• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijskrabber breekt af, kras in vooruit.

Gelijk heeft ie. Die vele piepkleine putjes zijn inderdaad voldoende om een nieuwe ruit te laten zetten.
Belemmert effectief het zicht tijdens het rijden. Ook gedaan bij de Mini vorig jaar. Schrok me rot toen ik de prijs zag (+ € 1200)

En wat betreft die tik geven. Sjah, er zijn zoveel mensen die het doen?
Met de brave seut uit te hangen bereik je toch niets. Het systeem laat het toe het zo te "misbruiken".
Wat natuurlijk ook een optie is, is gaan rondrijden en hopen dat er een dikke steen op je afkomt.
Je betaalt verzekering voor iets. En glasbreuk als aparte clausule is heus niet zo duur (in den Belziek)
 
@Dopestuff: Goed dat je mijn opmerking corrigeert. Het is namelijk een ervaring en geen absolute waarheid.
 
Het is niet zo zeer dat het systeem het toe laat dit te misbruiken, maar er zijn bij die dit als zodanig interpreteren. Het principe van een verzekering is dat je betaald voor een vergoeding als je iets overkomt, niet als je dit zelf veroorzaakt (uitzondering is all-risk). Je betaald vooraf een bedrag, je premie, zodat als er iets gebeurt je dit kan laten uitkeren en je betaald dus niet om er per se gebruik van te hoeven maken. Dit maakt dus dat de premies duurder worden, zo is het niet bedoeld. ;)
 
@ IbizaSigno

Ik snap je punt wel hoor. En ga je evenmin tegenspreken.
Ik heb gewoon een andere visie erop. Meer niet.

Als ik een sterretje heb, laat ik dit gewoon opvullen. Al meermaals gedaan.
Zit het te dicht bij de rand, of is het groter dan een € 2 muntstuk wordt de ruit zonder boe of ba vervangen.
Had laatst een klein sterretje in de ruit kleiner dan € 2. Na een aanrijding in m'n derrière was het een barstje geworden.

De mini zat vorig jaar ook vol met steenslagputjes van veel snelweg km's. Carglass stelde zelf voor om de ruit te vervangen toen ik voor een sterretje ging.

MAAR als ik zoals bij de TS een joekel van een kras op mn ruit zou hebben. Mag je er zeker van zijn dat ik de ruit een handje help.
Maak ik dan misbruik van het systeem? Ja.
Doe ik het per se om gebruik te kunnen maken van de verzekering? In het geval zoals de TS, ja.

Do I care voor de rest? Nee :)
Het wordt zoveel gedaan, dus om dan voor mezelf de kras in de voorruit te laten.. No thx.
Maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt.
 
Dat is een duidelijk verhaal. Het is niet mijn bedoeling de moraalridder uit te hangen, maar persoonlijk denk ik dat het niet zo hoort. :)
 
@ Psychoboarderke: Waar ligt dan jouw grens als het gaat om verzekeringsfraude? Wat dat doe je in principe.
Ben je bereid om je huis in brand te steken "want die open haard, tja, die was helaas toch niet zo goed als we gedacht hadden"? (extreem voorbeeld, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel)

Fraude is fraude, ongeacht de hoogte van het bedrag, ongeacht of anderen ook fraude plegen.

Mocht ik in de toekomst een topic lezen waarin staat dat jij een nieuwe ruit hebt laten zetten, dan zal ik eens kijken hoe ik jouw verzekeraar kan wijzen op dit topic......
 
Mijn premie gaat niet omhoog hoor, op de index na :)

Je moet natuurlijk ook niet continu je ruit stuk slaan om hem te laten vervangen...
Maar als je niet zeker bent of het genoeg schade is om hem door de verzekering te laten betalen, dan kan een handje helpen toch geen kwaad?
Aan de andere kant vragen de herstellers ook genoeg geld voor het vervangen van een ruit, omdat ze toch weten dat de verzekering betaald...
 
@ Koen: waarom "kan een handje helpen toch geen kwaad"? Je bent toch nog steeds de boel aan het oplichten?
Ik weet niet hoe jij tegenover oplichten staat, maar ik vind dat zeer kwalijk (verwerpelijk, asociaal) gedrag.
 
