• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gloria fm10 foamgun.

@Kelvin1990, In het begin had ik dat ook dat je heel snel weer moet pompen, maar dat kwam doordat ik er veel te warm water in had gedaan, toen ik lauw/koud water er in had gedaan ging het 10x beter.
 
Ik gebruik nu nog de SSF en de laatste keer zat er ca 25 ml in op 1.2l. Kreeg hiermee een mooie schuimlaag. Ik gebruik gewoon lekker warm erin - geeft geen problemen.

Continue pompen lukt mij niet - als de schuimlaag wat minder wordt breng ik hem weer op druk.
 
@ Kelvin. Ik gebruik hem bij iedere wasbeurt, maar mijn voorbeeld van foamen met APC doe ik alleen voor een detail beurt om de waxresten en loszittende rommel te strippen:)^
 
Ook hier toch maar een Gloria FM10 besteld. Gewoon in Nederland voor een redelijke prijs. Wordt overmorgen geleverd. Vandaag ook een bestelling bij CC gedaan met Advanced Neutral Snow Foam van Valet Pro. Ben erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen en welke mengverhouding het meest optimaal zal zijn.
 
Magifoam 25-30ML op 1,25 liter water (staat een mooi streepje op de Gloria met 1,25ltr) geeft bij mij een nette schuimlaag. Echter komt er zo weinig water bij kijken dat de zon het wel snel wegbrand, in de schaduw foamen dus :)
 
Mijn eerste ervaring met de Gloria FM10
Heb zomaar wat gedaan eigenlijk. Vind de ValetPro foam maar vaag. Het ruikt hetzelfde als de Bilberry voor velgen, niet echt een prettig idee dit op mijn lak te moeten spuiten, maar goed bij gebrek aan wat anders. Het gaf ook echt een chemische reactie, vooral op mijn banden. Volgende week even andere foam bestellen.
Gebruik van de Gloria vind ik wel prettig, ik heb halverwege een 'viltje' verwisseld. De zwarte zat er standaard in, hierna heb ik de rode erin gedaan. Kreeg al een beter en mooier resultaat.

Benodigheden:

2013-05-10181459_zps1270af31.jpg


Het eerste resultaat:

2013-05-10182453_zpsfb2de69f.jpg


Na het gedoe met de ValetPro (die wel goed reinigt trouwens) de Gloria gevuld met Dodo Juice Born to be Mild.
Iets teveel...oeps

2013-05-10185441_zps444f32a7.jpg


2013-05-10190441_zpsf5bdf54c.jpg


Filmpje gebruik Gloria
 
En weg was je striping op het filmpje rofl
Bilberry vind ik wel lekker ruiken, misschien toch die ValetPro ook eens gaan proberen dan.

Ik gebruik altijd Magifoam in de Gloria.
Toch een handig ding die Gloria, want mijn beide emmers blijven nu nagenoeg schoon als ik de auto van te voren even lichtjes foam.
Doe ik dat niet, dan heb ik vrij donkere emmers.
Hoe is jou ervaring daarin nu Maaike?
 
Wat mij met name opviel na het foamen met de ValetPro dat het vuil er ook echt mee aftrok. Dus het foam weekte echt het vuil was.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat het echt zo makkelijk zou gaan, maar schijnbaar dus wel.
Wat ik wel een beetje eng vind is day die ValetPro echt een soort reactie geeft. Er zaten wat harsplekjes of iets op het dak en daar kwam serieus bruine derrie vanaf.
Op de velgen werkt dit spul trouwens ook supergoed. Velgen staan in de EX-P en er zat wat twee weken oud remstof op de velgen. Het spul weekte goed los en de meeste zooi is nu van mijn velgen. Auto is ook weer toonbaar, dus ik heb het idee dat als ik nu zou gaan wassen mijn emmers een heel stuk minder zwart worden.
 
Aangezien dat ik te weinig druk heb voor een Gilmour foamaster ben ik voor een Gloria FM10 gegaan.
Na diverse forums over de Gloria FM10 gelezen,
heb ik vandaag er 1 besteld bij amazone.de besteld, met gratis verzending. €28,50-!
Hoe lang het gaat duren...levering 5,6 juli werd gezegd. Kan ik mooi van het weekend testen.
Ga eerst proberen met DJ-BtbM, en later een ander foam bestellen bij cc.

Ps.
Waarom is dit geen product wat cc in de webshop heb?
Er zijn veel mensen die er toch vraag naar hebben, maar niet over de grens durven/kan kopen.
Of mijn geval geen waterdruk, en gebrek aan een "goed" HD.(even sparen, en eerst vakantie :grinning: )
 
Daikie;334124 zei:
Aangezien dat ik te weinig druk heb voor een Gilmour foamaster ben ik voor een Gloria FM10 gegaan.
Na diverse forums over de Gloria FM10 gelezen,
heb ik vandaag er 1 besteld bij amazone.de besteld, met gratis verzending. €28,50-!
Hoe lang het gaat duren...levering 5,6 juli werd gezegd. Kan ik mooi van het weekend testen.
Ga eerst proberen met DJ-BtbM, en later een ander foam bestellen bij Carclean.com.

Ps.
Waarom is dit geen product wat Carclean.com in de webshop heb?
Er zijn veel mensen die er toch vraag naar hebben, maar niet over de grens durven/kan kopen.
Of mijn geval geen waterdruk, en gebrek aan een "goed" HD.(even sparen, en eerst vakantie :grinning: )

Ik heb hem vorige week dinsdag besteld en zaterdag in huis. Bij de status van Amazon kun je dit ook terugvinden. Levertijden kun je redelijk goed aanhouden bij ze.