• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hmm, heb een machine maar... heb eindelijk degene wat ik moest hebben

Nutske

Detailing chief
24 nov 2008
140
93
35
As, België
ok , NET voor ik Carclean.com ontdekte, heb ik me bij een autoshop in maaseik een poliermachine gekocht, met een meguair's polishing pad erbij

de (wel vriendelijke) verkoper vertelde me dat het een EXACTE kopie was van een makita, daarbij nog afgeprijsd naar 160€, met die pad erbij (40€]-0 ) ja ik weet het, dat is 11€ duurder :|~*

nu ben ik nonchalant geweest en heb ik niet echt goed opgelet, maar er zit een schijf bij, die groter is dan mijn pad, nogal lastig, en ik zie wel dat er veel te krijgen is voor die machientjes, maar wat moet ik nu nemen?
en begod hoop ik dat men machine toch zijn geld waard is, en dat ik geen nutteloze kosten gedaan heb

dit is waarschijnlijk ook het laatste wat ik daar gekocht heb
 
Ik snap maar weinig van je verhaal. Ik mis allerlei klinkers en sommige afkortingen zeggen mij vrij weinig ik zit niet zo in de MSN taal.
Zou je wat duidelijker kunnen zijn wat je nou bedoelt en om welke machine het gaat, welke type Makita is het waar hij een kopie van is.
 
ik heb nog geen foto, zal pas voor morgen zijn, het is een rotary in ieder geval, tlijkt fel op de MAKITA 9227CB
sorry voor de afkortingen, maar dat is een macht der gewoonte
ik zal me proberen dat af te leren , heb mee de post even wat aangepast

retourneren zit er denk ik niet in, mits deze al in promo was, het ziet er wel een goede machine uit , daar niet van
ik zou gewoon eigenlijk de juiste schijf willen, de machine wil ik ook wel houden, nu heb ik hem toch
 
Daar heb ik mn G220 ook gekocht..En idd een vriendelijke kerel als je de eigenaar bedoeld dan toch..:ja

Maar je kan toch gewoon een andere backing-plate kopen en deze erop monteren ,zoals met de meeste rotary's..?
 
Zal wellicht een 180mm schijf zijn als zelf de Meguiars 6.5 inch er niet op past. Zelf heb ik die van de Krauss effe op een draaibank gezet en afgedraaid tot 147mm.
 
Dan wordt het inderdaad afdraaien of een nieuwe plate. Als je 14mm draad hebt kan je die gewoon bij Carclean bestellen:
Lake Country Backing Plate[/url]
 
Ik ben ook op zoek naar een manier om kleine pads (4 inch) te monteren op mijn machine. Probleem is dat er voor Festool geen kleinere backing plates bestaan, dus had ik eigenlijk al beslist om een kleine backing plate op een boormachine te monteren. Of dit een goed idee is weet ik niet en het idee om met een boormachine te werk te gaan vind ik, nu ik er nog eens over nagedacht heb, eigenlijk maar niks.
Gisteren was ik aan het denken en toen dacht ik er ook aan om een Festool backing plate te verkleinen (van 130mm naar 100mm). Dat afdraaien, hoe gaat dat in zen werk? Ik heb eigenlijk niets in huis buiten een stevige vijl :p
 
ALs je geen draaibank heb of nergens terecht kunt, probeer dan je backingplate op je boormachine te monteren, laat de boel ronddraaien, zie wel dat er geen slag in je backingplate zit en hou een scherp en stevig stanleymes tegen de backingplate waar ze verkleind moet worden (best vooraf markeren). Best met twee doen, één houdt de boormachine stevig vast zodat deze niet kan bewegen, de andere houd het mes vast. Doe het wel voorzichtig aan, je wil echt geen stuk stanleymes in het rond zien vliegen. Achteraf effe nabewerken met een vijl of schuurpapier (opnieuw op de boormachine).
 
-Vanquish- zei:
Ik ben ook op zoek naar een manier om kleine pads (4 inch) te monteren op mijn machine.

Weddenschap aan gaan?

Een 80mm backingplate voor de rotary om kleine oppervlakten te behandelen.

80mm polijstpads. hetzelfde als de witte LC pads.


Festool bestelnummer: 488337 voor de 80mm (3,5 inch) backingplate.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mja, maar dat is voor een rotary, ik heb een rotex. Bevestigingssysteem is heel anders ;) Ik heb ondertussen al heel het internet afgezocht naar kleinere backing plates en niks gevonden.

@megane_cc: Backing plate op boormachine monteren gaat ook al niet gaan, maar ik geef niet op, ik vind er (ooit) wel iets op!
 
De backingpplate van de Rotex zou ik niet afdraaien:

- machine behuizing is dan té breed.
- toerental wordt gigantisch hoog (omtreksnelheid)
- Aan de onderkant van de behuizing zit een rubber ring. Deze remt de backingplate af waardoor je geen schuurbanen, uitlopers en/of hologrammen kan veroorzaken.

Een dikke no go om de backingplate af te draaien dus.
 
nicknameless zei:
De backingpplate van de Rotex zou ik niet afdraaien:

- machine behuizing is dan té breed.
- toerental wordt gigantisch hoog (omtreksnelheid)
- Aan de onderkant van de behuizing zit een rubber ring. Deze remt de backingplate af waardoor je geen schuurbanen, uitlopers en/of hologrammen kan veroorzaken.

Een dikke no go om de backingplate af te draaien dus.

mag ik even iets vragen? hoezo komt het dat als je dat afdraait dat de omtreksnelheid verhoogt? hoe verder je naar het middenpunt gaat, hoe trager .. toch? de omw/min blijven toch hetzelfde? is maar even een vraagje misschien beeld ik me de situatie niet juist in

in ieder geval ga ik eens kijken wat voor draad het is, ik zal wel zien voor een andere plate dan, afdraaien zou ik al moeten laten doen,
dus nee dank je
 
Een foto of typenummer van je toestel maakt het wel makkelijker om je te helpen natuurlijk, misschien moet je gewoon een kleinere backing plate kopen en ben je gesteld ;)
 
-Vanquish- zei:
Een foto of typenummer van je toestel maakt het wel makkelijker om je te helpen natuurlijk, misschien moet je gewoon een kleinere backing plate kopen en ben je gesteld ;)

ik kan nu momenteel geen foto trekken, maar op het plaatje staat : FC180K 1400 W M14 180 diameter

dus het is M14 schroefdraad en de schijf is inderdaad 180 mm ,dat is eigenlijk alles wat ik moet weten
hebben die schijven van lake country ook die schroefdraad ?
 
Is het toevallig onderstaande:

- Veels te zwaar, 4 kilo :!
- Bij druk daalt het toerental en moet je extra "gas" geven.

+ goedkoop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het inderdaad de bovenstaande is en :

de (wel vriendelijke) verkoper vertelde me dat het een EXACTE kopie was van een makita

Dan zeg ik het volgende : :D Echt niet! Dan weet de verkoper niet hoe een makita er uit ziet!
 
stimpy68 zei:
Als het inderdaad de bovenstaande is en :



Dan zeg ik het volgende : :D Echt niet! Dan weet de verkoper niet hoe een makita er uit ziet!

lijkt er wel op dat hem dat is , inderdaad, geen makita dus :|~* maakt niet uit , het is nu zo,
te zwaar is me geen probleem, ik werk in de bouw, sleep dagelijks met veel zwaardere dingen,
voor de rest zal het wel lukken zeker?

voel me wel beetje bedrogen maar kom , zeer spijtig dat ik hier te laat ben uitgekomen

Bedankt voor alle info al !!