Shaminoo;319952 zei:
@ Psychoboarderke: Waar ligt dan jouw grens als het gaat om verzekeringsfraude? Wat dat doe je in principe.
Ben je bereid om je huis in brand te steken "want die open haard, tja, die was helaas toch niet zo goed als we gedacht hadden"? (extreem voorbeeld, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel)

Fraude is fraude, ongeacht de hoogte van het bedrag, ongeacht of anderen ook fraude plegen.

Mocht ik in de toekomst een topic lezen waarin staat dat jij een nieuwe ruit hebt laten zetten, dan zal ik eens kijken hoe ik jouw verzekeraar kan wijzen op dit topic......

Grenzen zijn er om te verleggen en meningen om te uiten.. YOLO :D

Ik begrijp zeker wat je bedoelt.
Dat jij hier als een moraalridder komt neuten is ook je volste recht.
Maar als je m'n voorgaande post goed leest, zie je duidelijk staan dat ik er niets om geef.

Ik doe nog steeds waar ik zelf zin in heb. En ja, ik draag altijd de gevolgen van mijn eigen daden. Zonder te whinen of wat dan ook.
Dus als ik niet tevreden ben met mijn open haard, is dit aan mezelf te danken. En zal ik hem verkopen of ermee leren leven.

Zit er een dikke kras in mijn ruit, dan vergeet ik (zoals vaker) mijn laptop in de wagen en parkeer ik me op straat.
Of wacht ik tot er een sterretje in mn ruit zit en doe ik zoals de carglass reclame.
Of wacht ik tot ik de wagen binnendoe voor een klein schadegevalletje. Schadebedrijven profiteren van leasingwagens. Zonder erom gevraagd te hebben, rij ik dan nog buiten met een nieuwe ruit.
Of wordt de ruit geholpen en PM ik je de gegevens van de verzekering :D


Anyway, ik heb het gevoel dat het hier weer uit de hand gaat lopen met deze discussie.
 
Om nog even terug te komen op ruitenvervanging, OEM of origineel. Ben helaas ervaringsdeskundige wat ruitvervanging betreft (bij de Vectra 3 ruiten in 2 jaar, en bij de Audi inmiddels daar ook de stand al 2 ruiten.) Bij de Vectra waren er OEM ruiten in gegaan, en ik vond het ellende ruiten, golvingen en dergelijke. Bij de Audi bewust gekozen voor "logo" ramen.
Carglass e.d. zeggen dat het precies dezelfde ruiten zijn als van de autofabrikant, deels waars, komen wellicht uit dezelfde fabriek, maar ik vermoed (kan het niet bevestigen natuurlijk) dat een ruit met een logo volgens andere specs gemaakt worden dan een OEM ruit (andere toleranties), vergelijk het maar met euroshopper producten en A-merk producten, bijna hetzelfde, maar niet helemaal ;)
En voor wat betreft de prijzen van de ruiten, ik heb een ruitverzekering bij mijn verzekering (Centraal Beheer), een OEM of logo ruit kost mij hetzelfde, zegt de Carglass zelf ook, alleen duurt het leveren van een logo ruit langer omdat zij deze zelf niet hebben. Er zijn afspraken tussen de verzekeringsmaatschappijen en de ruitenboeren, vast bedrag voor vervanging en de marge is GROOT! Daarom ben je beter af om wat kleine bedrijven af te bellen voor een prijsopgave als je niet verzekerd bent, kan heel veel geld schelen en vaak plaatsen hun een logo ruit omdat ze die bij de dealer halen.
Afhankelijk van je voorwaarden is een ruitverzekering aan te raden, ik heb m er al dik uitgehaald, kost mij enkele euro per maand, bij het niet claimen van een ruitschade in een verzekeringsjaar krijg ik 10% extra korting op mijn verzekering, geen no-claim. Bij melden ruitschade, kost het mij dus alleen die 10% korting (en eigenlijk 1 jaar stilstand in no-claim opbouw, maar ik zit al ruim 16 jaar op de hoogste trede :-" )
 
@ Psychoboardeke: :) we laten het hier niet uit de hand lopen hoor... :)
In het engels hebben ze daar een heel mooi spreekwoord/gezegde voor: We agree to disagree.
In dit geval zou een vertaling daarvan waarschijnlijk zijn: we pakken dit probleem beiden op een andere manier aan :).

