• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele vragen i.v.m. poetsen en polijsten Golf 6

Je zou ook de MF pads kunnen nemen. Deze finishen mooier dan wol.

Zo steek ik toch weer een hoop op door mee te lezen en te reageren op dit forum. Valt me trouwens op dat er erg prettig omgegaan wordt onderling. Dat is op sommige fora wel anders. Daar zie wel dat mensen met veel ervaring nogal neerkijken op de beginners. Dat is hier gelukkig niet het geval.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Valt me trouwens op dat er erg prettig omgegaan wordt onderling. Dat is op sommige fora wel anders. Daar zie wel dat mensen met veel ervaring nogal neerkijken op de beginners. Dat is hier gelukkig niet het geval.

Dat komt omdat er eigenlijk maar heel weinig verschil is tussen een beginnende en een ervaren poetser. Een beginnende poetser doet maar wat met 50 euro aan materialen, een ervaren doet ook gewoon maar wat, maar dan met 3000 euro aan materiaal... :p

Ik ben het trouwens wel met je eens. Wat ik ook erg leuk vind is dat hier niet negatief gedaan wordt over andermans auto's. Op sommige forums (driving fun bijvoorbeeld) zijn ze alleen aardig tegen je als je een BMW M of 911 hebt. Hier krijgt iemand met een Aygo dezelfde hulp en comlimenten als iemand met een Ferrari.
 
  • Leuk
Reactions: Michiel508
Nog wat vragen, mijn koplampen hebben wat plekjes, mag ik deze ook polijsten? Zo ja met welke pad en compound?
Glaze, hoe best inwerken? Handmatig of met de DAP?
 
Laatst bewerkt:
Koplampen gewoon meenemen, niet té grof als er geen verwering zichtbaar is. Glaze heeft geen nut, sealant (UV blocker) daarentegen wel.
 
De velcro van mijn oranje pad komt los:
34eff3m.jpg
Waar kan dit aan liggen?
 
Na veel bloed zweet en tranen ziet hij er toch erg netjes uit! Nu je wat ervaring op hebt gedaan zal het de volgende keer wss al een stuk beter gaan. ;)
 
Wauw wat een resultaat! Die 40 uur doen me goed... Ik dacht dat ik de enige was die een dergelijke hoeveelheid uren nodig had voor een echte goede polijstbeurt...
 
Ziet er goed uit!!

Tijd vliegt als je bezig bent...

Uurtje wassen auto
Half uurtje velgen
Half uurtje motor ruimte
Uurtje kleien
Paar uur grof polijst
Paar uur medium polijst
Paar uur finish polijst
Half uurtje cleanen
Uurtje glazen
Uurtje waxen
De binnenkant.......
Rubbers........
Ramen.........

:D:D

Best veel werk dat detailen.