• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hmm, heb een machine maar... heb eindelijk degene wat ik moest hebben

als ik hier als belg niet welkom ben mag me dat gezegd worden hoor

ik weet dat er al jaren onenigheid tussen belgen en nederlanders is , alhoewel ik niet zie waarom


in nederland is het ABN : algemeen beschaafd nederlands

in belgië noemt het AN : algemeen nederlands

in belgië is iedereen al beschaafd :grinning: :-"


zo'n stellingen kan ik ook maken hoor:-b
 
Belgisch is leuk af en toe zelf beter dan het lompe Nederlands van ons, heb ooit een cursus gehad van een Belgische docent, heb af en toe wel moeten lachen om woorden zoals performantie (was een IT cursus, hij bedoelde performance). :)

Nutske zei:
hij trekt er zeer goed op de onze, ook opt internet gevonden aan ca. 60 Euro.

Dit is een voor Nederlanders onverklaarbare zin 8o

We zijn de zaak aant onderzoeken.

Woorden zoals "opt" en "aant" kennen wij niet, ja de jeugd als MSN taal maar dan is het meer "op ut" en "aan ut"

Je bent als Belg meer dan welkom, je moet ons alleen af en toe vergeven dat wij typische Belgische uitdrukkingen niet kennen en voor ons lachwekkend over kunnen komen. ;)
 
Tuurlijk ben je van harte welkom natuurlijk maar zoals Adrie al aangeeft komen sommige uitdrukking grappig over (positief bedoeld).
Zelf snap ik ook de al jaren durende vijandigheid niet. Ik heb het zelf niet zo op MSN taal en me dit... en me dat...
 
ik begrijp het helemaal, maar je moet ook begrijpen dat het aan deze kanten doodgewoon een macht der gewoonte is geworden

en we er nog niet meer bij stilstaan dat we dat doen

over het algemeen vind ik nederlanders heel fijne mensen, en word ik zelfs vrolijk als ik bij sommige ben :party:
 
ik heb zelf in Belgie gewoond (vlak over de grens bij Maastricht) tijdens mijn studie, dus ik heb geen Belgen/Nederlanders complex.
Feit is alleen dat er niet meer in begrijpelijke taal wordt geschreven door velen, en dat zorgt voor vergissingen en onbegrip bij sommigen. Belgen zijn overigens in 75% vd gevallen zuiverder in hun grammatica dan Nederlanders :-b

Maar goed, terug naar jouw machine :-"
 
Ik woon ik Limburg en werk in Maastricht en heb enkele Belgische collega's. Schriftelijk is er weinig verschil tussen Nederlands - Belgisch maarja als je een of ander dialect spreekt en dat ook schrijft icm. wat MSN/chat "slangs" dat kan het wat onduidelijk worden.
Maar, zoals Tim al eerder zei: Laten we "op onderwerp" blijven.
 
goed, voor terug op het onderwerp te komen, ik ben terug in die winkel geweest, en blijkbaar

heb ik de verkeerde machine meegekregen,
die wat ik heb meegekregen, hebben zij normaal niet
de koffers zijn blijkbaar hetzelfde en die openen zij natuurlijk niet allemaal
fout bij hun leverancier blijkbaar,
hij heeft me de machine laten zien wat ik normaal moet hebben
en die lijkt inderdaad op de makita! (had een foto van de makita bij) ook qua gegevens

maar hij had die niet op voorraad, die wat hij liet zien is die wat zij gebruiken om te detailen

volgende week mag ik deze "ferm" inruilen voor die machine :)^

toch iets of wat goed nieuws he :-b