• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD voor detailing

Meningen verschillen natuurlijk: mijn K3 doet het al 3,5 jaar keurig. @schaef heeft er volgens mij ook lang mee gedaan. Ik meen mij te herinneren dat het bij de 'plastic' modellen veel uitmaakt of je die leeg wegzet; dus niet met water in het systeem. Zelf draai ik de HD ook iedere keer droog en dan pas berg ik hem op.

Ik kijk juist uit naar het moment dat die er mee stopt want dan kan er een sterkere voor terug komen :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Josie
Ik spuit ook mijn hd elke keer na gebruik helemaal leeg. Had idd ook gelezen dat voor behoud van hd beter is.
Hierbij koppel ik slang bij kraan los, maar laat slang wel aan hd zitten (zodat meeste water ook uit tuinslang is).

Verder sla ik mijn hd ook altijd vorstvrij op. Heb nl bij kennis meegemaakt dat vorstschade niet onder garantie valt. Dat wil(de) ik niet meemaken :confused:

Volgens mij hebben instapmodellen van nilfisk iets beter specificaties tov karcher.
Ik zelf heb een k4 die na 5 jaar ook nog geen kik geeft. Idem als Roco, zou ook een keer andere willen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Meningen verschillen natuurlijk: mijn K3 doet het al 3,5 jaar keurig. @schaef heeft er volgens mij ook lang mee gedaan. Ik meen mij te herinneren dat het bij de 'plastic' modellen veel uitmaakt of je die leeg wegzet; dus niet met water in het systeem. Zelf draai ik de HD ook iedere keer droog en dan pas berg ik hem op.

Ik kijk juist uit naar het moment dat die er mee stopt want dan kan er een sterkere voor terug komen :innocent:
Klopt iedere keer na gebruik even leeg laten lopen, en binnen zetten niet in de vrieskou.
 
Maandje verder, @Josie heb je inmiddels al iets gekocht?

Zo niet, ga je ook foamen? Ik heb net de AVA go p55 l pack binnen. Fantastisch apparaat met 8 meter slang en fijne nozzle (20/60° verstelbaar en vuilfrees) ook is het nieuwe schuimpistool gewoon echt goed. Daar hoef je dan niet meer in te investeren. 10 jaar garantie is ook top. Alleen is de prijs wat hoger dan het gewenste budget.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
@Drifter
nee, nog niet, heb geen haast dus wacht ik nog tot BF, misschien kan ik een mooie aanbieding scoren :p
Net gekeken naar de AVA, ziet er heel goed uit, prijs is idd boven mijn budget maar misschien gaat CC stunten op BF, you never know :laughing:

ieg, bedankt

ps: haha, gaat het niet worden, vrees ik

IMG_2141.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Kortingsacties weet ik niet met AVA HD's inderdaad.

Ik kan hem je zeker adviseren voor een mooie complete setup. Ik heb een paar verschillende HD's van Karcher en Nilfisk gebruikt/geleend in de afgelopen maanden maar de AVA steekt er met kop en schouders bovenuit qua kwaliteit en werking. Alleen is het budget wel bepalend.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Ik ben nu een tijdje aan het lezen over de AVA, en potverdikkie, ziet er echt goed uit :scream:
Nu aan het berekenen…….
een HD (rond de €125), en in de toekomst een pistola corta (€60) en een schuimpistool (€50)…….
een keer investeren, maar toch goedkoper uit…
twijfels….
 
Sorry. Zo zat ik ook te rekenen. En toen ik hem uitgezocht had was hij uitverkocht. Hij werd toen nog geleverd met de oude foamlans. Die foam zag er op youtube videos niet echt fantastisch uit. Met deze premium foamlans waarmee hij nu geleverd wordt ben ik in ieder geval heel gelukkig. Mooi schuim en verstelmogelijkheid.
Jammer dat je aan de andere kant van Nederland woont, ik ga hem zondag weer aan het werk zetten. Dan had je hem even uit kunnen proberen.
 
