• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijskrabber breekt af, kras in vooruit.

Wanneer krijgen we een foto van die bewuste kras te zien :-"

Heb ooit een ijskrabber cadeau gekregen bij aankoop van "autopoetsspul" (niet van cc) , NOOIT gebruikt .....

Heb altijd een spray klaarstaan en om je voorruit ijsvrij te hebben zijn er van die speciale dekentjes die je met 2 flappen in je deuropeningen klemt.

Ik kan soms wel vloeken als ik dit vergeten ben :D

Als de ruit hersteld kan worden is dit volgens mij altijd beter dan zomaar er een nieuwe in te laten zetten ivm aansluitingen/rubbers/meer kans op lekken-roest enz.
 
Het was mss gemakkelijker geweest als de img-tags vervangen waren door url-tags (zodat de links clickable zijn) :)
 
linkje knippen en plakken valt toch ook niet onder moeite??

at ts, is het gelukt met die machine, ben benieuwd naar het resultaat.

Mocht het niet weg zijn zou ik toch voor een nieuwe ruit gaan. Mocht je die laten monteren ga dan voor een goede glasboer en niet die prutsers met dat grote reclamebudget.
 
Waarom geven we hier alleen maar af op de krabber? Een krabber breekt niet uit zichzelf. Lijkt mij dat er teveel druk is gezet op één punt. Ik leg mn handpalm op de steel en dan 2 tot 3 vingers op het krabblad. Dat het veel schade aan je sealant toe zou brengen, ben ik het totaal niet mee eens. Waarom houdt één laag Pro vision Rain Clear bij mij dan 2,5 maand de afgelopen winter. Heb hier meer dan genoeg op gekrabd. Maar de ijslaag hecht zich niet echt meer aan de ruit. Het krabben is binnen 1 minuut gebeurd. Met een de-icer moet je regelmatig langer wachten. Heb het in vorige winters wel gedaan met de-icers en de standtijd van de sealant bleef toen ook rond de 2-3 maanden. ik hou het voorlopig dus nog bij de krabber.
 
wellicht omdat het ondanks het niet afbreken van de krabber alsnog kans geeft op krassen. Kun je je lol op tijdens een laag staande zon.....

Ik krab alleen wanneer ik het niet binnen een minuut weg krijg met wissen en sproeien.




oja, de ruitverzekering kost vrijwel niets, zal dus wel meevallen met de houding claim-winst bij de verzekeraar...
 
Gelukkig zie je dat verschil ook echt, bij een gebruikte auto en dus gebruikte ruit:-"
Die krassen zitten er dus zowiezo al in, dus die paar meer of minder maakt niet uit......
 
Krabbers en de-icers komen er bij mij niet op..

Krabbers kans op krassen ook als je het zachtjes doet. Dit ivm vervuiling op je raam.

de-icers is dikke vieze vette bende waar je ramen alleen maar ranziger van worden.
 
Ik gebruik de Autoglym De-Icer. Wereldspul dat geen vettige bende achterlaat en niet eens de turtle rain kleer aantast.
Zelfs na 3 maanden rollen de druppels nog van de ramen af.

Krabben doe ik niet want:
A- uit luiigheid
B- krassen in de ramen
C- koude handen, no way...
 
The Gent;317043 zei:
Gelukkig zie je dat verschil ook echt, bij een gebruikte auto en dus gebruikte ruit:-"
Die krassen zitten er dus zowiezo al in, dus die paar meer of minder maakt niet uit......

Ja idd. En de auto wassen heeft ook geen zin, want hij wordt toch weer smerig:D
 
Die reactie raakt kant noch wal. Maar die paar lichte krassen, die er toch al inzaten is niet echt het probleem. Dus die paar extra krassen die technisch gezien ontstaan zie je toch niet op een gebruikte ruit.
 
jjonkie;317054 zei:
Krabbers en de-icers komen er bij mij niet op..

Krabbers kans op krassen ook als je het zachtjes doet. Dit ivm vervuiling op je raam.

de-icers is dikke vieze vette bende waar je ramen alleen maar ranziger van worden.


Hoe doe jij het dan wel?