Neemt overigens niet weg dat ik naar volle tevredenheid een vierkante plasticen ijskrabber gebruik waarvan 1 zijde van die tandjes heeft en een andere zijde zo'n - hoe noem je dat - puntig toelopende scherpe rand. En als het hier zo blijft sneeuwen als het nu doet en er nog een beetje vorst overheen komt vannacht dan heb ik die morgen misschien wel weer nodig...
 
Ik had ooit ook eens een sterretje in mijn voorruit en dit zat +- in het rechtstreekse gezichtsveld (van de chauffeur) .

Had toen ook een afspraak gemaakt om dit te laten herstellen . Mijn buur wees me erop dat je dat altijd ging zien tijdens het rijden zelf en dat ik beter af zou zijn met een volledig nieuwe ruit. Hij gaf me een tip :

1 keer m'n vuist tussen het dashboard en de ruit zetten en "opspannen" was voldoende om een joekel van een barst te hebben....:schaam
.......en toen moest ik wel een nieuwe ruit laten steken :-"

Mijn 1e Renault GSII die ik okkazie kocht had ook een barst in de voorruit en ben daarvoor speciaal op zoek gegaan via internet om een nieuwe ruit te laten plaatsen :

400 € en +- 200 km in totaal rijden ipv de 700 € die Carglass voorstelde ( was geen verzekeringsgevalletje) , mijn keuze was snel gemaakt.
Was ook een originele raam (getint oid) en die kerel kende echt goed z'n vak . (jaren bij de concurrent gewerkt en dan maar op zichzelf begonnen)

Ondanks het goede werk en garantie dat ie gaf , kwam ie er niet in bij de verzekeringen...begrijpe wie begrijpen kan , ze betalen dus liever veel meer uit :weetniet

Maar we dwalen af : is die ruit nu al vervangen ?
 
Shaminoo;319954 zei:
@ Koen: waarom "kan een handje helpen toch geen kwaad"? Je bent toch nog steeds de boel aan het oplichten?
Ik weet niet hoe jij tegenover oplichten staat, maar ik vind dat zeer kwalijk (verwerpelijk, asociaal) gedrag.

Ik vind dat je alles wel in z'n context moet plaatsen. Je slaat je ruit niet expres stuk als er niets mis mee is.
Als je in het geval van de TS (als de verzekering zijn geval niet aanvaard) de boel even een handje helpt, heb ik er persoonlijk geen probleem mee.
Een nieuwe ruit stukslaan om te laten vervangen (gewoon omdat de verzekering toch betaald), dat is iets anders.
Persoonlijk heb ik liever een goed zicht (en licht ik de verzekering misschien wel op?) dan dat ik een ongeval krijg door het slechte zicht...

Trouwens, de verzekering kijkt er toch niet naar...
Heb ooit een ongelukje gehad waarbij ik op de vangrail geparkeerd stond. Er moest 3m vervangen worden. Ze hebben 24m aangerekend, 100m verder hadden ze ook een heel stuk vervangen.
Ik heb aangegeven bij de verzekering dat dit te veel was, foto's gemaakt van de vervangen stukken etc.
Krijg je doodleuk als antwoord dat het ze niets kan schelen, ze betalen de volledige rekening gewoon... :weetniet
Dus als je nu zelf je ruit een tikkie geeft, of wacht tot die dikke steen ertegen vliegt terwijl je rijdt...
Bewijs daarenboven maar eens dat de ruit met opzet stuk geslagen werd.

Maar ok, ik begrijp je standpunt ergens wel hoor :)
 
Als er zo'n joekel in de ruit zit en deze is niet meer netjes te verhelpen dan vraag ik me af of je niet gewoon recht hebt op een nieuwe ruit ipv aanklooien met opvullen wat het toch net niet wordt ?
Je hebt er immers last van en daardoor hinder in het verkeer .... dit verhelp je dan preventief door een nieuwe in te steken.
Om zonder overleg dan maar een ruit in te tikken ( zeker bij 1 of 2 putjes die wel 'onzichtbaar' opgevuld kunnen worden ), vind ik eerlijk gezegd schandalig.
Moraalridder of niet, krijg toch wel een beetje raar onderbuikgevoel: als het in je eigen voordeel is dan kan je je klaarblijkelijk scharen achter de onzinnige opmerking "zoveel mensen doen dit, dus ....."
 
