• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hmm, heb een machine maar... heb eindelijk degene wat ik moest hebben

een ferm vergelijken met makita? dat is als vloeken in de hemel.
zou me toch serieus beduveld voelen.
ferm is zo'n merk wat ze hier bij van cranenbroek(lokale oplichter) verkopen
 
In de meeste gevallen is het M14 en kan je dus gewoon een andere backingplate zetten ,zou me dus niet teveel zorgen maken..:)^
 
Inderdaad de aansluiting is M14, dus een andere backingplate moet er zo op kunnen. Heb ook de twijfelachtige eer gehad om eens een keer deze Ferm te kunnen gebruiken.... Een tip (niet lullig bedoeld voor Nutske, hij wist dat niet natuurlijk), goedkoop is duurkoop met dit soort machines. Wil je persé een rotary, spaar dan door. Deze machine is echt te zwaar en zakt terug in toerental bij het werken er mee wat erg onhandig is. Je moet je koppie er bij houden tijdens het werken en niet je iedere keer hoeven te concentreren op het "gas" geven.
Er is wel 1 vergelijking die klopt met de Makita... hij is bijna net zo zwaar. Ik vind de Makita te lomp en zwaar, maar wat betrouwbaarheid betreft is de Makita top! Maar ik hou het lekker bij mijn AEG Rotary :heart_eyes:
 
bartr123 zei:
een ferm vergelijken met makita? dat is als vloeken in de hemel.
zou me toch serieus beduveld voelen.
ferm is zo'n merk wat ze hier bij van cranenbroek(lokale oplichter) verkopen

Helemaal waar. Voor de weinig eisende amateur.
 
een bosch, pex 400(denk ik dat het 400 is, niet zeker) dat is toch excentrisch ?
heb trouwens direct een mail gestuurd naar die firma, ben benieuwd naar een reactie, als k mn geld kan terug krijgen wordt er binnenkort weer een machine besteld bij carclean
 
Het is wel een beetje slordig om dat ding als een exacte kopie te verkopen want dat is het gewoon bij lange na niet.
 
een beetje bouwvakker weet toch wel hoe of wat een makita machine eruitziet?
ik zou zoiezo eens ff met die verkoper gaan praten,is zoiezo geen stijl.
succes!
 
bartr123 zei:
een beetje bouwvakker weet toch wel hoe of wat een makita machine eruitziet?
ik zou zoiezo eens ff met die verkoper gaan praten,is zoiezo geen stijl.
succes!

ik weet zeker wel hoe een makita eruit ziet, Blauw! en wel wel, dat is deze toevallig ook
ma daarom weet ik niet hoe dat model ervan uit ziet, had ik nog nooit een poliermachine van makita in men handen gehad:no
ik polier niets op een bouwwerf hoor:s

ga me niet verwijten op men beroep, daar is het trouwens voornamelijk Hilti en Spit
als ik je een pikeur van makita laat zien en plak er in koeieletters Ferm op, ga jij dan zeggen : "nee dat is een makita, dat zie ik zo"

sorry hoor
 
spit? dat is voor kruidpatronen.
neem aan dat je in de constructie/cladding zit.
ga niet naast m'n schoenen lopen,maar een makita herken je wel degelijk hoor.
maar weer on-topic.
 
Dit is de Makita,
524309.jpg

Lijkt er wel een beetje op maar het prijsverschil is er niet voor niets natuurlijk.
 
excuseer hoor, dat ik een makita niet herken vant moment dak ze zie, hij zei ook, een kopie, dus kon ik aannemen dat het goedkoper is maarja,

ik geloofde hem mits k daar altijd goed ben behandeld geweest, zeer vriendelijk altijd, beetje vertrouwen kon ik hem wel geven

had ik dus beter niet gedaan , straks is het nog mijn eigen fout geweest dat ik "bedrogen" ben geweest omdat ik het niet herkende

hallo, ik zit nog niet zolang in dit spul en hallo ik had nog nooit een poliermachine van makita gezien, laat staan vast gehad

zucht...
 
Het is geen verwijt richting jou Nutske, maar richting de verkoper. Die heeft jou iets verkocht en daarbij verteld dat het een kopie van een Makita zou zijn. Daar kan iedereen overkomen. Het is dus niet jou fout (dat zei ik al eerder in dit topic). De verkoper heeft gedaan wat hij moet doen: verkopen, al was zijn opmerking over de Makita niet de waarheid.
 
stimpy68 zei:
Het is geen verwijt richting jou Nutske, maar richting de verkoper. Die heeft jou iets verkocht en daarbij verteld dat het een kopie van een Makita zou zijn. Daar kan iedereen overkomen. Het is dus niet jou fout (dat zei ik al eerder in dit topic). De verkoper heeft gedaan wat hij moet doen: verkopen, al was zijn opmerking over de Makita niet de waarheid.

Onder Nederlands recht mag een verkoop niet tot stand zijn gekomen door dwang bedrog of dwaling. Door te zeggen dat dit apparaat een kopie van de makita is pleegde de verkoper dus bedrog. Ook al is het geen erg zwaar bedrog m.i. toch rede om eens met de verkoper te gaan praten om dit apparaat te retouerneren. Neem wel een paar plaatjes mee van die makita machines.

Deze manier van verkopen geeft verkopers in het algemeen een slechte naam!
 
dank je,

ik weet dat het fout was van hem, ofwel zit hij echt in de onwetendheid (maar dat zou toch niet mogen van iemand die swissvax verkoopt), ofwel heeft hij me ferm in zak willen zetten

in ieder geval, ik ga zeker proberen hem te retourneren


bedankt voor alle advies en info
 
ja, zeer vreemd, ik heb in ieder geval een mail gestuurd naar de winkel en reactie gehad :

"Geachte,


Ik heb de machine FERM FCP 180K, hij trekt er zeer goed op de onze, ook opt internet gevonden aan ca. 60 Euro.

We zijn de zaak aant onderzoeken.

Van zodra ik iets nieuws heb laat ik het u weten.


Mvrgr,"

dit is wat ik terug kreeg, natuurlijk weer onmiddelijk gereageerd en gezegd dat ik verwacht dat ze de machine gewoon terugnemen
enzovoort..

zullen wel zien wat ervan komt, ik kan hier blijkbaar zelfs mee verder gaan zonder problemen, omdat zij iets doen wat illegaal is