• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste stappenplan machinaal, beoordelingen.

Dpr

Detailing addict
6 mei 2012
41
52
Zoetermeer
Na veel lezen (lees heel veel..) denk ik dat ik nu eindelijk een aardig plannetje heb voor een detailbeurt van de Corsa. Nou is dit plan al met wat hulp tot stand gekomen maar ik wil jullie toch nog even vragen om er even kritisch naar te kijken.

Allereerst beginnen met afspuiten van de auto door middel van de tuinslang op de sproeistand. Vervolgens van ietsjes afstand met de hardere straal om af te sluiten met de HD reiniger (hiermee pak ik gelijk de wielkasten en onderkant mee).

Stap 2: Velgen. Beginnen met Meg hot rims velgenreiniger, Mothers wheel brush, een kwast voor de moeren en de EZ voor de binnenkant. Velgjes afspoelen met de sproeier.

Stap 3: Wassen. 2 emmer systeem met 2x scratch shield. Als shampoo de Dodo Juice BTBM. De motorkap en alles hoger dan de banden met de Poorboys plush mitt, de rest eerst met de Monello MF spons eerst zachtjes afnemen en met de MF Mitt ietsjes beter wassen. Deel voor deel werken en gelijk afspoelen en niet lang erna drogen met de senza aqua (deppen, niet slepen of wrijven).

Stap 4: Kleien. Met de Monello clay en perfetto paneel voorpaneel kleien, afnemen met 3x Peluche Verde. Hier heb ik gelijk al een vraag over, is het handig om dit ook al met Eraser te doen ?

Stap 5: Polijsten. Ik moet nog testen mar binnen het budget pasten de mezzo en finale met oranje, 2x witte en een zwarte pad. Mijn idee was de mezzo op oranje en wit te gebruiken, de finale op wit en zwart (dus 4 verschillende stappen). Na elke stap met de eraser kijken of het naar mn zin is en ook hier wil ik de peluche verde voor gebruiken. Na de laatste stap (finale op zwart, is dit wel handig eigenlijk ?) nog wat beter cleanen met Eraser.

Stap 6:  Voeden&Glaze. Mij leek de Dodo Juice Lime Prime Lite (cleaner glaze) hier wel geschikt voor. Deze wil ik aanbrengen op de zwarte pad en (op basis van reviews) niet te lang wachten met afnemen. Ook hier komt de peluche verde weer om de hoek kijken.

Stap 7: Waxen. Met de hand (padje moet nog bepaald worden, ga ik testen en op mn gevoel af) de Dodo Juice Diamond White aanbrengen. Afnemen met, je raadt het al, de peluche verde (die doeken verdienen een lintje !!)

In principe voor elke keer afnemen wil ik ongeveer 3 of 4 doeken gebruiken.
Dit is tot nu toe het plan. Ik heb een expert die me op weg wil helpen met de Dap500, dus dat moet goed komen. Ik hoor graag jullie mening en eventuele verbeterpunten.
Overigens zoek ik nog wat voor de velgen, een waxje. Het is zeker not done om daar de DJ diamond white voor te gebruiken ? (op een ander padje, dat wel)


Alvast bedankt :)
Danny

Edit: typfauwten..
Is het mogelijk om na het wassen gelijk te gaan kleien (met perfetto) en dan na het kleien nogmaals wassen ?
Overigens heb ik voor na het wassen nog TRIX voor teer e.d.
Na het waxen heb ik nog PB Trim restorer op een foam padje voor het zwarte kunststof. Is dit ook te gebruiken voor de banden ?
 
kleien met eraser zou ik niet doen. Eraser is een ontvetter en geen glijmiddel. Beter is dan als glijmiddel een beetje water te vermengen met een overmaat aan autoshampoo om dit klusje te klaren.
Voor de rest prima plan denk ik :)^
 
Lijkt mij een prim stappenplan om je auto netjes te krijgen. Wat betreft het polijsten, Eraser kun je gebruiken om de lak schoon te krijgen na het polijsten. Als glijmiddel voor klei gebruik je Perfetto en dat is prima. Eraser beter gebruiken na/tussen polijststappen. Polijsten wordt een testspot zetten. Er kan van afstand niet gezegd worden welke combinatie je nodig hebt. Succes! :)^
 
Ik moet die lappen tekst pas maken als ik goed wakker ben, merk ik al:-"

Mn bedoeling van de eraser na het kleien is het afnemen van de perfetto spray, of is dat niet nodig gezien de samenstelling van perfetto ?
En is het mogelijk/handig om na de eerste wasbeurt zonder de auto te drogen te gaan kleien en dus een combi van restwater en perfetto als glijmiddel te gebruiken ?

En over de testspot, het is een Opel en ik verwacht een harde lak maar jullie hebben gelijk.. Dat weet je natuurlijk pas zeker na een testspot.
 
Bedankt nicknameless, had je stiekem al gespot op het kaartje met de locaties van forumleden ;) 5min lijkt me nog lang, ik zit al aan de Leidscheveenkant van Z'meer..
Nog even verder off-topic, dit bewijst maar eens te meer dat dit echt een top forum is met fijne leden. Heb nu al zo veel hulp aangeboden gekregen, als ze allemaal mee zouden helpen ben ik in no-time door mn 110 micron heen :') Dit forum is wat dat betreft voor mij een unicum. :)^