• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gloria fm10 foamgun.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Goedenmorgen,

ondanks dat er al diverse topics zijn en ik er 99% zeker van ben dat de gloria fm10 een goede foamgun heb ik toch nog een aanvullende vraag:

Ik lees verschillende verhalen dat de ene normale autoshampoo gebruikt, { bijv. mequiars nxt of btbm}, en de andere echt de autobrite foam. Nu zie ik dat carclean autobrite magifoam verkoopt. Ik dat beter dan de normale autoshampoo?

En hoeveel shampoo/magifoam moet je erin doen ten opzichte van 1l water?

thnx!
 
Verhouding verschilt per middel; trial-and-error dus. Bij de SSFoam is het 15-20ml op 1L water maar dit zou bij een ander foam weer veel te veel of te weinig kunnen zijn.


Verschil tussen foam en shampoo is dat het foam meer bedoelt is voor vuil losweken, itt een shampoo die meer bedoeld is om vuil los te kunnen 'trekken' met je mitt. Foamen doe je dus vóór het wassen om los vuil eraf te laten spoelen.
 
Ik foam ook met autoshampoo. Ik denk dat ik 10 ml in de Gloria doe van BTBM. Heb nu ook monello Lavare, dat moet ik nog proberen.
Ook heb ik met 'bug squash' gefoamed, dat werkte ook goed.

Of een speciale foamshampoo beter is, is nog niet getest volgens mij.
 
Misschien is het mogelijk om door de gebruikers van deze "foamgun" een foto (of filmpje ? ) te plaatsen met de verhouding en shampoo die zij gebruiken .....
zo heb je al een indicatie ivm de hoeveelheid schuim :weetniet
Mijn Gloria zou onderweg zijn ...ik kon niet weerstaan aan de lokroep :D
 
haha ik herken het grandscenicman. Ik wil ook steeds meer proberen en zorgen dat de perfectie beter word. Dit tot morrende ouders waar de berging steeds meer door mijn producten worden ingenomen haha. En ik denk als ik de foam bestel dat er gelijk een paar andere flesjes meegaan, zonde om een grote doos voor 1 fles te gebruiken:p
 
Ik hield tot nu toe de verhouding aan die op de verpakking staan, maar dan gaat er behoorlijk (circa 60-80ml) op een liter water. Bij de komende wasbeurten eens wat minder proberen.
Heb nu een fles klaar staan met 5ml DJ BTBM op een liter water om van het weekend eens uit te proberen. Zal eens proberen om foto's te maken, als er niet teveel mensen zijn want ze kijken af en toe al zo raar bij de wasbox rofl

Let trouwens ook op het aantal viltjes in de Gloria dat maakt ook nog een verschil.
 
Zitten erbij. De oude versie heeft losse viltjes, de nieuwe versie heeft 3 dopjes met verschillende hoeveelheid viltjes.


Zo kun je met 25ml SSF met de meeste viltjes zowat scheerschuim krijgen terwijl je er met de minste viltjes nog redelijk mee kunt foamen.


De verhoudingen op foamflessen zijn voor foamlanzen, die verhouding in de Gloria gooien dan kun je er mee metselen zo'n dik schuim krijg je.
 
Als je de nieuste FM10 hebt dan krijg je drie tuutjes met kleuren: blauw, zwart en rood, deze geven allemaal een verschillende schuimdikte.
De oude FM 10 had vier vilten schijfjes waarmee je hetzelfde effect bereikt.

Ik doe de FM10 nooit helemaal vol maar iik vul tot ongeveer 1 liter. met de shampoo of foam is het een beetje proberen. Zelfs wat warmer water lijkt uit te maken voor een dikker schuim.
Heel dik schuim met Foam lijkt leuk maar is weinig effectief, ik zoek naar een verhouding die eventjes blijf hangen en dan eraf begint te lopen.
10 ml BtbM op een vulling van de FM10 is ruim voldoende voor een goede schuimlaag. Met Foam ben ik nog een beetje aan het uitvogelen maar de 20 ml van de vorige keer was te dik naar mijn mening.

In dit draadje staat overigens ook een hoop informatie over de Gloria.
 
20ml foam is inderdaad wel de max voor een fatsoenlijk druipend foam. Alles daarboven zorgt voor foam dat gewoon blijft zitten, en niet naar beneden glijdt.


Wat ik overigens doe als ik ga foamen: de Gloria vullen met 1 liter mengsel, en dan nog wat (2 ofzo) losse colaflessen met mengsel, ook ongeveer 15:1000ml en dan het middelste dopje van de Gloria. Voor mijn Ibiza had ik de vorige keer toch wel 4 liter nodig om 2x rond de auto te gaan, de Volvo had 3 liter nodig voor één keer rondgaan.

Kijk ook hier even: https://forum.Carclean.com/cc_postst15485/Hoeveel-mengsel-FM10.aspx?=
 
Was mij niet duidelijk dat de verhoudingen specifiek waren voor de foamlans....dat verklaart een hoop. Nu kan ik met de volgende fles SSF veel langer doen
 
Maar ik wil dan zo'n handpomp kopen van 1l, niet zo hele grote, dus dan zo 20ml de max zijn.

Alleen het bestellen gaat vrij moeilijk, iemand ervaring mee?
 
zojuist de 1l fm10 handpomp besteld. Tevens de autobrite magifoam en wat andere goederen bij carclean besteld. Zal me benieuwen of het wat is!
 
:)^ Ga je geen spijt van krijgen!

Het is geen HD foamlans, maar toch wel the second best in vergelijking met bijv de (strippende) shampoo van de wasbox of het direct beginnen met shampooen van je wagen.
 
het is idd geen hoge druk, maar als ik thuis met een hoge druk ga werken zit het schuim bij de buren op de schoorsteen. Met een kleine pomp word het ook niet zo'n smurrie, maar wel een geode 1e stap om daarna te gaan wassen en eventueel polijsten. Achja als je geen vriendin hebt hou je nog eens geld over voor leuke dingen:)
 
schudden jullie de gloria voordat je gaat beginnen? Zou dat effect hebben op de dikte van het schuim?
 
Camiel;323428 zei:
Zitten erbij. De oude versie heeft losse viltjes, de nieuwe versie heeft 3 dopjes met verschillende hoeveelheid viltjes.


Zo kun je met 25ml SSF met de meeste viltjes zowat scheerschuim krijgen terwijl je er met de minste viltjes nog redelijk mee kunt foamen.


De verhoudingen op foamflessen zijn voor foamlanzen, die verhouding in de Gloria gooien dan kun je er mee metselen zo'n dik schuim krijg je.

Ik neem morgen de gloria mee naar de bouw :D
Van de verhoudingen wist ik ook niet, goed dat ik dat weet, kan ik er ook langer mee doen!
Eerste keer met gloria had ik alle viltjes er in zitten + overdosis shampoo wil ook niet echt


@p0nt, zolang het water en de shampoo maar goed gemixt zijn zal het volgens mij niks uit maken als je van te voren schud, het gaat namelijk om de druk die je opbouwt.