oud en tijd voor zijn eerste full detail. De auto is in het afgelopen jaar netjes onderhouden, maar had desondanks last van swirls en lichte krasjes. Om de lak beter hier tegen te beschermen is er gekozen om twee lagen C.Quartz op de auto aan te brengen.
Het plan van aanpak in chronologische volgorde:
- Auto gewassen en gedroogd
- Iron.X behandeling
- Gekleid met Soft Clay + Spray & Wipe
- Roterend polijsten met Mezzo
- Dual Action polijsten met Finale
- RVS delen van de uitlaat gepolijst met Wolfgang MetallWerk
- 2 stappen ontvetten, eerst Spruzzo, daarna IPA Mix
- Spotrepair uitgevoerd op achterbumper met fabriekslak en The Blob Eliminator
- 2 lagen C.Quartz aangebracht
- Zomervelgen en -banden eronder gezet (deze waren eerder al behandeld en in de C.Quartz gezet), velgen getopt met CarPro Reload Spray Sealant
- Banden in de CarPro PERL gezet
- Interieur uitgezogen en schoongemaakt, leder met Gliptone behandeld
De auto is gewassen en daarna gedroogd met de Air Force Master Blaster:
De welbekende Iron.X behandeling, de hele auto zat van top tot teen onder de ijzer oxide:
Kleien met de Soft Clay van Bilt Hamber en Poorboy's World Spray & Wipe:
Alles netjes afplakken:
Roterend polijsten met Monello Raffini Mezzo (zowel Festool, Flex als PRO900 gebruikt):
Zwarte raamstijlen met PRO900, witte spotbuff pad en Mezzo behandeld, voor:
Na, 2 hits:
Spotrepair uitgevoerd met fabrieksstift en Langka Blob Eliminator, voor:
En na (geen photoshop, camera stond op statief):
Eerste laag C.Quartz (eerste laag door Dennis, 2e laag door mij aangebracht):
Interieur op orde gebracht, leer met Gliptone behandeld:
En wat na-foto's:
img]http://media.Carclean.com/img/forum/InsigniaOPC (14).jpg[/URL]
De warme gloed van de avondzon:
img]http://media.Carclean.com/img/forum/InsigniaOPC (17).jpg[/URL]
Na een week is de C.Quartz laag volledig uitgehard en kan de auto gewassen worden. Daarna kan hij in de Reload of in een mooie wax worden gezet.
[/size][/color]