Heb al 2 maal gehad dat er een sterretje (klein dus) in het gezichtsveld van de bestuurder zat,Carglass geeft dan al aan, we kunnen het opvullen, maar je zult altijd iets blijven zijn, en dat klopt want dat heb ik 1 keer laten doen en irriteerde mij er mateloos aan), dus mag je bij zo'n sterretje de ruit laten vervangen, wat ik dus dan laat doen.
 
Tja, ik begrijp dat ook niet, wanneer je een sterretje, danwel opgevuld, danwel een enorme kras.

Welke midden op je raam zit, gewoon helemaal vervangen en verhalen op je verzekering.
Als jij bij je ruitenboer komt, die beaamt dat ook hoor, bij mijn weten worden alle ruiten die defect zijn in 1 bak gegooid, hierin wordt alles volledig versplintert.
De verzekering komt dan echt niet langs om te kijken wat het daadwerkelijk is.

Ook ik heb meermaals een nieuw raam gekregen. eerste keer ging het om een miezerig streepje op de bestuurderszijde, geen idee hoe die er in kwam. Dus sterretje gemaakt. En werd vervangen. tweede keer was vanwege vage aanslag wat ingebrand was in het raam, op de bijrijderszijde. Dus die werd vervangen.

Binnen twee jaar ontstond er opnieuw een scheur vanonder de parafanplaat naar boven toe. Bleek dus het raam verkeerd geplaatst te zijn, deze scheur was 4cm groot. Klachtbrief gedaan naar m'n verzekering over Carglass, en die heeft volledig het raam vergoed.

In de huidige auto hetzelfde. Ontstond plotseling een scheur in het raam, precies in het midden. Je kon aan de binnen/buitenkant niks geen putjes voelen of iets.
Verzekering gebeld, en het werd opgelost. Zelfs de ruitvervanger vond het ene vreemde situatie. Maar er moest toch een nieuwe in.

Toen kreeg ik in de gaten dat mijn achterruit opeens op een 2cm los zat aan de onderzijde, dit mag ook niet. Gebeld, en opgelost.

Al die keren ben ik er op m'n verzekering niet op achteruit gegaan. Let wel, is in een tijdsbestek van een aantal jaren gebeurd. En gewoon goed verzekert zijn.
Centraal Beheer, ga ik voorlopig echt niet meer bij vandaan, zijn voor mij veelste goed.
 
mk-us;320083 zei:
Als er zo'n joekel in de ruit zit en deze is niet meer netjes te verhelpen dan vraag ik me af of je niet gewoon recht hebt op een nieuwe ruit ipv aanklooien met opvullen wat het toch net niet wordt ?
Je hebt er immers last van en daardoor hinder in het verkeer .... dit verhelp je dan preventief door een nieuwe in te steken.
Om zonder overleg dan maar een ruit in te tikken ( zeker bij 1 of 2 putjes die wel 'onzichtbaar' opgevuld kunnen worden ), vind ik eerlijk gezegd schandalig.
Moraalridder of niet, krijg toch wel een beetje raar onderbuikgevoel: als het in je eigen voordeel is dan kan je je klaarblijkelijk scharen achter de onzinnige opmerking "zoveel mensen doen dit, dus ....."

Omdat ik over het algemeen het principe hanteer van "behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden".
Ik schaar me dus helemaal niet achter die opmerking dat zoveel mensen dit doen, dus ik ook. Net zomin dat ik iemand achterna spring als die persoon in een put springt, zoals ze wel eens zeggen.

In mijn andere post ben ik duidelijk genoeg bij het aanhalen dat ik een sterretje gewoon laat opvullen.
Wellicht dat ik me beter iets op een iets andere manier had uitgedrukt. Of toch die ene zin..
Ik doelde meer op de richting dat het systeem door zoveel mensen misbruikt wordt. Dus als je de ruit in dit geval (lees als: in het geval van de TS) dan een handje helpt, nee daar vind ik niets mis mee.

En ja, degene die daar dan nog over gaat liggen neuten dat het niet mag en kan...

Voor de rest: I rest my case. Het is overduidelijk dat iedereen zijn mening hierover heeft.
Gun elkaar die dan ook.