• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q²M Wetcoat aanbrengen

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Beste forumleden,

Ik heb me zopas een busje Q2M wetcoat van gyeon aangeschaft, nu lees ik overal ongeveer +- 2 keer per paneel sprayen en dan liefst met hoge druk er opnieuw afspuiten.
Enkel is mijn vraag de volgende:
- Ik heb ergens gelezen dat iemand dit er op sprayt en vervolgens nog uitwrijft met zijn washmitt, dit lijkt mij persoonlijk ook geen slechte manier omdat je misschien een betere 'verdeling' over het oppervlakte krijgt of ben ik hier fout in en best gewoon sprayen :D?
- Sommigen sprayen er op en meteen erna erover met de hoge druk, of best een minuutje ofzo laten inwerken:rolleyes:?
- Indien ik op mijn dak dit spray, is dit nadelig voor de ramen wanneer ik de auto terug zuiver spuit en dit product dus ook in aanraking komt met de ramen?
Eventueels nog tips voor dit product,wil het dit weekend namelijk gaan proberen?

Alvast bedankt!:cool:
 
Ik heb Wetcoat niet, maar wel de variant van Monello: Aquafobia. Deze producten zijn erg vergelijkbaar volgens mij.

1. Kan een goed idee zijn. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en het product is ook heel aardig te verdelen door een beetje handig te spuiten met je HD.

2. NOOIT of te nimmer dit product laten 'inwerken'. Het heeft geen nut, behalve als je een zebra/luipaard-print op je auto wilt hebben. Zonder gein, dit product werkt meteen en als het te lang op de auto ligt dan heb je binnen no-time vlekken en strepen.

3. Het werkt volgens mij ook op glas, maar het schijnt niet zo lekker te werken i.c.m. met ruitenwissers. Wederom: handig spuiten met de HD.
 
Alle boven genoemde antwoorden zijn al antwoorden op je vragen.

Dit is op die manier niet nadelig voor je ramen. Probeer een beetje, zover je kan je voorraam te vermijden ivm een witte waas achter je wissers aan. Zelf nog nooit meegemaakt maar zeg het er maar even bij.

Tipje: je kan het ook goed op je velgen gebruiken na het wassen natuurlijk. Je zult merken met de volgende wasbeurt dat de velgen makkelijker schoon worden.
 
Dankjewel voor de tips en raad! Op mijn velgen ga ik het zeker ook eens proberen voor de zomer dan!
 
De coating bestanddelen worden in een product als deze verspreid door zgn surfactanten (oppervlakte actieve middelen).
Het heeft dus weinig zin om dit met een washmitt proberen te doen, want je moet daarna nog steeds de surfactanten activeren met een waterstraal, die mogen niet achterblijven.
Verder hebben deze producten de neiging tot snel indrogen, dus eerst verdelen met een washmitt en daarna pas afspuiten, zal alleen maar leiden tot eerder indrogen.
 
Als je te-veel gebruikt van dit product heeft het geen nadelige gevolgen. Ja ok, behalve dat het sneller op is. Kortom overal waar TE voor staat is niet goed. Behalve tevreden. Als je dat maar bent.
 
@tembaco
Ik heb helaas een andere ervaring (met Wetcoat).
Teveel opbrengen betekent vaak ook te lang erover doen en te snel indrogen, waardoor er vlekken achterblijven.
Verder uitkijken met teveel wind en teveel zon.
Ik gebruik het zelf eigenlijk nauwelijks meer, omdat vaak de omstandigheden er niet naar zijn om het gebruiken.
 
Ow dat is dan weer totaal anders inderdaad. Ik heb destijds 4L gekocht en gebruik en redelijk vaak. Ook voor andere zeg maar. Echter heb ik letterlijk nog nooit een nadelige ervaring gehad met Wetcoat "klop nu even op een houten tafel" je haalt wel een goed punt aan inderdaad dat zon, temperatuur en wind een rol spelen natuurlijk.
 
Ik was er eerst wild enthousiast over na het eerste gebruik.
Had toen ook geen vlekken enzo. precies op een geschikte dag aangebracht bleek achteraf.
Nadien eigenwijs op de verkeerde momenten (met wind of veel zon) aangebracht, wat resulteerde in vlekken over de hele auto incl. de ramen.
Toen ook gelijk 4 liter besteld, staat geloof ik nog steeds 3 liter van over.
 
Heb em net gebruikt:D.
Auto gewassen met shampoo, nadien auto afgespoten met water, de nog steeds natte auto +- 2 sprays per paneel gegeven rondom. Meteen hierna met de hogedrukreiniger met enkel water opnieuw afgespoten en de auto gedroogd met behulp van de droogdoeken.
En ik moet zeggen, het verschil is onmiddellijk zichtbaar:eek:. Bij het afspuiten van de auto zie je meteen een andere beading. Ik heb ook de indruk dat de auto meer blonk, ofwel is dit maar ingebeeld:laughing:?!
Is dit nu eigenlijk ook een soort wax(bescherm)laag dat er op zit? Of enkel maar een extra vuilafstotende laag?
 
Ik gebruik de Gyeon Wetgoat ook, doe 50 ml in de waspistool en vul de rest met water. Neem dan in mijn ene hand het waspistool en in de andere de tuinslang. Spuit zo de hele auto onder met slechts 50cc wetgoat en heb een mooi resultaat, vlekken en zebra verschijnselen zijn mijn vreemd.
 
Ik gebruik de Gyeon Wetgoat ook, doe 50 ml in de waspistool en vul de rest met water. Neem dan in mijn ene hand het waspistool en in de andere de tuinslang. Spuit zo de hele auto onder met slechts 50cc wetgoat en heb een mooi resultaat, vlekken en zebra verschijnselen zijn mijn vreemd.

Bijzondere manier van aanbrengen. Ik zou denken dat de door Gyeon bedachte methode al erg makkelijk en zuinig was maar dit ken ook kennelijk....
 
Heb ik gelezen, mijn vraag is gewoon of dit te vergelijken is met waxlaag aan te brengen:p

Wax, sealant of coating zijn verschillende producten. Wax is natuurlijk, sealant niet. Uiteindelijk zijn het allemaal LSP (last step protection)

Doet Gyeon wetcoat dan geen afbreuk op de bestaande waxlaag?

Niet perse. Je bouwt allerlei laagjes over elkaar heen waardoor de een de ander soort van beschermd.