• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gloria fm10 foamgun.

Hier ook, zaterdags besteld en dondersdags was die binnen... en dat was zelfs in de week van pasen.

Dus je hebt hem veel eerder binnen ;)
 
ik heb zojuist binnengekregen, veel beter dan die 11 mei haha.

Alleen zaten er 2 filtjes bij, 1 vaste en 1 losse, moet dat voldoende zijn voor een mooie foamlaag? Dan word proberen als het beter weer word:party:
 
Maar 2 viltjes? Maak eens een foto Kelvin. Bij de oude FM10 zaten 4 viltjes en bij de nieuwe drie tuutjes, deze variant kende ik nog niet.
 
Nog even de boel geinspecteerd maar er zitten 4 viltjes bij, achter de huls zaten er 3 op elkaar, die had ik nog niet los gehaald. Alleen hoe moet ik die viltjes zien, hoe meer viltjes hoe meer foam, of een dikker pak foam met minder viltjes?

En kan ik nadat ik deze gebruikt heb nog ''snel'' een viltje erbij doen of moet je die sessie dan afmaken met dat viltje?
 
Hoe meer viltjes, hoe dikker de foam. Ik heb er 1 viltje uitgehaald, maar het is ook een beetje spelen met de mengverhouding.
 
oke dus laat ik het maar met 3 proberen in het begin, maar de foamgun is 1,25 l, dus als ik die 3 filtjes doe icm met 10/15 ml foam op 1l water zou het een redelijk mooie schuimlaag moeten zijn?
 
Dat is een goed uitgangspunt Kelvin. En bedenk: dikker is niet altijd beter, je wil immers dat het foam eraf loopt en het vuil meeneemt.
 
daarom kan ik beter met 3 beginnen, en als dat niet naar mijn zin is naar 4 gaan. ben erg benieuwd hoe de foam reageerd op het vuil van de velgen, wielkasten en de dorpels/onderkant van de auto.
 
misschien wel leuk om een terugkoppeling te maken: Vandaag voor het eerst de foamgun gebruikt. Ik heb op 1,1 l water 15 ml magifoam gebruikt. Het schuim weekte het vuil los en na het afspoelen zat er weinig los vuil op de auto. Alleen tijdens het sproeien gaf hij 2 stralen, en niet 1 mooie verspreidde straal. Ik heb geprobeerd de sproeier te verstellen maak dat gaf weinig resultaat. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Harder pompen :-b nee even serieus, druk zo hoog mogelijk houden en het apparaat zelf zo verticaal mogelijk (dus rechtop) houden. Méér dan 1L water werkt over het algemeen minder goed; kan niet genoeg druk opbouwen.
 
Ik foam de gehele zijkant/achterkant en voorkant van de auto door continue te pompen. Even jezelf kwaad maken en een rondje maken.
Het dak en de motorkap doe ik uiteraard door gewoon even flink te pompen. Het vernevelen gebeurd dan het mooiste omdat er continue goede druk aanwezig is.
 
Spreek jij uit ervaring Patrick ? :D

Met 10 ml avalanche krijg ik niet echt veel schuim , volgende keer ook maar eens die magifoam proberen .
 
Ik heb afgelopen zaterdag gefoamd met APC. Gewoon een klein scheutje in de fles met dit als resultaat:
Zoals je aan de bestrating ziet loopt het er niet snel af, was het niet te dik en bleef het lekker zitten.
Uiteraard gebruik je dit alleen voordat je gaat detailen. Anders gebruik ik BTBM of Lavare. 8 Ml ofzo op 1L water werkt perfect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nvm = never mind

Ik had een vraag alleen was die een aantal seconde ervoor beantwoord door jou. :D
 
dan denk ik dat het een kwestie is geweest van de weinig pompen. Na ongeveer 4/5 sec moest ik opnieuw pompen. Toch even wennen de eerste keer. Moet zeggen dat 15 ml magifoam echt genoeg was. Word eerder 10 ml dan 20 ml. Maar hoezo gebruik je hem alleen voor het detailen sjoerd? niet voor een normale wasbeurt. Het is wel zo dat het vuil na het foamen niet in je washmitt trekt waardoor je minder snel last krijgt van swirls.