• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een SDAPJE verder .... van 500 naar 900

Goed verhaal! Getoonde foto's waar je dor de alk bent heengegaan zijn ook een goed voorbeeld waarom je zo voorzichtig moet zijn met een rotary. Op mijn auto zitten (vind ik) veel hoeken, glooiingen en randen. Ik had de Pro900 hog op de lijst staan, maar de DAP900 heeft me aan het twijfelen gebracht.
 
Leonneke zei:
Hallo detailers;

Vandaag zal ik een revieuw review gaan schrijven omtrent de ervaringen met de DAP PRO Rotary 900.

Die bestaat helaas niet. Degene die jij bedoelt is de:
Polishing Power PRO900 Rotary Polijstmachine
En dat is vooral niet een Dual Action Polisher, maar een Rotary.

Verder goede review/kennismaking.
 
Aficior zei:
Die bestaat helaas niet. Degene die jij bedoelt is de:
Polishing Power PRO900 Rotary Polijstmachine
En dat is vooral niet een Dual Action Polisher, maar een R rotary.

Tja, als we dan toch gaan muggenziften ......... Hier een foto van de polisher, daar staat toch echt DAP op geschreven ..... : :-b :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha ha ha ! Je hebt helemaal gelijk Leonneke!! 100 punten.rofl :D
Misschien moet je wel overwegen deze machine te behouden, want dit is denk ik wel de enige DAP die als een Rotary werkt! Uniek ding wat dat betreft.

Schreef het meer voor de starters op het forum. Anders vergissen ze zich misschien in wat nu een Dual Action Poisher is en wat een Rotary is.

Nogmaals, goede review man en dank voor de moeite en de verklarende foto. Uniek!
 
Aficior zei:
Schreef het meer voor de starters op het forum. Anders vergissen ze zich misschien in wat nu een Dual Action Poisher is en wat een Rotary is.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat er bij mij de nodige verwarring ontstond toen ik ineens een topic zag met de DAP 900. Ben toen direct alles gaan aanpassen, maar ik vergat hier en daar nog wat. Inderdaad zeker belangrijk voor degenen die nog niet helemaal thuis zijn in deze wereld. Want d'r zit nogal wat verschil in een rotary of dual action polisher.

UPDATE PRO 900

Bijna 2 dagen continue gewerkt met de PRO 900. Als totale beginner erg veel fouten gemaakt in het begin. Via Dennis de nodige hulp gekregen. De tweede dag had ik het ineens door. Balans vinden en vasthouden. 1 hand heel losjes houden, aan de achterzijde van het apparaat. Of beter nog, enkele vingers / duim ....

Wel heel belangrijk je koppie d'r bij te houden. Na 2 dagen oefenen gaat het me vrij goed af. Lezen en schrijven met de PRO 900 duurt nog wel wat langer ....

In elk geval een fijn apparaat. Maar de techniek van gebruiken is echt heel anders dan een DAP 500 ........
 
Je bent duidelijk verkocht he kerel!
Zo lezende is het een mooie aanvuling op je apapratuur en denk ik te lezen dat daar waar de DAP het op moet geven, deze machine juist begint.
Waar blijft mijn vakantiegeld....
 
Aficior zei:
Je bent duidelijk verkocht ........

Ja, dat klopt helemaal. Dat heeft te maken met 2 zaken:

1) De snelheid van resultaat is zeer aantrekkelijk
2) Een rotary vraagt om een zeer geconcentreerde aanpak, dat maakt het juist leuk

Vooral als je de vergelijking maakt met de DAP 500. Ook een heerlijk apparaat om mee te werken, maar op een gegeven moment sta je letterlijk een glas cola te drinken met de ene hand en met de andere stuur je de 500 over de auto .......

Een rotary moet je continue 'gidsen'. Dat is best lastig in het begin, maar heb je het eenmaal door en 'voel' je wat de machine wil, dan wordt het echt leuk.

Zoals je zag ging ik bij een overgang door de lak heen ( overigens wel spuitwerk ).
Later ga je dan over die randen heen door het apparaat heel lichtjes van de lak terug te trekken. Plaatsen waar diepere krassen zitten, pak je aan door je schaakbord te verkleinen. Elke beweging over die krassen geeft een zichtbaar resultaat.
Je ziet de krassen 'vervagen'.....

Ik vond vooral het 'finishen' met de rotary een enorme uitdaging. Daar heb je ruim voldoende aan de druk van de machine zelf. Het maken van 1 schaakbord is eigenlijk ruim voldoende. Snelheid eerst omhoog opvoeren en dan omlaag afbouwen .....

Ja, een rotary gaat er zeker komen ........... Ik denk zelf dat ieder ervaren DAP500 gebruiker hetzelfde zal ervaren. Zelfs als je, net als ik, slechts voor de lol detailed.
 
thnx voor deze uitgebreide review!
vooral vergelijk tussen DAP500 en de PRO900, super..!
Kan niet wachten tot ik m thuis heb :party:
ga ook maar alvast een paar sloop-panelen zoeken... :ja
 
Ik heb hem ook al besteld, en laatst onder begeleiding van Dennis op een clinic gebruikt. Ik kreeg de swirls niet uit mn motorkap. 1 x oranje met mezzo en 1 x zwart met finalle en ALLES was gewoon weg. Toen had ik wel zoiets van, hmmmm.

Leonneke, ik vind wel dat je met geel meteen erg grof zit. Ik vroeg nog aan dennis, wat is beter, 2 x licht of 1 x grof. Het antwoord was echt 2x licht. Je wilt toch met zo min mogelijk lak-afname een goed resultaat krijgen.
 
-Dries- zei:
Leonneke, ik vind wel dat je met geel meteen erg grof zit. Ik vroeg nog aan dennis, wat is beter, 2 x licht of 1 x grof. Het antwoord was echt 2x licht. Je wilt toch met zo min mogelijk lak-afname een goed resultaat krijgen.


Hoi Dries .... Deze gele was een compressor. Die staan volgens mij niet op de site, maar het is dezelfde cutting powet als Light Green ....
Da's volgens mij 1/5, dus erg licht ..... Wit is 2/5 .....

Maar je hebt gelijk. Licht maal Licht is veel relaxter dan 1 maal grof. Met grof gaat het gewoon snoeihard, letterlijk per beweging .....