• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijskrabber breekt af, kras in vooruit.

@jjonkie - hoe maak jij je ruiten dan ijsvrij - de auto staat neem ik aan niet altijd in een garage?
 
nee inderdaad, staat ook wel eens onder de carport....

Dan bevriest hooguit de achter ruit. Maar daar hebben we dan weer een knopje voor.
 
Ik zweer bij deze methode : de krassen die je hiermee maakt op de zijstijlen zijn te verwaarlozen .....en daar heb je een DAP voor hé ;)
230213009_zps4f942336.jpg


Zo hoef je ook geen sneeuw weg te vegen ......
 
Maar dan moet je wel een minder mooi scherm op je voorruit plaatsen. Ik ben er nog geen tegengekomen met alfa logo:-b
 
Die flappen zitten dan toch tussen je deuren?

Komt er dan geen vocht (smeltend sneeuw / regen) langs die flappen naar binnen? Ik kan me herinneren dat m'n schoonvader zoiets ooit had meegemaakt.
 
bij mij ook geen ijskrabber of vette meuk. gewoon de voorruit verwarming aan en als ik op tijd ben en een warme auto wil.. standkachel even aan zetten met de AB.
voor de winter er op gezet en nog geen spijt gehad.:heart_eyes:
 
Bij zware vorst en sneeuw doe ik er zo'n dekje op als GSM. Werkt perfect en dat lekt echt niet tussen je rubbers door.
Mocht het dichtgevroren zitten gebruik ik Autoglym De-icer. Werkt geweldig!
 
grandscenicman;317208 zei:
Zo hoef je ook geen sneeuw weg te vegen ......

En de sneeuw op je dak dan ? In Nederland kost het niet sneeuw vrij maken van je dak €220,- als ze je tegenkomen.
 
Juffer1;317233 zei:
En de sneeuw op je dak dan ? In Nederland kost het niet sneeuw vrij maken van je dak €220,- als ze je tegenkomen.

Dan kunnen ze minimaal 50% van de mensen die op de weg gaan 's ochtends na een nacht sneeuwen aanhouden, want zoveel die dat niet doen is geen beginnen aan.
 
sj0ertum;317227 zei:
Bij zware vorst en sneeuw doe ik er zo'n dekje op als GSM. Werkt perfect en dat lekt echt niet tussen je rubbers door.

Idd , geen lekken hier , die rubbers zijn dik genoeg en dat dekentje.........dun genoeg .

Bij sommige van die dekentjes zitten zelfs stukken ijzer in die flappen en dat is het eerste dat ik verwijder om schade te voorkomen.

Sneeuwvrij maken is ook in BE verplicht , maar er worden zelden boetes voor uitgeschreven..........de bakkerij met de blauwe streep doet dit immers ook niet (altijd) :D

(dat sneeuw-vegen was bedoeld voor de voorruit en als het nog volop aan het sneeuwen is dan denk ik niet dat er iemand zich gaat ontfermen over de sneeuw die reeds op het dak etc zit )

Voorruitverwarming is zeker handig in zo'n gevallen ........alleen is dit geen optie bij Renault (alsook stuurverwarming wat ze bij Opel wel hebben)

Ik lees hier en daar dat er reeds terug zomerbanden worden gestoken.....
 
Excuses heren,

Ik dacht dat ik vermeld had dat ik weg was maar dat was niet het geval. De Lucy ging voor deze kras niks doen.
Dat zeiden ze meteen al. Ik heb geen idee wat voor soort krassen je nog meer in je ruit kan hebben behalve die piepkleine swirl achtige krasjes.

Ik heb de moeite dan ook bespaard. Carglass belt me nu al 3 weken plat (ik zat in het buitenland) maar een ruit vervangen voor 899 euro (Golf IV) vind ik belachelijk.
Ander bedrijf wilde een andere voorruit plaatsen voor de netto kosten van 269 euro wat wellicht nog een optie is, maar dan is het OEM gedeelte weg en dat zou ik zonde vinden.

Voorlopig rij ik dus nog even rond met deze lelijke kras. Tenzij er weinig verschil zit tussen een OEM raam en een aftermarket raam dan is de kans groot dat er binnenkort alsnog een nieuw raam inkomt.
Na twee dagen hier moet ik zeggen dat de kras niet meer zo erg opvalt als in het begin en je ziet hem amper nog. Ondanks dat de shock zo groot was toen ie erop kwam lol.

Wellicht ook te druk op het werk dat ik er geen tijd voor heb om me er druk over te maken.
 
Ik denk dat het verschil tussen een OEM glas en een ander glas te verwaarlozen is. De enige die het weet ben jij, scheelt toch een hoop geld.
 
Ik las volgens mij dat hij al gedaan werd maar oke, kan de drukte zijn no problem :roll .

Vervelend, maar een OEM-ruit is toch wel wat anders als een Originele ruit dus dan kunnen er constructief andere kenmerken aan zijn.
Helemaal lastig als je een antenne in je voorrruit hebt (zo zat het in mijn 944S2) en je die dan niet zou meebestellen, dus let even op!
900 euro is een "normale" prijs voor dit soort dingen helaas, er zijn nog duurdere hoor...wil ik overigens helemaal niet weten haha.
Heb ooit een ruit van mijn Seat laten vervangen en mijn Porsche toendertijd.. blij dat ik verzekerd was voor die schade.


Volgend keer maar even maatregelen nemen en niet te hard "krabben", hou er zelf helemaal niet van en sta dan wel binnen maar mocht het voorkomen,
heb ik een thermodekentje (zoals GSM toonde) en zo'n spuitbus onder druk of zonder / De-Icer is aan te bevelen!
Spuiten en afnemen en je ramen zijn nog schoon ook.

Beetje Rain X of andere op je raam als applicatie en je bent genezen van je krabbers.
 
OEM glas is tegenwoordig prima en doet niet of nauwelijks onder voor een originele ruit. Als je jaren geleden die OEM ruiten van Carglass of Autotaalglas had golfden deze nogal eens. Als je dan s'avonds in de auto reed zag je dat aan de lantarenpalen, deze begonnen dan te golven. Zeer vervelend en hinderlijk, helemaal als je het één keer zag. Vanaf toen alleen originele ruiten gebruikt en recentelijk toch maar weer eens de gok genomen met een OEM ruit. Deze was tot mijn verbazing prima en had geen last van golven. De autoruitenmarkt heeft de afgelopen jaren ook niet stilgestaan.

Het enige wat niet zo mooi is aan OEM glas is dat het logo'tje ontbreekt. Maar voor een verschil van meer dan 600 euro zou ik hier niet zo van wakker liggen.
 
ik wil niet rot doen maar laatst heeft een collega van mij een oem ruit van carglass erin gekregen en deze golfde wel degelijk!
 
Camplo;316856 zei:
Mijn verzekering dekt wel ruitschade maar geen krassen helaas.

Wat ik me afvraag... Je bent gedekt voor schade aan de ruit, maar je laat geen nieuwe steken?
Ik bedoel, geef er een licht tikje tegen met de hamer. Sterretje groter dan een stuk van 2 euro = ruit vervangen :)

Vorige maand heb ik trouwens mijn ruit laten vervangen op kosten van de verzekering zonder dat er echt schade was. Er zaten wel honderden piepkleine putjes in van steenslag. De carglasman zei dat dat meer dan genoeg was om de ruit te vervangen.