

Ik weet dat ik wat wantrouwig van aard ben, maar ik vind dat toch geen goed teken van de producent. Ook het zeer hoge Tell Sell- gehalte van het filmpje en de vrij agressieve overige communicatie met Carclean.com geeft mij geen vertrouwen in dit product. Wat niet wil zeggen dat het geen goed product kan zijn op sommige voertuigen, maar eerder dat de benadering dan niet goed is.
 
+1 Dana! :)^
En als je mensen wilt overtuigen dan is dat een betere weg dan steeds maar te roepen dat het beter is en dat een D/A bijv. niets is.