• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik goede producten gekozen voor een stappenplan op een Polo 6r van Jan 2011?

graafie

Detailing trainee
15 nov 2011
17
32
Hallo forumleden,
ik ben net nieuw op het forum en heb mij een beetje ingelezen over het kleien van je auto.
Ik heb zelf een flashrode Polo 6r van Jan.2011 en wil hem eigenlijk wel eens een keer kleien. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb dus totaal geen ervaring met het kleien van je auto. Wel heb ik het stappenplan doorgenomen. Nu wilde ik eigenlijk de volgende producten bestellen:
Poorboys Elestic Clay en Spray & Wipe voor het kleien.
Poorboys Professional Polish voor het reinigen.
Poorboys Black Hole voor het voeden.
En tot slot de Poorboys Natty's Paste Wax Blue om hem in de wax te zetten.
Uiteraard komen bij een bestelling ook nog de nodige doeken en pads om het aan te brengen en uit te poetsen.
Mijn vraag aan jullie is of dit alles een goede keus is of hebben jullie andere/ betere suggesties/ervaringen.

Ik heb er zin in. :party: Dus laat maar horen, ben zeer benieuwd.
 
Ziet er goed uit, je hebt je goed ingelezen. Het zijn goede producten waar je veel plezier van zal hebben.
 
Maakt het nog iets uit welke pads ik moet gebruiken voor het (met de hand, niet machinaal) aanbrengen van de verschillende producten?
 
Ziet er idd allemaal wel ok uit .

Als je kan , spreek dan af met iemand uit je buurt , zo kan je zeker niets misdoen en helpen doen we hier graag hoor :ja

Ik heb hier thuis nog een potje staan van natty's(de gewone ) en die staat hier maar....(werkt bij mij voor geen meter :( )

Maar ik ben zowat de enige denk ik met dat probleem, zal dus aan mij liggen .
 
Als ik met de hand een glaze en-of wax aanbreng werk ik het liefst met soft foam applicators. Wat ook erg lekker werkt zijn de ovale handpads van Monello
 
Ik zou ook gaan voor de hand pads van monello, werken echt fijn!
En voor de klei, ik heb zelf ook de poorboys alleen ga van de lente die van monello proberen want vind die van poorboys vrij hard en niet altijd even eenvoudig te kneden.