Ik ben super enthousiast geworden over het apparaat, helaas mijn vrouw, iets minder. Ze vindt het heerlijk om met een schone glimmende auto te rijden maar meer dan €200 uitgeven voor een HD om het te wassen, vindt ze een beetje te gek.
We mogen een HD lenen voor de jaarlijkse grote schoonmaakbeurt, dus volgens haar hebben we een HD niet nodig.
 
  • Grappig
Reactions: RoCo en Quantoxx
Haha…
maar eerst, een nieuwe, beter gezegd, nog een kledingkast, de oude staat vol met jurkjes :laughing:
Ik wacht op mijn kans, het juiste moment kiezen, als een paar van de dure potjes cremetjes en serums op zijn :joy:
 
  • Grappig
Reactions: Smotske en Drifter
@RedCat, dat klinkt zo bekend. Toen ik over een buitenkraan bij de voordeur begon vond mijn vrouw het een onnodige investering. Toen ik een minuut later met 6 paar vrijwel nieuwe zwarte pumps naar beneden kwam en haar vroeg of zij echt degene was die daar reeel over kon oordelen, was de discussie over.

@Josie, ik snap hoe ze denkt. Zij haalt er geen plezier of voldoening uit. Het resultaat vind ze wel fijn, maar het proces is ze niet bij betrokken. Bij dit soort investeringen kijk ik naar gebruiksgemak, prestaties en kwaliteit/garantie. Ik investeer dan liever iets meer voor het langer termijn en doe het dan ineens goed.
Mijn vorige 2 karchers hebben het beide maar 3 jaar uitgehouden en hebben samen meer gekost dan mijn huidige AVA. Gelukkig zijn we inmiddels op een punt dat ze me volledig vertrouwt in dit soort besluiten en weet dat ik niet graag onnodig geld uitgeef. Dus wanneer iets wat duurder is, zal dat hele legitieme redenen hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Josie
@Drifter
yep helemaal mee eens, maar probeert het uit te leggen tegen iemand die met een potje crème van €60 van overtuigd is dat in 4 weken 10 jaar jonger uitziet :joy: .
Ik ben nu een beetje aan het dollen maar realiteit is dan we hebben geen onbeperkt budget en een auto schoonmaken is voor haar geen prioriteit.
 
En is het ook niet JOUW prioriteit? ;)

Same here, trouwens... Vrouw waardeert een nette auto, maar dat is haar niet de kosten waard. Gelukkig word ik er blij van en dan mag het wel wat kosten.

(Naast waardebehoud en het fijne gevoel dat je auto er altijd als nieuw bij kan staan, of het nou een dikke nieuwe bak is of een kleine tweedehands van 15 jaar oud)
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Drifter en Josie
Ik zeg altijd tegen de wederhelft dat ze de detailing spullen als een lange termijn investering moet zien waarna er ook geld mee wordt verdiend.

De wederhelft koopt (dure) make-up, smeert dat er s'morgens op en s'avonds haalt ze het er weer af. Dat is pas zonde geld :D

"Mijn wax heeft een langere standtijd dan jouw make-up..."

...en toen sliep ik weer een week op de bank onder een fleecekleedje...:eyes:
 
En is het ook niet JOUW prioriteit? ;)

Same here, trouwens... Vrouw waardeerd een nette auto, maar dat is haar niet de kosten waard. Gelukkig wordt ik er blij van en dan mag het wel wat kosten.

(Naast waardebehoud en het fijne gevoel dat je auto er altijd als nieuw bij kan staan, of het nou een dikke nieuwe bak is of een kleine tweedehands van 15 jaar oud)
Mijn prioriteit is geen 10, maar een 20 jaar jongere vrouw, maar goed, dat ga ik het niet redden met een nieuwe HD of €100 aan potjes :joy: :joy:
Het geeft idd een goed gevoel als mijn oude Peugeot veel beter uitziet dan de nieuwere, en 3 of 4 keer zo dure auto’s hier in de straat.

@nicknameless
tja, goedkoop make up bestaat niet.
btw, misschien maak ik een nieuwe account, als vrouw des huizes de iPad pakt en dit leest, dan slaap ik ook een week op de bank, en we hebben geen fleecekleedje :laughing:
 
  • Grappig
Reactions: Ester en Drifter