• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Poe poe, ik heb het eindelijk geprobeerd; Dreft in the Lancia. :p

Vond het eerlijk gezegd niet heel bijzonder. :O Het schuim is ietsjes dikker als wanneer ik met de Artico Magico 1:4 werk.


  • Ik heb een verhouding genomen die iets onder de 1:10 lag, want met een druppel Dreft kun je al veel schuim maken.
20160425_102701.jpg

20160425_103038.jpg




  • Het was nogal klungelen met in de ene hand het pistool met Lancia en de andere hand mijn telefoon. Ik merkte te laat op dat de Lancia nét wat te breed stond ingesteld.




  • Het schuim was niet perse dik, maar gewoon vadsig. Ik dacht op een gegeven moment dat ik in een verse bolus stapte, maar dat was dus een hoopje foam.


  • Het schuim op de grond bleef nog wel effe liggen, de auto voelde en zag er schoon uit zonder te wassen. Zal morgen checken of mijn lak nog wel op de auto zit.


20160425_105136.jpg




  • De Collinite 476s die ik vorig jaar had aangebracht was al niet écht meer aanwezig, maar na de Dreft-foam was hij behoorlijk naar de knoppen, had ik het idee. Een laagje vadsigheid bleef achter en ik heb de auto 2x goed afgespoten met de HD vóór het ineens begon te regenen.
20160425_105515.jpg

20160425_110703.jpg




  • 3 uur later ligt het foam nog steeds op straat en hangt het nog steeds aan mijn wielen...
20160425_110721.jpg

20160425_132644.jpg
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator en Ferdy
Haha, leuk dat je het geprobeerd heb! Maar als je de auto gaat kleien en waxen is het misschien wel een goedkope manier om de auto te foamen denk ik?
 
Bedankt, had er eerlijk gezegd meer van verwacht .... een hele straat vol schuim of zo. Iedereen kent de verhalen wel van dreft in de vaatwasser! Wax zal nu wel weg zijn zeker?
 
Maar als je de auto gaat kleien en waxen is het misschien wel een goedkope manier om de auto te foamen denk ik?
Ik weet het niet, hoor. Het schuim is behoorlijk plakkerig en loopt pas van de auto af als je het héél dik aanbrengt. Dus het nut van het afvoeren van vuil, dat is niet helemaal optimaal. Echter weekt het waarschijnlijk wel meer los als geschikte shampoo, maar dan mot je het wel lang laten zitten. En juist dat zou ik niet aandurven met Dreft.

meer van verwacht .... een hele straat vol schuim of zo
Waarschijnlijk is mijn verhouding niet goed of had ik de kraan open moeten zetten. Ik heb mijn Lancia standaard helemaal dicht staan.

Echter is het zeker niet zuinig, op één of andere manier. De fles was snel leeg, sneller als bij mijn normale shampoo.

Wax zal nu wel weg zijn zeker?
Zoals ik al zei, was de wax sowieso al bijna helemaal weg. Maar ik denk dat het niet al te lief is voor je wax.



Greetz
 
Waarschijnlijk is mijn verhouding niet goed of had ik de kraan open moeten zetten. Ik heb mijn Lancia standaard helemaal dicht staan.

Ik had toch écht minimaal verwacht, dat je heel de dreftfles puur ging opfoamen,...

Jammer weer! : unamused:


Eigenlijk ben je gewoon fout geweest om de dreft te verdunnen in de mengfles,...
Want normaal doe je dreft ook puur in je afwaswater (geen ervaringen mee i.v.m. Vaatwasser)
 
Neujj, niet vast in de slaapkamer. Net als een GoPro neem ik hem mee en zet hem op mijn helm. (Duitse) :p


Maaruhhh... Vraag jij mij nou om mijn escapades in de slaapkamer te filmen? Mot nie gekker worden, haha! *Kraak kraak kraak... PlOp! ... Snurk snurk snurk... *

(En dan ben ik nog wakker! :imp:)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Zag laatst een foam kanon voor op de waterkraan,
Met gardena aansluiting is dat volgens jullie wat.
Heb namelijk geen hogedrukreiniger.
 
Daar zul je wel een veel betere schuimlaag mee maken. De vraag is altijd maar net wat je uit wilt en kunt geven en welke middelen je tot je beschikking hebt op de locatie..

Zo gebruik ik in de wasbox een foamer met handpomp. Ik heb voor de deur geen mogelijkheid om te wassen en in de wasbox ga ik het foam natuurlijk niet gebruiken...
 
Is zo,n handpomp foamer wel een optie?
Aanschaf hoge druk is het probleem niet ,
Maar hij wordt dan alleen gebruikt voor de auto.
Dat is de reden dat ik naar een alternatief zoek.
 
Voor 100-150 euro heb je eigenlijk al een hogedrukreiniger die voldoet voor alleen je auto te wassen.

Zo'n hand foamer vind ik vrij prijzig en je moet toch vaak pompen heb ik begrepen.

Ik zou investeren in een HD als ik jou was, je zal er geen spijt van krijgen. Goed foamen is een genot!

Sowieso vind ik afspuiten van een auto veel gemakkelijker met een HD dan met de tuinslang.