• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foam ( voorlopig niet tevreden van Artico Magico Snow Foam )

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Titel zegt het al , zal misschien aan mij liggen . Vandaar eerst via deze topic om dan pas review te geven bij 't produkt zelf. Ik was dus op zoek naar "beste" foam. Ik heb goede dingen gehoord over foam van Gyeon vandaar mjjn vraag naar Tim : https://forum.Carclean.com/threads/welke-foam.13883/#post411053. Daar ik geen antwoord kreeg van Tim ( niet kwaad bedoeld Tim , je hebt er waarschijnlijk overgekeken , je kan ook niet alles zien hé ) heb ik beslist om Artico Magico aan te schaffen , dit na de goede reviews en positieve reacties hier bij carclean.
Deze week mijn produkten ontvangen ( met gratis Peluche Verde - 45x45cm , waarvoor mijn dank ) .
Vrijdag 9-1-15 foam gebruikt , een eerste maal op bestelwagen van t werk ( renault Kangoo ) verhouding 1 op 5. Een tweede maal op mijn Ford Mondeo verhouding 2 op 5. Ik gebruik foamlans van Karcher, dit verklaart ook mijn verhoudingen.
Ik moet zeggen bij Kangoo ( wagen was wel nat en zeer vuil ) bleef foam niet langer liggen dan anders -> verklaring , vroeger deed ik in mijn foamlans shampoo ZIPWAX van tutlrewax ( welke ik gratis krijg van mijn werk ) en ik merkte echt weinig tot geen verschil tussen beide.
Verhouding aangepast 2 op 5 ( reservoir van foamlans Karcher is gemerkt/ verdeeld in 5 delen ) op droge Ford , ook weinig verschil met Zipwax. Foam blijft echt niet lang liggen.
Ik zou foam hoofdzakelijk gebruiken vr mijn ford en kangoo tijdens de winter om wagen toch "proper" te houden en dit zonder te moeten wassen -> niet dus.
Heb beide wagens nadien toch gewassen .... misschien heb ik het verkeerd nl. dat je na foamen toch wagens met de hand moet wassen.
 
Je zult altijd je auto nog moeten wassen, wil je je auto schoon krijgen.. Foam is een hulpmiddel, waardoor je minder kans hebt op swirls..
Bijvoorbeeld een Pre-Wash bevalt mij veel beter.. Valet Pro-Advanced Neutral Snow Foam , verhouding 1-20 a 1-30 in een pompverstuiver, met behoud van je waxlaag. Dmv foamen word grove vervuiling afgevoerd, hierna gewoon wassen dus..
 
Welke hoge drug reiniger heb je, dit om te weten hoeveel druk er kan worden opgebouwd en wat is de leeftijd van de machine? Na foamen moet je ALTIJD wassen met 2 emmers. Voordeel in deze is dat je wat minder vuil op je auto hebt zitten wat weg gewassen moet worden en dus wat minder krasjes als je verder alles doet zoals het hoort(shampoo in emmer andere spoel emmer vaak verversen en wassen met was mitt).
 
@Egepolo , thnx vr reactie , foam is een hulpmiddel akkoord , maar met Zipwax had ik het gevoel dat het schuim de tijd niet kreeg om in te werken , maw foamlaag was snel verdwenen , ik dacht dat een betere foam langer zou inwerken met dus een beter resultaat als gevolg. Ik moet zeggen weinig verschil gemerkt :-S
@ Fai , het is deze : http://www.karchercenteraquaspray.co.uk/karcher-foam-lance-bottle-0-6-litre-2643147.html
Mag ik deze link plaatsen mods ? Indien niet , verwijder hem dan maar ....
 
niet lullig bedoeld, maar zo'n spray bottle kan je niet vergelijken met een echte foamgun.
Je moet ook kijken naar de verhouding die uit je foamlans komt en niet naar de meng verhouding die je in de fles doet.
 
@blinque thnx vr recatie, ik heb een karcher K2.91 ( ik denk een jaar of 3 ).
Wat wassen met 2 emmers betreft ... doe ik wel hoor. Ik ben toch al een jaar of 6 aan't detaillen gegaan.
Mijn Z4 wordt echt in de watten gelegd.
Mijn Ford ook , Kangoo wil ik min of meer "proper" houden maar niet teveel tijd in steken :p
 
@ juffert thnx vr reactie , dan zal het waarschijnlijk aan mijn nietfoamgun liggen iets moet de oorzaak zijn hé ( van het minder werken ).
Ik zou dan wel eens zo een foamgun "in 't echt " willen zien werken.
Iemand in de buurt van Maldegem (B) die een goede foamgun heeft.
 
Doe jezelf een plezier en koop een echte foamlance. Hoort een beetje bij een Z4 ;)

Met de Karcher kan ook, maar verwacht geen wonderen van een andere shampoo
De Monello zal afgestemd zijn op gebruik met een lance, en eigenlijk vraag je ook om die kenmerken
Schuim dat lang blijft liggen mag niet dun zijn, dan heb je een voldoende concentratie en druk nodig
De concentratie kan je berekenen en proberen, druk en goede menging krijg je met zo'n bekertje niet

Het echt dikke schuim krijg je met een lance, lauwe ahampoo en voldoende druk
Magifoam heb ik hier wel uren na het wassen nog op de oprit zien liggen
 
Ok , bijna mijn verjaardag :) , bedoel je deze : https://www.Carclean.com/product/Monel...NCIAKAR_102668
Zou hem/haar ( de foamlance ) toch eens willen zien werken