• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft een paint cleaner voor polijsten nut?

Mossel

Detailing rookie
21 aug 2009
23
2
Als ik ga polijsten met de SSR lijn, heeft het dan nog een extra toegevoegde waarde als ik hiervoor een product als Deep Crystal Paint Cleaner gebruik?
Dit aangezien ik hier gelezen heb dat de SSR producten ook een (lichte) cleaner bevatten.
Ik kon over het gebruik en het nut van een paint cleaner eigenlijk weinig vinden op het forum.

Uiteraard is het de bedoeling dat de auto eerst gewassen en gekleid wordt.
Het gaat hier om een rode MB uit 1993

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Wat mij betreft niet, na het kleien is je lak schoon en klaar om gepolijst te worden.

Met de hand of machinaal?
 
Ik vind eigenlijk van wel....

Als ik de tijd heb gebruik ik het altijd. Klei haalt de vervuiling op de lak weg, paintcleaner in de lak (voor zover ik weet....)

Ben nog steeds bezig aan mn eerste fles van megs. De glans is echt wel een stuk beter aanwezig na paintcleaner. Misschien dat andere mensen hier weer anders over denken, maargoed.
 
Met een cleaner haal je nog verontreinigingen weg die nog 'in' de lak zitten. Met polijsten haal je een klein stukje van je laklaag weg,
dus daarmee doe je eigenlijk meer dan cleanen.
Wat mij betreft niet nodig.
 
Ik werk met de Dap500.

Ik zag hier op het forum wel een aantal mooie resultaten na het behandelen met een paint cleaner. Vandaar dus mijn vraag of het enige toegevoegde waarde heeft.
Bedankt voor de snelle reactie!
 
Tja, tis misschien een beetje wat je zelf prettig vind denk ik. Iedereen heeft zn eigen voorkeuren. Heeft ook beetje met tijd en zin te maken.
 
Die paintcleaner is voor de "hand job", niet voor machinaal gebruik, dat station ben je al voorbij............... :party:
 
Ok, bedankt voor jullie reacties!
Hand jobs zijn idd al een beetje verleden tijd :-b

Dus we laten de paintcleaner achterwege!
 
Een paintcleaner voor het polijsten is in mijn ogen niet bepaald zinvol aangezien je met polijsten iets van je laklaag verwijderd.
Daaraantegen vind ik een paintcleaner na het polijsten (voor de sealant of wax) wel zinvol. Hierdoor wordt de lak inwendig nog even gereinigd voor een goede hechting van de sealant of wax.
 
Zoals ik lal in een ander topic aangegeven heb:

Een paintcleaner is ook een polijstmiddel, maar dan een chemische. oftewel paintcleaner = polish ;) Laat je niet verwarren door de naam, zoals bij Meguiar's wel vaker het geval is. Meguiar's is namelijk de enige die het een paintcleaner noemt, de andere merken niet. Step 1 "Paincleaner" is een Polish/Polijstmiddel, Step 2 "Polish" is een Glaze, verwarrend? Yep! :ja
 
SSR, Monello Raffini en andere polijstmiddelen zijn ook allemaal paintcleaners, maar dan met een polijstkorrel. Step 1 Paintcleaner is niets meer dan een zeer mild polijstmiddel.