• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hmm, heb een machine maar... heb eindelijk degene wat ik moest hebben

Nutske zei:
mag ik even iets vragen? hoezo komt het dat als je dat afdraait dat de omtreksnelheid verhoogt? hoe verder je naar het middenpunt gaat, hoe trager .. toch? de omw/min blijven toch hetzelfde? is maar even een vraagje misschien beeld ik me de situatie niet juist in

ik dacht precies hetzelfde toen ik het las

stimpy68 zei:
Woorden zoals "opt" en "aant" kennen wij niet, ja de jeugd als MSN taal maar dan is het meer "op ut" en "aan ut"

Zeker kennen we die woorden wel, tenminste hier in het ABA wel. Algemeen Beschaafd Achterhoeks.
 
mooi, ik heb eindelijk de goede machine gekregen, een kuangchi k7181 , vind ik ook alleen maar gegevens over die machine, en niet van een of andere "ferm"
start fantsoenlijk op en ligt toch al goed in de hand , en toch verzekerd 2 jaar garantie,
zal binnenkort foto's posten !

het is ook een M14 aansluiting, welke backing plates passen hierop ? want daar staat geen maat bij ?

groetjes

NuTsKe
 
Nou ja welke backing-plates erop passen hangt ook gedeeltelijk af van welke pads je wilt gaan gebruiken:!
Zelf heb ik een 125mm en 150mm backing plate erbij.. voor mij is dat genoeg omdat ik de 5,5" Lc en binnenkort de 7" van Meguiars gebruik..

Mooi dat je nu iig de goede machine hebt:cool:
 
Specs zijn deze?
Product Model:K7181
Product Model..............S1P-KC-180
Pad Size...................180mm
No-Load Speed..............600-3000r/min
Rated Input Power..........1200W
Rated Voltage..............110-240V
Rated Frequency............50/60Hz
PCS/CTN....................4
Measurement................48*43*27cm
N.W...................3.5/3.2kg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
heb een meguair's soft buff polishing pad,
maar bij die machine zit standaard een 180mm plaat , voor schuurpapier

wil verder de 4" padjes gebruiken (als dat mogelijk is)
en de 5,5" of 6,5 lake country pads
 
Nou ja dan zou ikzelf de volgende backing-plates erbij nemen

125mm voor de 5,5" LC pads
150mm voor de Meguiars pad/6,5"LC

En als je 4" wilt plaatsen kan dat wel maar dan moet je er weer een andere plate bij nemen.. of je moet ze op de 125mm plate doen maar dit zou ik niet aanraden :!:!:!:!
Waar te bestellen?? pm ;)
 
Nutske zei:
als ik hier als belg niet welkom ben mag me dat gezegd worden hoor

ik weet dat er al jaren onenigheid tussen belgen en nederlanders is , alhoewel ik niet zie waarom


in nederland is het ABN : algemeen beschaafd nederlands

in belgië noemt het AN : algemeen nederlands

in belgië is iedereen al beschaafd :grinning: :-"


zo'n stellingen kan ik ook maken hoor:-b


Das een goeie! :)^
 
Nutske zei:
mooi, ik heb eindelijk de goede machine gekregen, een kuangchi k7181 , vind ik ook alleen maar gegevens over die machine, en niet van een of andere "ferm"
start fantsoenlijk op en ligt toch al goed in de hand , en toch verzekerd 2 jaar garantie,
zal binnenkort foto's posten !

het is ook een M14 aansluiting, welke backing plates passen hierop ? want daar staat geen maat bij ?

groetjes

NuTsKe

Cees (Goku) heeft een kuangchi gehad, op zich geen verkeerde machine, maar als snel ging de aan/uit schakelaar defect.... probleempje, er zijn nergens reserve onderdelen voor te krijgen :p
 
dat is niet erg, heb 2 jaar garantie, als hij dat al binnen de 2 jaar doet ga ik gewoon weer terug

als dat erna gebeurt smijt ik hem tegen een betonnen muur en bestel ik me een dap500 :roll

bedankt voor de info ivm met de plates , het zullen die dan worden ,
ik zal zeker geen kleinere pad nemen dan dat de plate is , ongelukjes zijn te snel gebeurt
 
in de tijd dat ik deze rotary kocht had ik nog nooit gehoord van de dap, jammer genoeg,
het lijkt me een goede en interessante machine , daarmee dat ik dan voor de dap zou kiezen
ik heb een bosch pex 400AE om na te bewerken..
 
heb je aan een Rotary niet genoeg dan? ik heb me laatst mateloos geïrriteerd omdat ik met de dap500 geen hoogglans meer in een audi a3 kreeg. en die ferm is voor 60 euro te koop bij de praxis. heeft iemand ervaringen met deze machine? ik ben op zoek naar een rotary maar 300 euro kan ik zo niet ophoesten voor deze hobby. zijn er ook polijstmachines rond de 150 euro die redelijk zijn?
 
Google eens op KRAUS SZ-81803 , dit is een rotary die ongeveer 150€ kost .
Ik heb m nu toch al 1.5j en ben er heel erg tevreden over !
 
Een rotary is het best handteerbaar als je hem op de kop vasthoudt. Kan dat bij deze ook zonder dat je je handen verbrand?
 
en in de webwinkel van Praxis staat deze week ook een 'poetsmachine' van Ferm in de aanbieding voor 50 euri.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geert dr zei:
Google eens op KRAUS SZ-81803 , dit is een rotary die ongeveer 150€ kost .
Ik heb m nu toch al 1.5j en ben er heel erg tevreden over !

Ik heb ook een Krauss rotary (95 euro) en een Bosch PEX400AE voor de nabehandeling en ben er erg tevreden over. Bosch levert 1e-klas apparatuur, alle onderdelen blijven jaren leverbaar en de PEX kun je bovendien ook voor het schuren van je tuinhuisje gebruiken :-b
De rotary gebruik ik eigenlijk niet veel...